Aurul pulverizează toate recordurile și atinge o valoare fără precedent
„Ceasul tarifelor vamale...
Pe fondul unei economii germane aflate în stagnare, compania a confirmat vineri că 10.000 de angajați vor avea programul redus la 35 de ore pe săptămână, echivalentul unei săptămâni de lucru de patru zile, notează Fortune.com.
În paralel, 5.550 de angajați vor fi concediați, după ce în octombrie 2024 compania anunțase deja un val de 7.000 de disponibilizări, în contextul în care Bosch nu a reușit să-și atingă obiectivele financiare pentru anul trecut.
Automotive, un sector în criză
Bosch, unul dintre cei mai mari angajatori din Germania, cu 429.000 de salariați la finalul lui 2023, suferă din cauza declinului industriei auto europene. Compania, care generează cea mai mare parte a veniturilor din furnizarea de componente auto, este afectată de scăderea producției globale de vehicule și de cererea redusă pentru soluții de conducere autonomă, un segment care nu a evoluat conform așteptărilor.
Stephan Hölzl, vicepreședinte executiv responsabil cu finanțele și administrația în divizia Cross-Domain Computing Solutions, a explicat că Bosch trebuie să își ajusteze structurile pentru a rămâne competitivă:
"Trebuie să reducem costurile pe termen lung pentru a ne consolida poziția pe piață și pentru a ne adapta la noile condiții economice."
Efectele crizei economice din Germania
Măsurile drastice adoptate de Bosch vin în contextul în care Germania traversează al doilea an consecutiv de scădere economică, iar industria auto suferă din cauza competiției acerbe cu producătorii chinezi, scăderii cererii la export și posibilelor tarife impuse de administrația Trump în SUA.
Nu doar Bosch resimte criza – Volkswagen este în mijlocul unui plan de reducere a costurilor cu 10 miliarde de euro, dar se confruntă cu opoziția sindicatului față de reducerile salariale și posibilele închideri de fabrici. Directorul de brand Volkswagen, Thomas Schaefer, a declarat că menținerea actualei structuri nu este o opțiune:
"Nu putem continua să prelungim această criză. Trebuie să reducem atât supra-capacitățile, cât și costurile."
Bosch în România
Bosch are în România peste 1.000 de angajați care lucrează în cinci centre: fabrica Rexroth cu două unități de la Blaj unde produce echipamente pentru industria auto (800 angajați), centrul de comunicare de la Timișoara, centrul de extensie la producția de ștergătoare auto de la Sibiu și în societatea de distribuție BSH Electrocasnice de la București. Din 2012, are o hală de producție AE, deschisă la Jucu Herghelie, județul Cluj, urmând ca cea de-a doua hală să fie inaugurată in primăvara anului 2018. La finele anului 2017, la unitatea din Cluj, lucrau peste 2000 de angajați.
Deocamdată nu este clar dacă restructurarea va afecta și angajații din România.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
„Ceasul tarifelor vamale...
Senatul SUA l-a confirmat luni...
Anul 2025 aduce un val de...
Guvernul reorganizează...
China dezvoltă un complex militar uriaș în vestul...
Ministerul Finanțelor a...
Bugetul Ministerului Energiei,...
Guvernul urmează să aprobe,...
Elena Cristian, analist DC...
Proiectele de acte normative...
Este uraniul un mineral critic?...
Modificări în structura de management a CEC Bank.
Guvernul va aproba, vineri,...
Bitcoin a crescut cu peste 50%...
Spațiul aerian al Belgiei, închis din cauza unei...
Creșterea prețului aurului reflectă un interes constant...
Oficialii instituției estimează că inflația va reveni la...
China și India sunt cei mai mari producători
Întâlnire importantă pentru...
H&M raportează vânzări sub...