Săptămână complicată la Bursa de la București, cu suișuri și coborâșuri
Performanțele variate ale...
CNAIR spune că având în vedere slaba mobilizare și incapacitatea financiară a constructorului italian de a continua proiectele pe care le derulează, managementul CNAIR a luat decizia de a rezilia contractele încheiate cu acest antreprenor.
CNAIR arată că la construcția Variantei de Ocolire Timișoara Sud sunt întârzieri majore în raport cu termenul de finalizare. Termenul contractual al acestui obiectiv a fost depășit cu mult, iar mobilizarea pe șantier a fost deficitară pe tot parcursul anului 2022, ajungând la un stadiu fizic de doar 58,26%.
De asemenea, pe tronsonul 1 al drumului expres Craiova – Pitești progresul fizic este de doar 57,06%, deși termenul contractual de finalizare era 2022.
Pe sectorul de centură a Bucureștiului, cuprins între DN 2 și A2, acolo unde există un contract pentru lucrări de modernizare, progresul fizic este de doar 20,76%, iar conform termenului asumat prin contract obiectivul trebuia finalizat de mai mult de un an (04.08.2021).
Aceste întârzieri atrag și daune materiale consistente, pe lângă cele care decurg din imposibilitatea de a folosi infrastructura rutieră.
Compania mai spune în comunicat că va face toate demersurile pentru relansarea acestor proiecte în cel mai scurt timp posibil.
Compania avertizează că firmele de construcții ”trebuie să fie conștienți de obligația de a aborda cu seriozitate contractele pe care le semnează cu CNAIR. În caz contrar, vor suporta consecințele legale care derivă inclusiv din eliberarea certificatelor negative, care au valabilitate timp de 3 ani”, conchide comunicatul trimis redacției de CNAIR.
Citește și:
Centura București Nord: Chinezii vor construi Lotul 3 Afumați-Pantelimon
Lotul 3 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord (A0 Nord) are constructor desemnat acesta având la dispoziţie 12 luni pentru proiectare şi 18 pentru execuţia lucrărilor, a anunţat vineri ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
"După mai multe contestaţii şi reevaluări de oferte, CNAIR a desemnat astăzi, conform deciziei Curţii de apel Bucureşti, câştigătorul pentru proiectarea şi execuţia celor 8,6 km ai acestui lot! Constructorul chinez are la dispoziţie 12 luni pentru proiectare şi 18 pentru execuţia lucrărilor. În cadrul contractului antreprenorul va construi inclusiv 7 pasaje (două dintre acestea cu lungimi de 318,30 m, respectiv 466,50 m)", a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Construcţia lotului 3 (Afumaţi - Pantelimon) va costa 397,99 milioane de lei (fără TVA) şi este finanţată din fonduri europene.
Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ofertantul declarat câştigător este China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC). Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanțele variate ale...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
Dana Tănase, directorul...
"Make the impossible possible"...
Informare oficial din partea...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Suedia este pregătită să...
Bitcoin, cea mai mare...
Bentley Motors Ltd., unul dintre cei mai exclusiviști...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...