România are nevoie de cofinanțare de 250 mil. euro pentru 2,4 mld. euro fonduri UE
România are nevoie urgentă de o...
Companiile aeriene vor reveni pe profit anul viitor, pentru prima dată după 2019, în condiţiile în care reluarea călătoriilor cu avionul va continua, după doi ani de restricţii din cauza COVID-19, a estimat marţi Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA), informează Reuters.
Companiile aeriene au pierdut zeci de miliarde de dolari în 2020 şi 2021 din cauza pandemiei, însă în prezent călătoriile cu avionul au fost reluate parţial, iar unele aeroporturi au probleme în a face faţă numărului crescut de pasageri.
Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni se aşteaptă ca industria transportului aerian să realizeze anul viitor un profit net de 4,7 miliarde de dolari, în contextul în care peste patru miliarde de pasageri ar urma să zboare cu avionul în 2023. Anterior, aceeaşi asociaţia estima că revenirea la profitabilitate în 2023 este posibilă.
De asemenea, IATA şi-a revizuit semnificativ estimările referitoare la pierderile înregistrate în acest an de companiile aeriene din întreaga lume, până la 6,9 miliarde de dolari, de la 9,7 miliarde dolari cât estima anterior.
"Aceasta este o mare realizare, ţinând cont de amploarea pagubelor economice şi financiare provocate de restricţiile impuse de guverne în contextul pandemiei", a spus directorul general de la IATA, Willie Walsh, cu privire la prognozata revenire pe profit în 2023.
Cu toate acestea, Willie Walsh, fost director la British Airways şi IAG, a avertizat că multe companii aeriene vor continua să se confrunte cu dificultăţi anul viitor, citând printre factori reglementările, costurile ridicate şi inconsecvenţa politicilor guvernamentale.
"Companiile aeriene trebuie să rămână vigilente faţă de orice majorare a taxelor sau tarifelor pentru infrastructură", a spus Willie Walsh, adăugând că printre acestea se numără şi acele majorări făcute "în numele sustenabilităţii".
IATA a precizat că prognozele sale se bazează pe ipoteza redeschiderii treptate a Chinei faţă de traficul aerian internaţional şi a relaxării politicii zero-Covid a autorităţilor chineze. Dacă aceste precondiţii nu se vor îndeplini, profitabilitatea companiilor aeriene va fi afectată. Un alt risc la adresa perspectivelor pentru 2023 este acela ca unele economii să alunece în recesiune.
IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
România are nevoie urgentă de o...
Guvernul a aprobat, în ședința...
Statul schimbă regulile pentru...
Prețul energiei electrice crește din nou iar România se...
Programul „Rabla Auto 2025”,...
Franța suspendă platforma Shein...
Leul urcă ușor în fața euro și dolarului, dar aurul...
Bursa de Valori București...
Guvernul României a adoptat,...
ROBOR face un pas înapoi, IRCC...
Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) estimează...
România, printre puținele state...
Președintele Camerei de Comerț...
Iarna vine cu o factură mare pentru şoferi.
Pe masa Executivului se află...
Aurul revine în lumina...
Fiscul clarifică tratamentul...
BNR avertizează că un document fals care poartă sigla...
ANAF schimbă regulile pentru...
Românii cheltuiesc tot mai mult...
Patru firme înrudite au creat un circuit economic fals...
Zi mixtă pentru moneda...
Arm ar putea intra în producția...