Compensații de zeci de milioane pentru întârzierile trenurilor

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Punctualitatea trenurilor germane lasă de dorit
Punctualitatea trenurilor germane lasă de dorit
Compensațiile plătite pasagerilor trenurilor care au avut întârzieri în Germania a ajuns la 53,6 milioane de euro în 2018, față de 34,6 milioane în 2017. Legislația germană permite pasagerilor să ceară compensații pentru întârzieri. Potrivit unui purtător de cuvânt al Deutsche Bahn, un tren pe distanțe lungi din patru a avut întîrziere, situație care amplificat costurile pentru cea mai mare companie feroviară germană.

Nivelul mediu al plăţilor, în 2018, s-a situat la 20 de euro, cu un euro mai mult decât în 2017. De asemenea, a crescut numărul plângerilor, respectiv 2,7 milioane în 2018, cu o treime mai multe decât în anul precedent.

Cifra include plângerile de la diverşi operatori feroviari din Germania, nu doar de la Deutsche Bahn. Majoritatea plângerilor au vizat serviciile pe distanţe lungi, operate exclusiv de trenurile Deutsche Bahn. Compania a oferit şi o serie de explicaţii pentru întârzieri, de la vremea nefavorabilă la grevele angajaţilor.

Pasagerii pot solicita compensaţii echivalentul a 25% din costul biletului de tren dacă întârzierea depăşeşte o oră, iar în cazul în care depăşeşte două ore, pot primi jumătate din costul biletului.

Citește și: În Germania a fost lansat primul tren cu hidrogen din lume

În decembrie, Deutsche Bahn şi sindicatul din domeniul transporturilor EVG au ajuns la un acord privind disputa lor salarială, la câteva zile de la greva care a provocat haos în Germania.

EVG şi operatorul feroviar german au stabilit, până în iulie 2020, o creştere a salariilor de 6,1% pentru angajaţii DB şi o plată excepţională de 1.000 de euro (1.130 de dolari).

Deutsche Bahn ar trebui să angajeze 19.000 de muncitori în acest an pentru a-i înlocui pe cei din generaţia baby boomers care ies la pensie. Aceasta după ce, în ultimii cinci ani, a angajat peste 60.000 de noi muncitori.

Programul de recrutări nu se va opri în viitorul apropiat, având în vedere că 44% din angajaţii companiei de căi ferate germane au vârste de peste 50 de ani, iar 28% au peste 55 de ani.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Calcule și verificări / FOTO: Freepik
Tanczos Barna
Foto: Freepik.com

Bursa de la București încheie săptămâna într-o notă pozitivă

Au fost înregistrate și creșteri importante. 

Japonia / FOTO: Freepik

Japonia, un test pentru acordurile tarifare ale lui Trump

Când principalul negociator comercial al Japoniei s-a...

Donald Trump
La Expoziția universală/FOTO: Pagina oficială de Facebook a Expoziției
Cupru
Blocuri de locuințe / FOTO: Freepik
Oameni de afaceri / FOTO: Freepik

Investitorii bărbați, mai puțin performanți decât femeile?

Care este concluzia unui studiu realizat pe această temă...

Banca Rusiei / FOTO: Wikipedia
Rachetă / FOTO: Flickr.com
Un motostivuitor transportă o mașină veche / Foto: Arhivă
Sediul Damen din Rotterdam, Olanda
Rompetrol
Tabletă / FOTO: Freepik

După OpenAI și Perplexity, Yahoo este gata să cumpere Chrome

În cadrul procesului antitrust împotriva Google, Yahoo...

Insolvență / FOTO: Freepik
Cătălin Leonte, director general FNGCIMM
BNR
Târg imobiliar
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Prof. Mircea Coșea
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu

pixel