Compania Dan Air ar putea să nu mai opereze pe aeroportul din Brașov

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Avion Dan Air
Avion Dan Air
Compania aeriană Dan Air critică modul de operare care funcționează pe noul aeroport din Brașov.

Compania Dan Air intenţionează să suspende operarea zborurilor de pe aeroportul Braşov, din cauza lipsei infrastructurii necesare, au anunţat reprezentanţii companiei.

"Decizia vine pe fondul lipsei infrastructurii necesare pentru a asigura deservirea în condiţii rezonabile a aeronavelor noastre", precizează sursa citată.

Compania Dan Air este singura care operează în prezent pe Aeroportul din Braşov.

Reprezentanţii companiei au semnalat, spre exemplu, în urmă cu trei zile, o întârziere de şase ore a cursei Braşov-Londra-Braşov, deoarece aeronava Dan Air "a întâmpinat o ingestie la motor a unor păsări", ceea ce a impus controale tehnice amănunţite. Însă, conform unui comunicat al companiei, deoarece pe aeroportul Braşov nu există nicio organizaţie de întreţinere, a fost nevoie să se apeleze la companii din Craiova şi Bucureşti pentru a remedia situaţia, intervenţia organizaţiilor suport fiind îngreunată de distanţa mare de deplasare.

De asemenea, în urmă cu 10 zile, compania semnala, printr-un comunicat, că ROMATSA - furnizorul de servicii de trafic aerian, poate asigura servicii de trafic aerian doar pentru 12 ore pe zi.

"În primul rând, turnul virtual de la aeroportul Braşov putea să fie arondat acolo unde este cel mai mare număr de controlori (în speţă la Bucureşti) pentru a putea asigura cele două zboruri zilnice Dan Air, nefiind o încărcătură semnificativă pentru controlorii de trafic de acolo, ei gestionând sute de zboruri pe zi la Otopeni. În schimb, au ales să aloce turnul virtual de unde este controlat aeroportul Braşov celor de la aeroportul Arad, un aeroport în moarte clinică de foarte mulţi ani şi care evident are un număr redus de personal. Nu înţelegem care a fost fundamentul unei astfel de decizii, dar aceasta este prima greşeală dintr-un lanţ lung de greşeli făcute de autorităţi. Încă de la început, autorităţile s-au auto-limitat, cu toate că orice aeroport nou, pentru a fi atractiv pentru operatori, trebuie să aibă un program generos, permiţând minim două curse pe zi, dus-întors, fapt care nu este posibil în momentul de faţă, întrucât aeroportul Braşov nu a permis niciunei organizaţii de întreţinere aeronave să vină pe Braşov. Acesta este şi motivul pentru care Dan Air leagă programul Braşovului de Bucureşti, întrucât doar la Bucureşti putem fi deserviţi de o organizaţie de întreţinere care să facă controalele zilnice necesare menţinerii stării de navigabilitate ale aeronavei.(...) Ne punem şi noi aceeaşi întrebare ca toată lumea: de ce aeroportul Arad care nu are curse regulate este deschis non stop, în timp ce aeroportul Braşov (controlat de turnul de la Arad) se închide la ora 19:00, cu toate că acesta ar beneficia de cursele regulate Dan Air", se menţiona în comunicat.

Mai multe informaţii legate de decizia de suspendare a operaţiunilor vor fi oferite marţi de directorul general al companiei Matt Ian David, în cadrul unei conferinţe de presă.

Dan Air este o companie privată, cu 100% capital românesc, fiind înfiinţată de comandantul Dan Iuhaş în anul 2017. Compania operează de circa 5 ani pentru companii de renume din Europa şi Orientul Mijlociu, precum Air Serbia, TUI, Transavia, Wizz air, Jazeera Airways etc.

Aeroportul Internaţional Ghimbav-Braşov a fost inaugurat pe 15 iunie, primul avion cu pasageri care a aterizat pe pistă aparţinând companiei aeriene TAROM.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Titluri Tezaur / FOTO: Pagina de Facebook a Ministerului Finanțelor
Eoliene

Sistemul energetic din România, salvat de vânt

România se sprijină pe vânt pentru a evita o pană majoră...

Vameși
Foto: Pexels.com
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Ședința de Guvern / Foto: gov.ro
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
prețul la gaze / Foto: Freepik
Finante. Freepik.com

Date INS: Creştere modestă a economiei României în 2025

Avans modest al PIB-ului României în 2025.

Nuclearelectrica
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Trafic intens pe autostradă / Foto: Freepik
Termocentrală

Grupul 6 de la Rovinari reintră oficial în producție

Rovinari pornește Grupul 6 – un pas decisiv pentru...

Foto: Oana Pavelescu
Nicușor Dan
Freepik.com
Codul Muncii. Freepik.com

Salariul minim creşte cu 11% în Ungaria

Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi...

Freepik.com

ANAF creşte numărul controalelor efectuate de la birou

ANAF, informare privind ţintele asumate în PNRR.

Asigurare auto RCA / Foto: Freepik
O unitate Gazprom / FOTO: Pagina de Telegram a companiei

Veniturile Rusiei din petrol şi gaze s-au prăbuşit

Veniturile Rusiei din petrol şi gaze au scăzut...

Date biometrice / Foto: Freepik

Modificări majore în procedura cazierului judiciar

Cazierul judiciar intră într-o nouă eră digitală, după...

Oleoductul Drujba
Calcule

pixel