Cum vor retailerii să-și atragă clienții dar să facă și economii
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
O femeie se uita la un produs în timpul cumpărăturilor
O femeie se uita la un produs în timpul cumpărăturilor
Criza costului vieţii din Europa a fost un fenomen benefic pentru retailerii care practică preţuri mici, însă retailerii din segmentul de mijloc au de suferit pe măsură ce cumpărătorii îşi reduc cheltuielile, susţin directorii şi analiştii care au participat marţi la World Retail Congress din Barcelona, transmite Reuters.

În plus, sectorul luxului continuă să performeze bine, pe fondul speranţelor că redeschiderea Chinei va da un nou impuls după ce valul de cheltuieli post-pandemie al americanilor începe să se termine.

Dar "dacă nu oferi cu adevărat cel mai bun preţ, şi nu eşti pe segmentul de lux, atunci ai probleme", a spus Thomas Harms, de la firma de consultanţă EY la congresul de la Barcelona.

Chiar dacă ritmul de creştere a preţurilor începe să încetinească, retailerii din întreaga lume sunt în continuare îngrijoraţi că inflaţia va reduce cheltuieile consumatorilor şi în acest context caută noi modalităţi pentru a-i atrage pe clienţi.

În special în Europa, unii retaileri au văzut cum vânzările lor au încetinit din cauza facturilor mari la energie, care i-au făcut pe clienţi să cumpere mai puţine alimente şi haine sau articole mai ieftine.

Creşterea costului bunurilor, diminuarea cererii consumatorilor şi lanţurile de aprovizionare impredictibile sunt principalele îngrijorări în rândul directorilor şi managerilor de companii de retail intervievaţi de Boston Consulting Group.

Iar transferul costurilor mai mari pe seama cumpărătorilor este posibil să devină şi mai dificilă: 72% din respondenţi au spus că se aşteaptă ca, în acest an, consumatorii să fie mai sensibili la preţ.

Această evoluţie este una de care profită companii precum retailerul olandez cu preţuri reduse Action, care anul trecut a deschis 280 de magazine în 10 ţări din Europa, şi în acest an a deschis primul magazin din Slovacia, le-a spus directorul general Hajir Hajji participanţilor la conferinţa de la Barcelona.

Cu toate acestea, rezultatele solide raportate de mari companii globale, precum Nestle, arată cum consumatorii cheltuie în continuare în pofida preţurilor mari, chiar dacă mai multe firme au avertizat că vânzările ar putea avea de suferit în următoarele trimestre dacă inflaţia nu îşi schimbă direcţia.

În afara segmentului celor care practică preţuri reduse, retailerii încep să dea dovadă de creativitate pentru a-i face pe cumpărători să revină în magazine, mulţi investind în programe de loialitate, promoţii de preţuri şi îmbunătăţirea experienţei online a clienţilor, arată sondajul BCG.

Magazinele fizice tradiţionale "vor trece printr-o perioadă dificilă, însă trebuie să facă schimbări şi să îşi îmbunătăţească serviciile digitale", spune Jaume Miquel, directorul Tendam, al treilea mare retailer spaniol de îmbrăcăminte.

Asia este un punct luminos pe harta aşteptărilor retailerilor şi 76% dintre respondenţii la sondaj se aşteaptă ca economia acestei regiuni să crească în acest an, după ce China s-a redeschis după restricţiile impuse în contextul pandemiei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel