Creștere de 6,7% a înmatriculărilor de vehicule rutiere

Autor: Matei Ion
Data publicării:
Autovehicule / Foto: Freepik
Autovehicule / Foto: Freepik
Datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS) arată evoluția înmatriculărilor de vehicule rutiere în trimestrul IV al anului 2023 în comparație cu trimestrul IV al anului 2022.

Înmatriculările de vehicule rutiere destinate transportului pasagerilor au înregistrat o creștere de 6,7%, ajungând la 118.550 unități în trimestrul IV 2023 față de același trimestru din 2022.

În ceea ce privește vehiculele destinate transportului mărfurilor, înmatriculările au crescut cu 7,4%, totalizând 25.026 de unități în trimestrul IV 2023 comparativ cu trimestrul IV 2022.

În continuare, autoturismele second-hand importate au reprezentat o pondere semnificativă în totalul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu o cotă de 70,3% în trimestrul IV 2023. Acest lucru indică o creștere de 2 puncte procentuale față de același trimestru al anului precedent.

În ceea ce privește categoriile de vehicule pentru transportul mărfurilor, au fost înregistrate creșteri la toate categoriile: autocamioanele au avut o creștere de 8%, autotractoarele de 7,3%, iar remorcile și semiremorcile de 6,6%.

În cazul vehiculelor rutiere noi pentru transportul mărfurilor, creșterile au fost notabile la toate categoriile: autocamioanele au crescut cu 19,5%, autotractoarele cu 10,2%, iar remorcile și semiremorcile cu 9,8%.

Comparativ cu trimestrul III 2023, în trimestrul IV 2023, înmatriculările de vehicule rutiere au înregistrat o scădere cu 3,0% pentru cele destinate transportului pasagerilor și cu 1,3% pentru cele destinate transportului mărfurilor.

În ceea ce privește normele europene de poluare, la sfârșitul trimestrului IV 2023, vehiculele înmatriculate cuprindeau în proporție de 61,9% vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, și în proporție de 10,7% vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai mare pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4 (34,3%), în timp ce pentru autobuze și microbuze cele mai multe vehicule au fost clasificate în norma Euro 3 (23,8%), iar pentru mopede și motociclete, cele mai multe au fost clasificate Non-Euro (26%).

Pentru categoria autocamioane, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au avut o pondere de 28,4%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (40,4%), iar pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule au fost clasificate în norma Non-Euro (23,7%).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor pentru energie electrică
Centrala de la Iernut / Foto: Romgaz
Alexandru Nazare
Amazon
Bancnote, euro / Foto: Freepik
Lingouri de argint / Foto: Unsplash
Bitcoin / Foto: Unsplash
Fermieri într-o seră / Foto: Freepik
 Joel Mokyr, Philippe Aghion și Peter Howitt, laureații premiului Nobel pentru economie 2025
Mihai Daraban
Semne de circulație / Foto: Unsplash
Vodafone / Foto: Kārlis Dambrāns / Flickr
Freepik.com
Atenție la formularele ANAF / Foto: Freepik
Mercedes Benz - Sebes
Barja. Foto: Freepik.com
CET Sud
Sediul Ministerului Finanțelor / Foto: Silviu Matei / Agerpres
Lan de grâu / FOTO: Unsplash
Grafic. Foto: Freepik.com
Capitoliul / FOTO: Freepik
Centrală de apartament / FOTO: Freepik
Casă de schimb valutar
O persoană completează un formular / Foto: Freepik
Conpet

Atenție! Email fals în numele ANAF

Semnal de alarmă privind o tentativă de fraudă în numele ANAF.

Transelectrica
Mașină electrică / FOTO: Freepik
Panouri fotovoltaice

pixel