Creștere spectaculoasă a pieței românești de produse bio
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Alimentele organice, cosmeticele, ingredientele, detergenţii şi suplimentele alimentare sunt cele mai vândute şi din ce în ce mai solicitate. 

Piaţa de produse bio din România va înregistra o creştere de 30% în anul 2018, până la 20 de milioane de euro, conform unei analize de specialitate. 

Alimentele organice, cosmeticele, ingredientele, detergenţii şi suplimentele alimentare sunt cele mai vândute şi din ce în ce mai solicitate. Cu toate acestea, în comparaţie cu alte pieţe din UE, piaţa produselor bio din România se află încă într-o etapă incipientă. 

În Uniunea Europeană, Germania are cea mai mare piaţă de alimente ecologice, cu vânzări anuale de 9,5 miliarde de euro, conform analizei realizate de GetBio.ro. Ca pondere a produselor de acest tip în vânzările totale de alimente, clasamentul este condus de Danemarca, ţară în care 9,4% din totalul produselor vândute într-un an sunt bio. Alte ţări consumatoare de produse bio sunt Luxemburg (8,6%), Elveţia (8,4%) şi Germania (7%). 

'În România, trendul nutriţiei sănătoase şi achiziţionarea de produse bio se manifestă mai degrabă declarativ la nivelul consumatorilor decât practic la raft. Vânzările de produse bio se situează între 2%-3,5% pentru majoritatea categoriilor de produse alimentare, în timp ce, pe zona de produse nealimentare, ponderea produselor sănătoase în volumul total de vânzări nu depăşeşte 2%. Cu toate că nu ne putem compara cu ţările din Uniunea Europeană, unde consumul de produse bio înregistrează un procentaj semnificativ, este de luat în calcul că acest fenomen s-a extins în România şi reuşeşte să atragă tot mai mulţi consumatori de la an la an şi să trimită spre export cantităţi tot mai mari de alimente bio, spre avantajul producătorilor din ţara noastră', spune Sergiu Moga, managerul magazinului online GetBio.ro. 

Consumul de alimente organice în România a cunoscut o tendinţă ascendentă în ultimii ani şi este rezultatul unei combinaţii a diverşilor factori precum puterea de cumpărare mai mare, o educaţie mai bună a consumatorilor, mai multe opţiuni în ceea ce priveşte magazinele de vânzare cu amănuntul a produselor BIO, precum şi lanţurile de supermarketuri cu zone dedicate special produselor de acest tip. 

Producătorii şi distribuitorii de alimente ecologice joacă un rol important datorită eforturilor de creare şi susţinere a brandurilor accesibile. Lanţurile mari de retail au creat secţiuni separate pentru produsele prelucrate ecologic, care oferă o gamă largă de produse importate în cea mai mare parte. Mai mult decât atât, din ce în ce mai mulţi importatori şi distribuitori români de produse organice şi biologice organizează evenimente B2B (business-to-business) şi B2C (business-to-consumer) pentru a promova un stil de viaţă sănătos şi consumul de produse vegane crude. AGERPRES

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Cod galben de inundaţii, sâmbătă seara. Zonele vizate

A fost emis un cod galben de inundaţii.

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...


pixel