Curent și gaze. Plângerile împotriva ABUZURILOR FURNIZORILOR. Noua procedură
Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Cinci măsuri care vor reduce nota de plată pentru energie electrică și gaze naturale / Foto: Arhivă
Cinci măsuri care vor reduce nota de plată pentru energie electrică și gaze naturale / Foto: Arhivă
Consumatorii care consideră că le-a fost încălcat un drept legal trebuie să parcurgă o procedură de soluționare a plângerilor în două etape: prima îndreptată către furnizor, iar a doua etapă, la ANRE.

Potrivit noului regulament din Ordinul ANRE nr. 47/2021, părțile au "obligația parcurgerii procedurii soluționării plângerii împotriva unui operator de rețea/sistem din domeniul energiei, prealabil declanșării procedurii la nivelul ANRE”.

În primă etapă, clientul nemulțumit va adresa plângerea direct furnizorului de energie sau de gaze naturale, urmând ca, în termen de 7 zile de la primirea plângerii, furnizorul să trimită reclamantului invitația de soluționare.

După primirea invitației de soluționare, reclamantul va fi obligat să transmită furnizorului punctul său de vedere, însoțit de toate documentele pe care își întemeiază susținerea. Aceste documente vor fi “depuse în copie” și “certificate pe fiecare pagină «conform cu originalul» și vor conține data, numele în clar al celui care face certificarea, semnătura acestuia, olografă sau electronică, după caz”, notează Avocatnet.

În maxim 15 zile de la transmiterea invitației de soluționare, furnizorul va organiza ședința comună în vederea soluționării plângerii. Reclamantul are obligația de a confirma participarea la ședința organizată în acest sens. Dacă însă nu se va prezenta la ședință și nu va comunica neparticiparea, se consideră că a renunțat la plângere.

Citește și: Factura la curent a crescut. Care e prognoza pentru CONSUMUL de energie

În cazul soluționării plângerii, se va întocmi, în termen de 3 zile de la ședința comună, o minută “care să consfințească înțelegerea dintre părți”.

Etapa a doua - soluționarea la ANRE. Dacă minuta nu a fost acceptată de client, acesta poate depune plângere la ANRE. Instituția va soluționa reclamația “în termen de maximum 60 de zile de la data depunerii complete a documentației la ANRE”. Trebuie spus că ANRE poate cere informații suplimentare documentației depuse “în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii de soluționare a plângerii”. 

ANRE a prelungit termenul de depunere a plângerilor cu 24 de luni. Astfel, reclamațiile “al căror obiect depășește 36 de luni de la data săvârșirii” vor fi respinse ca fiind tardiv introduse.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...

De Sărbători, românii riscă amenzi de până la 5000 de lei

Sunt prevederi legislative pe care românii fie nu le...

Record de mortalitate în fermele de somon din Norvegia

Aproape 63 de milioane de somoni au murit prematur anul...

Schimbare la vârful Tuborg România

Tuborg România anunță o schimbare în managementul organizației, prin...

Italia stimulează angajările prin bonusuri pentru companii

Guvernul italian a aprobat marți un pachet de legi axat...

Brașovul impune o nouă taxă de drum din cauza TIR-urilor

CJ Brașov a trecut la contramăsuri pentru a proteja...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel