Criza de la Boeing ia amploare. Negocierile au eșuat, muncitorii își continuă greva

Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Motor de avion / sursa foto: Freepik.com
Motor de avion / sursa foto: Freepik.com
Discuțiile dintre Boeing și un mare sindicat care reprezintă o bună parte dintre angajații companiei au eșuat.

În prezent nu sunt planificate alte negocieri, iar în acest timp, când greva a ajuns în cea de-a patra săptămână, marele constructor american de avioane suferă pierderi foarte mari din cauza încetării producției în unele unități cheie.

Compania a declarat marți că și-a retras oferta pentru aproximativ 33.000 de lucrători din fabrici, afirmând că sindicatul nu a luat în serios propunerile sale după două zile de discuții, relatează Reuters.

 

Sume grele de plătit pentru fiecare zi de grevă

Analiștii S&P estimează că greva va costa Boeing aproximativ 1 miliard de dolari pe lună.

„Din păcate, sindicatul nu a luat în considerare în mod serios propunerile noastre”, a declarat Stephanie Pope, șefa Boeing Commercial Airplanes, într-o notă adresată angajaților, numind cererile sindicatului «nenegociabile».

„Negocierile ulterioare nu au sens în acest moment”, a spus ea.

Criza agravează problemele financiare și de producție ale Boeing, unul dintre cei doi principali producători mondiali de avioane comerciale. Compania a cheltuit mulți bani în 2024, în timp ce încearcă să se redreseze după scandalul urmat de incidentul în care o ușă a unui avion condus de Alaska Airlines a fost smulsă în timpul zborului. Această problemă a scos la iveală protocoalele de siguranță slabe și a determinat autoritățile de reglementare americane să reducă producția companiei.

La începutul acestui an, Boeing l-a înlocuit pe directorul general Dave Calhoun cu Kelly Ortberg, care a preluat funcția în luna august, în speranța că va reuși să ajungă la un acord cu sindicatele și să consolideze reputația companiei în fața clienților și a autorităților de reglementare. Până în prezent, nimic din toate acestea nu s-a întâmplat.

 

Cum se pregătește Boeing pentru restructurare

Boeing examinează acum opțiunile de a strânge miliarde de dolari pentru a se redresa. Reuters a relatat că Boeing încearcă să vândă acțiuni și titluri de valoare, în condițiile în care ratingul său de investiții este în pericol.

De asemenea, compania a inițiat o etapă de concedieri temporare pentru mii de salariați, în timp ce fabricile care produc cele mai bine vândute avioane 737 MAX și avioanele 767 și 777 sunt închise. Obiectivul companiei de a crește producția avioanelor sale 737 MAX la 38 pe lună nu se va concretiza probabil până la jumătatea anului 2025, a declarat S&P.

Acțiunile producătorului american de avioane au scăzut miercuri cu 1,7% în premarket trading. Acțiunile au pierdut mai mult de 40% din valoarea lor în 2024, cu o scădere de 5% de la începutul grevei pe 13 septembrie.

 

Reacția sinducatului

În urma celor mai recente negocieri, șefa Boeing Comercial Airplanes a mai declarat: „Echipa noastră a negociat cu bună credință și a făcut propuneri noi și îmbunătățite pentru a încerca să ajungă la un compromis, inclusiv creșteri ale salariului net și ale pensiei”.

Sindicatul International Association of Machinists and Aerospace Workers a ripostat la aceste afirmații, spunând că Boeing a fost „hotărâtă să rămână la oferta nenegociată” propusă luna trecută.

„Au refuzat să propună creșteri salariale, mărirea concediilor de odihnă și mediale și bonusurile. De asemenea, nu vor să restabilească pensia cu beneficii definite”, se arată în comunicatul sindicatului.

Sindicatul, care reprezintă lucrătorii din fabricile de pe coasta de vest, dorește o creștere salarială de 40 % pe o perioadă de patru ani și restabilirea unei pensii cu beneficii definite, care a fost eliminată prin contract în urmă cu un deceniu. Înainte de a intra în grevă, mai mult de 90% dintre lucrători au respins o ofertă de creștere salarială de 25% pe o perioadă de patru ani.

Boeing a făcut o nouă ofertă luna trecută, pe care a descris-o ca fiind „cea mai bună și ultima”, care ar oferi lucrătorilor o creștere de 30% și ar restabili un bonus de performanță, dar sindicatul a declarat că un sondaj efectuat în rândul membrilor săi a arătat că nu este suficient.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Mai mulți angajați lucrează într-un birou / Foto: Freepik

ANAF. Reguli fiscale dure pentru multinaționale în 2026

Reguli noi, controale extinse și deduceri limitate:...

Tancuri rusești
Bani. Foto: Freepik.com

O primărie a fost amendată cu 70.000 de lei

Autoritățile au confiscat primul utilaj folosit ilegal...

Toți români vor avea un cont bancar
Ministerul Finanțelor
Vouchere de vacanță
Sediul Oracle din Austin, Texas
RCA

Ce noi reguli RCA se aplică de la 13 decembrie 2025

O parte dintre modificările aduse Legii RCA prin actul...

Scoaterea banilor din firmă se complică

Adio împrumuturi între firmă și asociat: ANAF schimbă tot

Împrumuturile între firme și asociați intră sub reguli...

Mima Lonea din Petrila
Pană de curent / Foto: Freepik
Dolari și aur / Foto: Freepik
trenuri / Foto: Freepik
Lukoil
Femei la cumpărături cu ocazia sărbătorilor de iarnă / Foto: Freepik
Stradă aglomerată / Foto: John Mitchell / Flickr
Netflix și Warner Bros.
Ghișeu / Foto: Arhivă
Ridesharing

Controale în ride-sharing: 12.358 de autoturisme suspendate

Amenzi de peste 3 milioane de lei și mii de mașini...

Bani
Gabriel Biriș
Adrian Nica, șeful ANAF
Daniel Dăianu
Camion alimentează la o benzinărie / Foto: Freepik
Comisia Europeană
Freepik.com
București / Foto: Freepik
Euro. Freepik.com
Studiou Disney / sursa foto: Pexels.com / Lucas TENTELIER

pixel