COTAR vrea o taxă fixă pentru polițele de asigurări vândute în România
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
COTAR solicită, de asemenea, înființarea companiei CEC Asigurări
COTAR solicită, de asemenea, înființarea companiei CEC Asigurări
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) solicită, de asemenea, înfiinţarea companiei de asigurări CEC Asigurări.

Trei solicitări

"COTAR adresează public ministrului Finanţelor 3 solicitări: introducerea unei taxe fixe de 19% pentru poliţele de asigurări vândute de companiile de asigurări din România, la fel cum acestea plătesc în Germania; verificarea minuţioasă a dosarului preţurilor de transfer practicate de piaţa de asigurări din România; înfiinţarea de urgenţă a companiei de asigurări CEC Asigurări", se precizează într-un comunicat al organizaţiei transmis joi AGERPRES.

Potrivit documentului citat, în ţările de unde provin multinaţionalele din asigurări acestea achită o taxă fixă, în diferite procente, în funcţie de clasa de asigurare, dar această taxă nu se poate deduce. De exemplu, fiecare poliţă RCA din Germania include o taxă fixă de 19%.

Modificarea Codului Fiscal

În context, COTAR, APTE 2002 şi APULUM solicită ministrului Finanţelor, Adrian Câciu, să modifice de urgenţă Codul Fiscal, pentru că "peştii mari" din piaţa de asigurări din România au profitat şi profită în continuare de o legislaţie favorabilă şi de supravegherea unor instituţii româneşti slabe, cu grave probleme de integritate, motiv pentru care România a devenit "vaca de muls" a multinaţionalelor şi, totodată, bătaia de joc a Austriei, fiind din respinsă pe nedrept din spaţiul Schengen.

Taxa pe șmecherie

"Domnule ministru al Finanţelor, a venit vremea să pescuiţi peştii mari! Gogoşeriile şi băbuţele care vând pătrunjel şi leuştean nu reprezintă o ameninţare fiscală pentru România! Pe lângă banii care pleacă din ţară către Austria, de la multinaţionalele din asigurări, mai sunt şi cei care pleacă spre Olanda şi spre alte state. De exemplu, din transportul alternativ. Statul român a ajutat toate aceste state şi multinaţionale. Companiile pot să-şi oprească "taxa pe şmecherie", de 25% din încasări, iar diferenţa de 75% este trimisă la firmele colaboratoare ale UBER. Aceştia plătesc şoferii fără contracte de muncă, deci şi fără a intra bani la bugetul statului din salariile lor. Aşa s-a construit, prin legi speciale, pentru şmecheri, cea mai bănoasă afacere, de peste un miliard de euro, în ultimii ani. Cât timp şmecherii fac bani din umilirea românilor care trebuie să plătească din ce în ce mai multe taxe şi impozite, pentru a acoperi pierderile cauzate de cei care nu le plătesc, ţara care profită cel mai mult ne mai umileşte o dată. La graniţele României, camioanele stau cu zilele şi vor sta în continuare, pentru că România nu a fost primită în Schengen", a declarat Vasile Ştefanescu, preşedintele COTAR.

Reprezentanţii transportatorilor consideră că CEC Bank ar putea juca un rol important în echilibrarea preţurilor RCA. 

Citește și COTAR: Guvernul ne trimite spre faliment de ţară

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Boom-ul inteligenței artificiale nu se dezminte. Analiză

La bursă, acțiunile din sectorul inteligenței...

Ceasul de 10.000 de euro care a făcut furori la Cannes

La deschiderea Festivalului de Film de la Cannes,...

Câți bugetari numără România. Numărul lor a scăzut

Numărul lor a scăzut în februarie și, iată, s-a mai...

Care sunt cele mai mari companii listate la bursa olandeză

Printre multele altele, Țările de Jos sunt cunoscute...

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...


pixel