Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Volkswagen AG , cea mai mare companie auto din Europa și numărul 2 din lume, și-a redus perspectivele pentru livrări și a avertizat cu privire la posibile reduceri de costuri, deoarece a raportat un profit operațional trimestrial mai mic decât se aștepta.
Compania germană a declarat că a produs mai puțin cu 35%, ceea ce înseamnă aproximativ 800.000 de mașini în mius față de același trimestru din 2020.
De asemenea, mari producători de automobile, precum General Motors sau Renault, au rezultate trimestriale afectate de criza cipurilor.
Stellantis (compania rezultată din fuziunea PSA Peugeot-Citroën și Fiat-Chrysler), care este al patrulea producător auto din lume, a înregistrat o scădere cu 14% a veniturilor trimestriale, după ce deficitul de cipuri a redus producția trimestrială planificată cu 30%, fiind produse cu 600.000 de vehicule mai puțin.
Directorul financiar al Stellantis, Richard Palmer, a raportat o îmbunătățire „moderată” a ofertei de cipuri în octombrie și a adăugat că problemele de pe lanțul de aprovizionare au fost greu de previzionat.
Producătorii de automobile, care au închis fabrici pe măsură ce pandemia de COVID-19 s-a instalat anul trecut, s-au trezit concurând pe cipuri cu industria electronicelor.
Sincopele din lanțul de aprovizionare, pornind de la un incendiu la o fabrică de fabricare a cipurilor din Japonia, până situația din Malaezia lovită de coronavirus, nu au făcut decât să agraveze problemele industriei.
Lipsa de cipuri, utilizate la orice componente, de la senzori de frânare, până la rabatarea oglinzilor electrice, a determinat producătorii de automobile din întreaga lume să reducă sau să suspende producția, iar prețurile au început să crească.
Palmer le-a spus analiştilor că, „având în vedere volatilitatea pieţei”, Stellantis nu se aştepta în prezent la creşteri mari de producţie în 2022, ci se va concentra mai mult pe menţinerea nivelurilor preţurilor, în timp ce se luptă cu creşterea costurilor materiilor prime.
Directorul financiar Volkswagen, Arno Antlitz, a declarat că lipsa de cipuri „ne-a arătat foarte clar că nu suntem încă suficient de rezilienți la fluctuații de producție”.
„Chiar dacă situația rămâne încă dificil de prognozat, vedem începutul stabilizării ofertei de cipuri”, a declarat Antlitz jurnaliştilor.
Volkswagen a realizat un profit operațional în trimestrul al treilea de 2,8 miliarde de euro (3,3 miliarde de dolari), în scădere cu 12% față de anul trecut și mai mic decât prognoza.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...