Compania Dan Air ar putea să nu mai opereze pe aeroportul din Brașov

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Avion Dan Air
Avion Dan Air
Compania aeriană Dan Air critică modul de operare care funcționează pe noul aeroport din Brașov.

Compania Dan Air intenţionează să suspende operarea zborurilor de pe aeroportul Braşov, din cauza lipsei infrastructurii necesare, au anunţat reprezentanţii companiei.

"Decizia vine pe fondul lipsei infrastructurii necesare pentru a asigura deservirea în condiţii rezonabile a aeronavelor noastre", precizează sursa citată.

Compania Dan Air este singura care operează în prezent pe Aeroportul din Braşov.

Reprezentanţii companiei au semnalat, spre exemplu, în urmă cu trei zile, o întârziere de şase ore a cursei Braşov-Londra-Braşov, deoarece aeronava Dan Air "a întâmpinat o ingestie la motor a unor păsări", ceea ce a impus controale tehnice amănunţite. Însă, conform unui comunicat al companiei, deoarece pe aeroportul Braşov nu există nicio organizaţie de întreţinere, a fost nevoie să se apeleze la companii din Craiova şi Bucureşti pentru a remedia situaţia, intervenţia organizaţiilor suport fiind îngreunată de distanţa mare de deplasare.

De asemenea, în urmă cu 10 zile, compania semnala, printr-un comunicat, că ROMATSA - furnizorul de servicii de trafic aerian, poate asigura servicii de trafic aerian doar pentru 12 ore pe zi.

"În primul rând, turnul virtual de la aeroportul Braşov putea să fie arondat acolo unde este cel mai mare număr de controlori (în speţă la Bucureşti) pentru a putea asigura cele două zboruri zilnice Dan Air, nefiind o încărcătură semnificativă pentru controlorii de trafic de acolo, ei gestionând sute de zboruri pe zi la Otopeni. În schimb, au ales să aloce turnul virtual de unde este controlat aeroportul Braşov celor de la aeroportul Arad, un aeroport în moarte clinică de foarte mulţi ani şi care evident are un număr redus de personal. Nu înţelegem care a fost fundamentul unei astfel de decizii, dar aceasta este prima greşeală dintr-un lanţ lung de greşeli făcute de autorităţi. Încă de la început, autorităţile s-au auto-limitat, cu toate că orice aeroport nou, pentru a fi atractiv pentru operatori, trebuie să aibă un program generos, permiţând minim două curse pe zi, dus-întors, fapt care nu este posibil în momentul de faţă, întrucât aeroportul Braşov nu a permis niciunei organizaţii de întreţinere aeronave să vină pe Braşov. Acesta este şi motivul pentru care Dan Air leagă programul Braşovului de Bucureşti, întrucât doar la Bucureşti putem fi deserviţi de o organizaţie de întreţinere care să facă controalele zilnice necesare menţinerii stării de navigabilitate ale aeronavei.(...) Ne punem şi noi aceeaşi întrebare ca toată lumea: de ce aeroportul Arad care nu are curse regulate este deschis non stop, în timp ce aeroportul Braşov (controlat de turnul de la Arad) se închide la ora 19:00, cu toate că acesta ar beneficia de cursele regulate Dan Air", se menţiona în comunicat.

Mai multe informaţii legate de decizia de suspendare a operaţiunilor vor fi oferite marţi de directorul general al companiei Matt Ian David, în cadrul unei conferinţe de presă.

Dan Air este o companie privată, cu 100% capital românesc, fiind înfiinţată de comandantul Dan Iuhaş în anul 2017. Compania operează de circa 5 ani pentru companii de renume din Europa şi Orientul Mijlociu, precum Air Serbia, TUI, Transavia, Wizz air, Jazeera Airways etc.

Aeroportul Internaţional Ghimbav-Braşov a fost inaugurat pe 15 iunie, primul avion cu pasageri care a aterizat pe pistă aparţinând companiei aeriene TAROM.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Râul Corund se scurge în salina Praid / Foto: Alex Nicodim / Inquam Photos
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Bancnote lei / sursa foto: Freepik.com / Vlad Ispas
Adrian Negrescu
Dosare
Sebastian Burduja
Factura. Freepik.com
Criză economică / Foto: Freepik

ASF se pregătește de noi scenarii de criză

ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...

Ghișeu
Haine puse pe umerașe
Cărbune
Un agent al temutei ICE escortează o persoană pentru a fi expulzată / Foto: ICE
WhatApp / Foto: Freepik
Incendiu Grecia / Foto: iefimerida.gr / Facebook
Sediul ANRE
La benzinărie / FOTO: Freepik
Turkstream / Foto: botas.gov.tr
Sala de ședință din clădirea Guvernului
Sebastian Burduja
Foto: Freepik.com
Foto: Mihai Ciobanu

Firme tip "conductă", în vizorul ANAF

Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...

Nicușor Dan, președintele României

Discuţii Nicuşor Dan - sindicate, la Palatul Cotroceni

Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...

Conferință la BCE / FOTO: BCE
Documente ANAF. Freepik.com
Renault / FOTO: Unsplash
Oameni pe stradă / Foto: DCBusiness
Contabil / Foto: Freepik

ANAF clarifică o dilemă frecventă privind SAF-T

Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...


pixel