COTAR este interesată de traseele STB

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită autorităţilor să scoată la licitaţie traseele operate de STB în condiţiile în care transportul public din Capitală este o gaură neagră care absoarbe foarte mulţi bani de la bugetul de stat.

"Având în vedere faptul că situaţia în care a ajuns transportul public de persoane din Bucureşti pare fără rezolvare, cerem Guvernului şi Primăriei Capitalei să desfiinţeze această gaură neagră care absoarbe foarte mulţi bani de la bugetul statului şi să scoată la licitaţie traseele operate de STB. Transportatorii privaţi au fost eliminaţi de pe traseele care leagă Bucureştiul de localităţile învecinate, sub pretextul că se poate ocupa mai bine STB de nevoile călătorilor. Iată că acum vedem contrariul. Dincolo de faptul că a bloca timp de mai multe zile consecutiv toată Capitala devine deja o problemă de securitate naţională, mai vedem că principalele revendicări ale greviştilor sunt legate de problemele tehnice ale autobuzelor, care pun în pericol viaţa oamenilor. Nu explică nimeni unde se duc banii pe care STB i-a primit în fiecare an, ca subvenţii. Transportatorii rutieri de persoane aşteaptă aceste explicaţii, mai ales după ce au fost eliminaţi de pe rutele pe care operau între Bucureşti şi localităţile din Ilfov", a declarat Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR, într-un comunicat transmis marţi AGERPRES.

Organizaţia a precizat că subvenţia pe care a plătit-o Primăria Capitalei pentru transportul public s-a dublat, din 2015 până în 2020, iar anul trecut, suma reprezenta aproape jumătate din bugetul celei mai bogate primării din ţară.

Șeful STB pregătește o armată de șoferi de rezervă

"În anul 2015, bugetul RATB era 515 milioane de lei, iar în 2020 ajunsese la 1,235 miliarde de lei. Anul trecut, municipalitatea avea deja datorii de aproape 1 miliard de lei, din cauză că Primăria nu a putut acoperi subvenţia din ce în ce mai mare. STB, pe de altă parte, avea, tot anul trecut, circa 900 de milioane de lei datorii la ANAF. S-au făcut achiziţii de autobuze, troleibuze şi tramvaie, dar toate studiile au constatat că nu s-a îmbunătăţit calitatea serviciilor STB", menţionează sursa citată.

Potrivit COTAR, subvenţiile au fost date mai ales pentru a scădea preţul biletului, dar niciodată nu s-a făcut un calcul corect şi toţi primarii s-au folosit de aceşti bani pentru capital electoral, prin acordarea de gratuităţi.

Astfel, din aproape 600.000 de călători în fiecare zi, peste 200.000 călătoresc gratuit (pensionari şi persoane cu dizabilităţi), arată patronatul din transporturi.

"Propunem să nu mai dea vina pe sindicalişti edilul sau directorul STB, pentru că nu s-a ajuns la această situaţie peste noapte, ci după mulţi ani de jaf continuu din banul public. Mai bine ar lăsa problema transportului în grija transportatorilor! Iar de verificarea modului în care s-au cheltuit banii de subvenţii pentru STB ar trebui să se ocupe instituţiile abilitate pentru control", subliniază COTAR.

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România are ca membri federaţii şi asociaţii din rândul transportatorilor de persoane, transportatorilor în regim de taxi şi închiriere, şcolilor de conducători auto, unităţilor reparatoare. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bitcoin / Foto: Freepik
Euro vs dolar / FOTO: Freepik

Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar

Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...

Jeff Bezos și Elon Musk
Bursa de Valori București
Ministrul Marcel Boloș / FOTO: Facebook
Stație de transformare / Foto: Freepik
Bună dimineața! / Foto: rawpixel.com
ArcelorMittal

ArcelorMittal amână investițiile verzi planificate în UE

Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...

Cu ochii pe mesaje / FOTO: Freepik
foto: pexels.com
Concedieri / sursa foto: Freepik.com / Drazen Zigic
Aragaz / FOTO: Unsplash

Ungaria caută noi surse de aprovizionare cu gaz natural

O strategie menită să asigure un echilibru între...

Om de afaceri / FOTO: Freepik

Companiile chineze se agață de dolarul american

Companiile chineze își păstrează dolarii,...

Date ROBOR

A crescut ROBOR. Veste proastă pentru cei care au credite

Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik

AFM. Încep înscrierile în programul Rabla pentru Tractoare

Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...

Palatul CEC
Germania. Foto: Ingo Joseph - Pexels
Ruble
Ministrul Adrian Câciu / FOTO: Gov.ro
SUA-China / FOTO: Freepik
Banca Naţională a României
Wall Street
Bună dimineața!
Tehnologie avansată / FOTO: Freepik

Suedezii propun asistentul virtual cu ”mii de fețe”

La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...


pixel