Cum transformă India țițeiul rusesc în combustibil pentru Occident
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Rafinăria Jamnagar, India / Foto: Wikipedia
Rafinăria Jamnagar, India / Foto: Wikipedia
India joacă un rol din ce în ce mai important pe piețele globale de petrol, cumpărând din ce în ce mai mult petrol rusesc ieftin și rafinându-l în combustibil pentru Europa și SUA.

Cu toate acestea, New Delhi s-a confruntat cu puține reacții publice, deoarece îndeplinește dublul obiectiv al Occidentului de a reduce veniturile din energie ale Moscovei, prevenind în același timp un șoc al aprovizionării cu petrol. Pe măsură ce Europa își intensifică sancțiunile, India va deveni tot mai importantă pe harta globală a petrolului, care a fost redesenată de războiul din Ucraina purtat de Vladimir Putin.

"Oficialii trezoreriei americane au două obiective principale: să mențină piața bine aprovizionată și să priveze Rusia de veniturile din petrol", a declarat Ben Cahill, membru senior al Centrului pentru Studii Strategice și Internaționale, un think tank din Washington. "Ei sunt conștienți de faptul că rafinăriile indiene și chineze pot obține marje mai mari cumpărând țiței rusesc la preț redus și exportând produse la prețul pieței”.

Luna trecută, India a livrat aproximativ 89.000 de barili pe zi de benzină și motorină la New York, cel mai mult în aproape patru ani. Fluxurile zilnice de motorină cu conținut scăzut de sulf către Europa au fost de 172.000 de barili în ianuarie, cel mai mult din octombrie 2021, notează Bloomberg.

Se așteaptă ca importanța națiunii asiatice să se extindă după ce noi sancțiuni ale Uniunii Europene asupra exporturilor de petrol rusesc au intrat duminică în vigoare. Interdicția va elimina un volum uriaș de motorină de pe piață și va vedea mai mulți consumatori, în special în Europa, să apeleze la Asia pentru a umple deficitul de aprovizionare.

Acest lucru va face ca petrolul rusesc ieftin să fie și mai atractiv pentru India, care se bazează pe importuri pentru a-și satisface aproximativ 85% din necesarul de țiței. Rafinăriile acestei țări, inclusiv procesatorii de stat care sunt responsabili de satisfacerea cererii interne, au accelerat exporturile anul trecut pentru a profita de prețurile internaționale mai mari.

Alimentarea Occidentului

"India este un exportator net de produse rafinate și o mare parte din acestea vor merge în Occident pentru a ajuta la atenuarea actualelor restricții", a declarat Warren Patterson, șeful departamentului de strategie pentru mărfuri de la ING Groep NV, cu sediul în Singapore. "Este destul de clar că o parte din ce în ce mai mare din materia primă folosită pentru acest produs provine din Rusia".

În conformitate cu orientările UE, India operează probabil în cadrul regulilor. Atunci când țițeiul rusesc este transformat în combustibili într-o țară din afara blocului, cum ar fi India, produsele rafinate pot fi livrate în UE, deoarece nu sunt considerate a fi de origine rusă.

Grupul celor șapte națiuni dorește să reducă veniturile Moscovei cât mai mult posibil, dar are și interesul de a se asigura că petrolul și produsele rafinate ale Rusiei continuă să circule pentru a evita o criză globală de aprovizionare, a declarat Serena Huang, analist principal pentru Asia la Vortexa Ltd.

O fațetă cheie a mecanismului de reducere a veniturilor Kremlinului și de menținere a unei părți din petrol pe piață a fost plafonarea prețului la țițeiul rusesc, o măsură care a fost condusă de SUA. India nu a spus public dacă țara respectă sau nu limita, dar sancțiunile au dus petrolul din producătorul OPEC+ sub plafonul de 60 de dolari pe baril.

Un purtător de cuvânt al Consiliului Național de Securitate al SUA a declarat că a fost instituit un plafon de preț pe care țările, inclusiv India, l-ar putea folosi pentru a menține piețele energetice stabile, limitând în același timp veniturile Kremlinului.

"Disponibilitatea Indiei de a cumpăra mai mult țiței rusesc cu un discount mai mare este o caracteristică, nu un defect, în planul națiunilor occidentale de a-i impune dureri economice lui Putin fără să și le impună ei înșiși", a declarat Jason Bordoff, director fondator al Centrului pentru politica energetică globală de la Universitatea Columbia și fost consilier în administrația Obama.

Executivi și oficiali din națiuni și companii precum Arabia Saudită, Emiratele Arabe Unite, SUA și Abu Dhabi National Oil Co. se reunesc luni la Bangalore pentru un forum energetic de trei zile organizat împreună cu ministerul indian al petrolului și gazelor naturale.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Care sunt autovehiculele pentru care nu se datorează impozit

În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...

Motorina continuă să fie mult mai ieftină decât benzina

Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...

De ce americanii vor să interzică TikTok

TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...

Porturile belgiene, invadate de mașini electrice chinezești

Consecință a volumului impresionant de producție al...

Bijuterii: Richemont achiziționează grupul italian Vhernier

Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...

Rusia intenționează să reia exporturile de benzină

Rusia intenționează să ridice interdicția privind...


pixel