CNAIR. Autostrada Lugoj-Deva. Lotul 3 are probleme

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Traficul nu poate fi deschis în siguranță
Traficul nu poate fi deschis în siguranță
Expertiza tehnică întreprinsă de Iptana S.A. indică faptul că lucrările nu sunt realizate la finalizate la parametrii proiectați ci prezintă "numeroase defecte, degradări în evoluție", astfel încât traficul nu va putea fi deschis în condiţii de siguranţă, potrivit unui comunicat al CNAIR.

Defectele lucrărilor nu vor putea fi remediate în termen scurt şi au fost necesare analize suplimentare, care au arătat, că după efectuarea reparaţiilor traficul va putea fi deschis iniţial doar cu restricţii severe. Decizia de a redeschide traficul va fi luată de CNAIR doar după ce va fi finalizat Raportul final al Expertizei.

Conform CNAIR, pentru raportul preliminar al Expertizei au fost necesare investigaţii suplimentare pentru stabilirea soluţiilor de remediere, în urma cărora, după remediere, să se poată deschide în prima fază circulația în regim de drum cu 4 benzi de circulație cu restricții severe de tonaj și viteză, astfel: autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 7,5 tone; viteză maximă de 90 km/h; viteză maximă de 50 km/h când partea carosabilă este acoperita cu polei, gheață, mâzgă sau sunt ploi torențiale; viteză maximă de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (km 68+500 - km 69+500), respectiv pe zona podurilor de pe autostrada de la nodul Ilia (poduri și rampe între km 76+100 – km 77+000), cât și la nodul Dobr (km 67+000 – km 67+500); semnalizarea corespunzătoare a sectorului de drum, inclusiv a pericolului prezenței animalelor.

Deschiderea autostrăzii chiar şi cu aceste restricţii se va putea face doar după rezolvarea tuturor vulnerabilităților împrejmuirii, scrie Mediafax.

Citește și CNAIR. Autostrada Lugoj - Deva. Lotul 3 se deschide cu restricții

La podul peste râul Mureș, până la efectuarea expertizei tehnice și aplicarea măsurilor de remediere a defectelor constatate se vor inspecta zilnic aparatele de reazem din momentul dării în circulație si se vor măsura deplasările aparatelor de reazem care nu sunt la poziția din proiect, deplasări măsurate în raport cu marginile plăcilor metalice superioare (de pe grinda metalica) și inferioare (de pe cuzinet). În cazul în care se constată deplasări semnificative peste marginea plăcii metalice inferioare sau superioare) traficul rutier va fi oprit pe calea respectiva, circulația urmând a se derula pe o singura cale, cu semnalizarea și amenajările corespunzătoare. Circulația se va relua ulterior numai după remedierea defecțiunii aparatului/aparatelor de reazem, în baza soluției stabilite de un expert tehnic în domeniul podurilor.

În funcţie de raportul final al Expertizei, CNAIR va decide dacă remedierea lucrărilor ce prezintă deficiente se va putea face sub trafic; ce proceduri administrative ar trebui să inițieze/parcurgă pentru a putea deschide traficul, când va putea deschide traficul; în funcție de anvergura lucrărilor rămase de executat, dacă acestea vor finalizate în regie proprie sau prin contractarea lor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Mașini în parcare / Foto: Unsplash
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Dolari

Dolarul, incapabil să reziste pe o linie de plutire

Dolarul a scăzut luni, în absența unor schimbări reale...

La bursă / FOTO: Freepik

Materii prime: Petrolul evoluează împotriva curentului

Un tur de orizont al pieței materiilor prime, pentru a...

Freepik.com
Foto: Freepik.com
Foto: Freepik.com

Blackout. Spania a decretat stare de urgenţă

Stare de urgenţă în Spania.

Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Foto: Freepik.com
Eoliene și panouri solare / Foto: Freepik
Centrala nucleara. Foto: Pexels.com
Cosmin Marinescu
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu
Foto: REUTERS
Haos pe străzile din Spania
Foto: Freepik.com
Transportor GNL / sursa foto: Freepik.com /@sharpiloandrey
Birou gol / FOTO: Facebook
Rabla 2023. Foto: Pexels.com
 Blackout
Lucrători pe linii de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Casă de schimb valutar
Senatul Romaniei
Inteligență artificială
Muncitori instalează panouri fotovoltaice / Foto: Unsplash

pixel