Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
"Se lucrează, eu aş spune că Sibiu - Piteşti este prioritatea, să străpungem Carpaţii. (...) Este un proiect care e mai avansat decât Comarnic - Braşov sau Ploieşti - Braşov, cum o să arate varianta. Autostrăzi, da, dar să ştiţi că provocarea pentru acest minister nu o reprezintă doar autostrăzile. Acolo, ok, nu le-au făcut, dar ştiu să le înceapă foarte bine, că au proceduri de ani de zile. Ceea ce vreau (...) de la Ministerul Transporturilor este reforma companiilor de stat, care sunt multe şi sunt şi cu pierderi, şi avem acolo întreaga constelaţie de CFR-uri", a afirmat Cîţu, într-un interviu la Radio Guerrilla.
În acest context, premierul a anunţat că legea ce interzice întrăinarea acţiunilor şi activelor companiilor de stat va fi abrogată. "Vom abroga acea lege. Nu este vorba de o înstrăinare a acţiunilor. E vorba de o capitalizare, să atragem resurse. Nu avem resurse la buget pentru a capitaliza aceste companii la nevoile pe care le au pentru a se dezvolta. În schimbul unui capital, o parte a acţiunilor sunt tranferate către alţi acţionari. Se întâmplă peste tot în lume. Acolo unde am avut astfel de injecţii de capital şi s-a venit cu un management performant, s-au dezvoltat, au făcut angajări, au devenit profitabile. Strănii nu vor să cumpere orice, nu există riscul ăsta", a declarat Cîţu.
Citește și ELCEN. Nicușor Dan știe ce are de făcut: În cel mai fericit scenariu
"România nu a avut niciodată resursele necesare să dezvolte o companie mare. Cred că acest parteneriat pentru noi este câştigător. Noi trebuie să ne gândim cum dezvoltăm aceste companii, cum investim: punem noi banii sau atragem un partener. Ceea ce facem prin abrogarea legii nu înseamnă că mâine facem acest lucru. Este un semnal dat pieţei de capital că nu suntem o ţară care nu vrea investiţii străine", a explicat premierul.
"Am făcut o analiză şi, anul trecut şi anii precedenţi, existau tot felul de proiecte care erau puse în buget, exista şi un buget pentru ele şi nici atunci nu se întâmpla nimic, erau doar acolo. Repet, eu ţin şi la reforma companiilor de stat, pentru că avem acolo, pe lângă autostrăzi, avem companii, CFR, am început reforma la TAROM. TAROM este într-un plan de restructurare şi, din ce văd eu, se ţin de planul de restructurare, chiar dacă nu este cel mai confortabil plan de restructurare", a precizat Florin Cîţu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...