Concedieri, fabrici închise: Sectorul auto european, în ape tulburi

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Concedieri
Concedieri
Mai mulți producători de automobile au anunțat recent că vor închide fabrici și vor concedia angajați. Și nu este vorba de câteva concedieri, ci de mii de oameni care își vor pierde locurile de muncă.

Decizii motivate, la unison, de necesitatea reducerii costurilor de toate felurile, dar și de concurența aproape insurmontabilă din partea rivalilor chinezi, de dezamăgirea provocată de ritmul mult mai lent decât s-a anticipat al tranziției spre vehiculele electrice.

Iată câteva dintre companiile care au anunțat disponibilizări și închideri de întreprinderi în ultimele luni:

* VALEO: Furnizorul francez de componente auto va reduce aproximativ 1.000 de locuri de muncă în Europa și va închide două fabrici în Hexagon. 

* STELLANTIS: Pe 26 noiembrie, producătorul auto franco-italian a anunțat că va închide fabrica de autoutilitare Vauxhall din sudul Angliei, punând în pericol peste 1.000 de locuri de muncă.

În plus, a decis de mai multe ori oprirea operațiunilor de asamblare la principala sa fabrică Mirafiori din Italia din cauza cererii scăzute, în special pentru versiunea electrică a modelului Fiat 500.

Compania a spus că nu are de gând să închidă fabrici din Italia.

* BOSCH: Cel mai mare furnizor de automobile din lume intenționează să reducă 5.500 de locuri de muncă până în 2032 în diviziile sale de soluții IT și management, în principal la unitățile din Germania, și să reducă programul de lucru al unor angajați.

* FORD: Producătorul american de mașini a anunțat pe 20 noiembrie eliminarea a 4.000 de locuri de muncă, în principal în Germania și Marea Britanie, care reprezintă 14% din forța de muncă europeană.

* MICHELIN: Producătorul francez de anvelope va închide două locații din vestul Franței, ceea ce va afecta aproximativ 1.250 de locuri de muncă.

* SCHAEFFLER: Producătorul german de mașini și piese auto va concedia 4.700 de angajați, în principal în Germania.

Efortul de restructurare ar include și închiderea siturilor de producție din Austria și Marea Britanie.

* VOLKSWAGEN: Cel mai mare producător auto din Europa a amenințat cu mii de reduceri de locuri de muncă și potențiale închideri de fabrici în Germania. Începând de astăzi, sindicatul IG Mettal a anunțat grevă de avertisment la toate uzinele constructorului german. 

Pe 9 iulie, VW a scos la vânzare fabrica din Bruxelles pentru marca premium Audi, unde lucrează 3000 de persoane. 

* DAIMLER TRUCK: Cel mai mare producător de camioane din lume a declarat că va reduce orele de lucru și va impune o înghețare a locurilor de muncă pentru angajații din producția de camioane din Germania.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
BNR: Indice ROBOR
Petrișor Peiu

Viktor Orban lansează programul "Prima casă" în Ungaria

Orban mizează pe „prima casă” în campania pentru 2026.

ANAF
Sursa foto: Shutterstock
Sursă foto: Shutterstock
Grecia

Atenţionare de călătorie: Risc ridicat de incendii în Grecia

Avertizare pentru cei care şi-au programat călătorii în...

Dolari / FOTO: Freepik
Pexels.com
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Programele AFM se suspendă
Adrian Negrescu
Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
S-au schimbat regulile achizițiilor publice
London Metal Exchange
Lingouri de aur
Banca Națională a Poloniei
Oameni pe strada / Foto: Freepik
Ministerul Finanțelor
Florin Jianu
Bani. Freepik.com

pixel