Creștere de 6,7% a înmatriculărilor de vehicule rutiere
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Autovehicule / Foto: Freepik
Autovehicule / Foto: Freepik
Datele publicate de Institutul Național de Statistică (INS) arată evoluția înmatriculărilor de vehicule rutiere în trimestrul IV al anului 2023 în comparație cu trimestrul IV al anului 2022.

Înmatriculările de vehicule rutiere destinate transportului pasagerilor au înregistrat o creștere de 6,7%, ajungând la 118.550 unități în trimestrul IV 2023 față de același trimestru din 2022.

În ceea ce privește vehiculele destinate transportului mărfurilor, înmatriculările au crescut cu 7,4%, totalizând 25.026 de unități în trimestrul IV 2023 comparativ cu trimestrul IV 2022.

În continuare, autoturismele second-hand importate au reprezentat o pondere semnificativă în totalul înmatriculărilor de autoturisme noi, cu o cotă de 70,3% în trimestrul IV 2023. Acest lucru indică o creștere de 2 puncte procentuale față de același trimestru al anului precedent.

În ceea ce privește categoriile de vehicule pentru transportul mărfurilor, au fost înregistrate creșteri la toate categoriile: autocamioanele au avut o creștere de 8%, autotractoarele de 7,3%, iar remorcile și semiremorcile de 6,6%.

În cazul vehiculelor rutiere noi pentru transportul mărfurilor, creșterile au fost notabile la toate categoriile: autocamioanele au crescut cu 19,5%, autotractoarele cu 10,2%, iar remorcile și semiremorcile cu 9,8%.

Comparativ cu trimestrul III 2023, în trimestrul IV 2023, înmatriculările de vehicule rutiere au înregistrat o scădere cu 3,0% pentru cele destinate transportului pasagerilor și cu 1,3% pentru cele destinate transportului mărfurilor.

În ceea ce privește normele europene de poluare, la sfârșitul trimestrului IV 2023, vehiculele înmatriculate cuprindeau în proporție de 61,9% vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6, și în proporție de 10,7% vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Pentru categoria autoturisme, cea mai mare pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4 (34,3%), în timp ce pentru autobuze și microbuze cele mai multe vehicule au fost clasificate în norma Euro 3 (23,8%), iar pentru mopede și motociclete, cele mai multe au fost clasificate Non-Euro (26%).

Pentru categoria autocamioane, vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au avut o pondere de 28,4%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare (40,4%), iar pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule au fost clasificate în norma Non-Euro (23,7%).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Schimbări pe WhatsApp: Ce se va întâmpla în luna iunie

Care sunt surprizele lunii iunie. Un detaliu: multă...

Incendiile care au aprins prețul petrolului

Cursul petrolului a încheiat în creștere ultima sesiune...

România a importat mai mult cărbune în 2024

În urmă cu câteva zile, Institutul Național de...

De ce cumpără SUA milioane de barili de petrol. Analiză

Procedând ca atare, Statele Unite rezolvă, practic, două...

Vânzarea terenurilor extravilane. Se schimbă regulile

A fost depusă la Senat o propunere legislativă pentru...

Şomajul rămâne la un nivel îngrijorător în Franţa

Veştile nu sunt bune pentru cea de-a doua mare economie...

Date de ultimă oră privind cifra de afaceri din industrie

Informațiile vin de la Institutul Național de Statistică. 

Orezul va deveni mai scump, pe fondul fenomenelor meteo

Diferite probleme care țin, în mare parte, de fenomene...


pixel