Cum vor retailerii să-și atragă clienții dar să facă și economii

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
O femeie se uita la un produs în timpul cumpărăturilor
O femeie se uita la un produs în timpul cumpărăturilor
Criza costului vieţii din Europa a fost un fenomen benefic pentru retailerii care practică preţuri mici, însă retailerii din segmentul de mijloc au de suferit pe măsură ce cumpărătorii îşi reduc cheltuielile, susţin directorii şi analiştii care au participat marţi la World Retail Congress din Barcelona, transmite Reuters.

În plus, sectorul luxului continuă să performeze bine, pe fondul speranţelor că redeschiderea Chinei va da un nou impuls după ce valul de cheltuieli post-pandemie al americanilor începe să se termine.

Dar "dacă nu oferi cu adevărat cel mai bun preţ, şi nu eşti pe segmentul de lux, atunci ai probleme", a spus Thomas Harms, de la firma de consultanţă EY la congresul de la Barcelona.

Chiar dacă ritmul de creştere a preţurilor începe să încetinească, retailerii din întreaga lume sunt în continuare îngrijoraţi că inflaţia va reduce cheltuieile consumatorilor şi în acest context caută noi modalităţi pentru a-i atrage pe clienţi.

În special în Europa, unii retaileri au văzut cum vânzările lor au încetinit din cauza facturilor mari la energie, care i-au făcut pe clienţi să cumpere mai puţine alimente şi haine sau articole mai ieftine.

Creşterea costului bunurilor, diminuarea cererii consumatorilor şi lanţurile de aprovizionare impredictibile sunt principalele îngrijorări în rândul directorilor şi managerilor de companii de retail intervievaţi de Boston Consulting Group.

Iar transferul costurilor mai mari pe seama cumpărătorilor este posibil să devină şi mai dificilă: 72% din respondenţi au spus că se aşteaptă ca, în acest an, consumatorii să fie mai sensibili la preţ.

Această evoluţie este una de care profită companii precum retailerul olandez cu preţuri reduse Action, care anul trecut a deschis 280 de magazine în 10 ţări din Europa, şi în acest an a deschis primul magazin din Slovacia, le-a spus directorul general Hajir Hajji participanţilor la conferinţa de la Barcelona.

Cu toate acestea, rezultatele solide raportate de mari companii globale, precum Nestle, arată cum consumatorii cheltuie în continuare în pofida preţurilor mari, chiar dacă mai multe firme au avertizat că vânzările ar putea avea de suferit în următoarele trimestre dacă inflaţia nu îşi schimbă direcţia.

În afara segmentului celor care practică preţuri reduse, retailerii încep să dea dovadă de creativitate pentru a-i face pe cumpărători să revină în magazine, mulţi investind în programe de loialitate, promoţii de preţuri şi îmbunătăţirea experienţei online a clienţilor, arată sondajul BCG.

Magazinele fizice tradiţionale "vor trece printr-o perioadă dificilă, însă trebuie să facă schimbări şi să îşi îmbunătăţească serviciile digitale", spune Jaume Miquel, directorul Tendam, al treilea mare retailer spaniol de îmbrăcăminte.

Asia este un punct luminos pe harta aşteptărilor retailerilor şi 76% dintre respondenţii la sondaj se aşteaptă ca economia acestei regiuni să crească în acest an, după ce China s-a redeschis după restricţiile impuse în contextul pandemiei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Camioane/ Foto: Freepik

RO e-Transport, frânat de Guvern care amână sancțiunile

Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...

Lucrător la spații verzi / Foto: Freepik
La bancă
Familie / Foto: Freepik
Cristian Popa, BNR
Unifarm / Foto: Agerpres
Steagul Bulgariei
Mașini / Foto: Freepik
Donald Trump și Elon Musk
Donald Trump / Foto: Flickr
Bani / Foto: DCBusiness
Comisarul european pentru Buget, luptă antifraudă şi administraţie publică, Piotr Serafin
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Grafic bursă / FOTO: Freepik

Rulaj de aproape 13,67 milioane de euro la BVB

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a încheiat sesiunea de...

Oameni pe stradă / FOTO: Freepik
Termificare / Foto: Freepik
Comisarul european Valdis Dombrovskis / FOTO: Wikipedia

UE vrea „mai multă claritate” privind dorințele americane

În același timp, Uniunea Europeană nu intenționează să...

Lingouri de aur / sursa foto: Freepik.com
Mașini / FOTO: Freepik
Calcule / FOTO: Freepik
Foto: Pexels.com
Medicamente / FOTO: Freepik
Lingouri de aur
Donald Trump și Jerome Powell / Foto: Casa Albă / Flickr
Semiconductori. Foto: Pexels.com

Semiconductori: Cui vând grupurile europene?

Când investești într-o companie, este esențial să...

Carte electronică de indentitate
Elvira Nabiullina, guvernatorul Băncii Centrale a Rusiei / Foto: kremlin.ru
Impozite și taxe / Foto: Freepik
Tractor pe câmp / FOTO: Freepik

pixel