Confiscare ISTORICĂ în Grecia. Peste un milion de flacoane

Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Așa ceva nu s-a mai văzut
Așa ceva nu s-a mai văzut
Grupul francez de produse de lux LVMH, deţinătorul unor mărci precum Christian Dior, Guerlain sau Givenchy, a anunţat luni o confiscare "istorică" a peste un milion de flacoane de parfum contrafăcute în Grecia, în contextul în care anul trecut grupul a alocat 43 milioane de euro pentru lupta împotriva copiilor contrafăcute ale produselor sale, informează AFP.

"Este o confiscare istorică. De obicei descoperim mai degrabă depozite şi locuri de stocare. Ceea ce este inedit în acest caz este că avem şi un centru de producţie", a precizat Laurent Marcadier, director pentru protejarea activelor în cadrul grupului LVMH. Marcadier a vorbit de un "veritabil loc de producţie, o uzină de parfumuri cu muncitori, echipamente, flacoane goale, cu instalaţii de ambalaj şi etichetare, totul pentru a arăta ca un flacon de parfum".

O mare parte din cele 1,179 milioane flacoane de parfum contrafăcute confiscate în Grecia erau principalele mărci de parfum aparţinând grupului LVMH, precum Guerlain, Dior sau Kenzo.

Potrivit unui comunicat al autorităţilor greceşti, publicat duminică, au fost efectuate percheziţii la Heraklion şi au fost interpelate un număr de şapte persoane, "membri ai unei grupări infracţionale specializată în producţia ilegală şi vânzarea de produse contrafăcute în buticurile pentru turişti din întreaga ţară".

Citește și Obiceiurile turiștilor românilor. Cât plătesc pentru un sejur

"În momentul interpelării, un milion de flacoane erau gata să fie comercializate. Este o premieră. Am avut deja confiscări voluminoase în orologerie, dar este foarte rar să depăşim cifra de un milion de produse în Europa", a precizat Laurent Marcadier, care a adăugat că au fost confiscaţi şi 600.000 de euro în numerar.

Grupul LVMH a pus la punct programe de cooperare vamală cu diferite ţări din lume, în special cu cele afectate de producţia, importul sau vânzarea de produse contrafăcute.

În 2019, lupta împotriva contrafacerii a costat grupul francez condus de Bernard Arnault aproximativ 43 de milioane de euro, sub formă de cheltuieli interne şi externe. Contrafacerea este un flagel "care poate avea un efect nefavorabil imediat asupra cifrei de afaceri şi rezultatelor grupului, şi treptat poate prejudicia imaginea mărcii produselor afectate şi încrederea consumatorilor", subliniază LVMH. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Foto: Freepik.com
Bursa de la București / FOTO: Facebook
AI. Freepik.com
Imagine din timpul protestelor angajaților MIPE pe tema tăierii sporurilor
Freepik.com
Freepik.com
Plată online / Foto: Freepik
Mașină veche, o rablă / FOTO: Facebook AFM

Programul Rabla, modificat. Câţi bani veţi primi

Ghidul Rabla Auto a intrat în dezbatere publică....

Legea mirosului. freepik.com
Freepik.com
Factură energie electrică
Donald Trump / Foto: Casa Albă / Daniel Torok
foto: pexels.com
Aur vs argint. Freepik.com
Foto: Facebook Hidroelectrica

Schimbări majore în facturile Hidroelectrica

Hidroelectrica transmite clarificări referitoare la cota...

Conductă de transport
Contabili / Foto: Freepik
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska

Ce vrea Putin în schimbul unui acord de pace în Ucraina

Putin cere cedarea Donbasului și renunțarea Ucrainei la...

TVA
Birou. Foto: Freepik.com
Nunta. Freepik.com
Contabili

pixel