Companiile aeriene au început să anuleze cursele din și spre România. Cum se pot recupera banii
Autor: Antonia Popescu
Data actualizării:
Data publicării:
Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, sesizată cu privire la problema zborurilor Wizz Air din România
Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, sesizată cu privire la problema zborurilor Wizz Air din România
Companiile aeriene au început să anuleze zborurile programate în lunile noiembrie și decembrie cu care pleacă sau vin înspre România. Există totuși posibilitatea recuperării banilor.

Companiile aeriene precum Wizz Air, Ryanair, Lufthansa şi Blue Air, au anulat zeci de zboruri din şi spre România în lunile noiembrie şi decembrie, sau chiar unele începând de luna aceasta.

Motivul acestor modificări nu sunt neapărat restricțiile impuse de pandemie, ci numărul scăzut de pasageri.

Există rute care au rămas cu un singur zbor, o scădere considerabilă de la 3-4 săptămânal, de aceea călătorii au fost orientați către zborul respectiv.

Există modalități de recuperare a banilor pentru biletul la un zbor care a fost anulat, chiar dacă acest proces presupune multe presiuni din partea cumpărătorului. Potrivit avocatului Adrian Mihail, pasagerii au dreptul la rambursarea unui bilet anulat, așa cum prevede legea europeană, încă dinaintea începerii pandemiei.

„Întotdeauna, dacă recuperarea acestor despăgubiri sau a contravalorii biletelor nu reușește pe cale amiabilă, oricând se poate apela la instanța de judecată.

De câtă apă este nevoie pentru fabricarea unei perechi de blugi

Din cauza suspendării unor dispoziții privind obligativitatea de a menține un număr minim de zboruri pe o ruta – anterior COVID transportatorii erau obligați să onoreze cel puțin 80% din zborurile programate pe un an, pe o rută, pentru a o putea păstra – s-a ajuns la aceste abuzuri.

Pasagerii trebuie să știe că, în continuare, sunt protejați de restul regulamentelor europene și au dreptul la aceleași despăgubiri la care aveau dreptul înainte de martie 2020.

Rata de refuz, inclusiv a rambursării contravalorii biletelor, a crescut foarte mult. Nu doar transportatorii sunt de vină aici, ci și agențiile online care comercializează bilete ci și aceste agregatoare care vând bilete. De multe ori, transportatorii au rambursat costul biletelor direct intermediarului care a vândut biletele iar acesta nu i-a mai returnat pasagerului.”, a precizat avocatul pentru Antena3. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 


pixel