Șoc în fiscalitate: actele ANAF pot fi anulate după MAP. Ce înseamnă pentru companii
OG nr. 11/2025 modifică Codul...
Temu să furnizeze date suplimentare și informații despre măsurile adoptate pentru a reduce riscul distribuirii de produse ilegale, precum și riscurile legate de protecția consumatorilor, sănătatea publică și bunăstarea utilizatorilor, dar și a datelor personale ale utilizatorilor.
Comisia impune și un termen pentru trimiterea informațiilor cerute - 21 octombrie 2024. Pe baza evaluării răspunsurilor primite, Comisia va decide pașii următori, care ar putea include deschiderea oficială a unei proceduri conform articolului 66 din DSA. În conformitate cu articolul 74 (2) din DSA, Comisia poate impune amenzi pentru furnizarea de informații incorecte, incomplete sau înșelătoare ca răspuns la solicitarea trimisă. Dacă Temu nu răspunde, Comisia poate decide impunerea unor plăți periodice cu titlu de penalitate.
Este pentru a doua oară când Bruxelles-ul trimite solicitări scrise acestei platforme de origine chineză, suspectată că nu își respectă obligațiile de protecție a consumtorilor, conform noului regulament pentru serviciile digitale.
Pe 28 iunie, Bruxelles a trimis prima astfel de soliciare cu privire la mijloacele puse în aplicare pentru a permite semnalarea produselor ilegale. Alte cereri au vizat interfețe înșelătoare („dark pattern”) ce permit manipularea comportamentului utilizatorilor, protecția minorilor, transparența sistemelor de recomandare a produselor. La sfârșitul lunii septembrie, șase țări ale Uniunii Europene, printre care Franța și Germania, au cerut Comisiei să sporească presiunile asupra Temu.
Temu a transmis redacției un drept la replică în care se spune că: ”Am primit solicitarea de informații din partea Comisiei Europene și colaborăm pe deplin în această privință. În conformitate cu angajamentul nostru de lungă durată față de respectarea reglementărilor, am luat măsuri suplimentare semnificative de la clasificarea noastră VLOP din 31 mai 2024 și continuăm să ne perfecționăm practicile în cadrul Legii privind serviciile digitale. Siguranța consumatorilor este prioritatea noastră principală și salutăm feedback-ul din partea tuturor părților interesate, în timp ce lucrăm pentru a oferi clienților noștri acces la produse de calitate, la prețuri accesibile”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
OG nr. 11/2025 modifică Codul...
ANAF a publicat calendarul...
O propunere legislativă adoptată deja de Senat și aflată...
Gabriel Biriș, avocat...
Bursa de Valori Bucureşti (BVB)...
Pe plaja roz a insulei Barbuda, acolo unde nisipul se...
Informare BNR privind rezervele...
Anunţul BNR despre moneda...
Premierul Ilie Bolojan a...
România se chinuie să iasă din...
Grupul Renault a anunţat luni o reorganizare a echipei...
Inteligența artificială împarte...
AFM lansează în septembrie mult...
În peisajul financiar actual, soluțiile digitale au...
Xi Jinping cere un nou model...
CNAIR informează că începând de luni, 1 septembrie...
Instabilitate economică totală....
Veşti proaste pentru românii care au credite bancare.
FLAGAS și DOLCHIMEX: afaceri de...
Guvernul își va angaja luni, 1...
Președintele României, Nicușor...