Continental a decis relocarea unor fabrici. Care este motivul

Autor: Matei Ion
Data actualizării:
Data publicării:
Continental AG
Continental AG
Continental AG, al doilea mare producător european de componente auto şi anvelope, a anunţat miercuri că ia în considerare relocarea unei părţi a producţiei sale din cauza conflictului comercial dintre în China şi SUA, transmite Reuters. 

Directorul financiar Wolfgang Schaefer a afirmat pentru Reuters că firma este bine poziţionată dar a adăugat că "problemele legate de tarifele vamale îi determină din ce în ce mai mult pe clienţii noştri să-şi revizuiască locul în care îşi exercită activitatea. Ca rezultat, vom face şi noi la fel". Întrebat despre potenţiale concedieri, oficialul Continental a refuzat să comenteze şi a precizat că discuţiile sunt în derulare. 

Tot miercuri, Continental a anunţat reduceri semnificative de costuri, după ce în trimestrul doi din 2019 profitul net a scăzut cu 41%, din cauza cererii mai mici pentru vehicule în China şi a investiţiilor masive pentru maşini electrice şi autonome. 

"Răspundem la declinul pieţei prin asigurarea unei discipline riguroase a costurilor şi îmbunătăţirea competitivităţii", a afirmat directorul general al firmei germane, Elmar Degenhart. Acesta a atras atenţia asupra "provocărilor semnificative" cu care se confruntă pieţele auto din Europa, America de Nord şi China. 

Românii își caută de muncă și în vacanță. Companiile au primit mai multe cereri

În trimestrul doi din 2019, profitul net a scăzut la 485 milioane de euro (543 milioane de dolari), în timp ce veniturile au înregistrat un declin de 1%, la 11,26 miliarde de euro. 

La Bursa de la Frankfurt, acţiunile Continental înregistrat miercuri dimineaţă un avans de 0,2% în timp ce indicele principal DAX a urcat cu 0,7%. 

Problemele din industria auto afectează şi rivalele Continental, ZF Friedrichshafen şi Bosch, care au emis deja avertizări de profit. 

Continental, o companie cu o cifră de afaceri anuală de 44 de miliarde de euro şi 244.000 de angajaţi pe plan global, are două divizii principale: divizia auto, care produce şasiuri şi elemente de siguranţă, precum şi interioare, în timp ce divizia de anvelope regrupează marca de anvelope cu acelaşi nume şi ContiTech, un producător de benzi rulante pentru vehicule off-road. 

Pe piaţa din România, Continental are aproximativ 5.000 de angajaţi la uzine din Timişoara, Sibiu şi Braşov.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Leonardo Badea, prim-viceguvernator BNR
ANAF
Grecia

Atenţionare de călătorie: Risc ridicat de incendii în Grecia

Avertizare pentru cei care şi-au programat călătorii în...

Dolari / FOTO: Freepik
Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Programele AFM se suspendă
Adrian Negrescu
Guvernul are buzunarele goale / Ilustrație: DCBusiness
S-au schimbat regulile achizițiilor publice
London Metal Exchange
Lingouri de aur
Banca Națională a Poloniei
Oameni pe strada / Foto: Freepik
Ministerul Finanțelor
Florin Jianu
Bani. Freepik.com
Proiect / Foto: Freepik
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness

Protest spontan la Consiliul Concurenţei

Protest spontan al angajaţilor Consiliului Concurenţei,...

Freepik.com
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Cumpărături online / FOTO: Freepik
BVB
Birou. Freepik.com
Foto: Pexels.com

pixel