Daimler a găsit un client pentru unul dintre produsele sale
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Daimler vrea să vândă chinezilor o participaţie de 50% în brandul Smart
Daimler vrea să vândă chinezilor o participaţie de 50% în brandul Smart
Daimler este aproape de vânzarea unei participaţii de 50% în Smart, brandul care produce automobile de mici dimensiuni, companiei chineze Geely Automobile Holdings, a anunţat publicaţia Financial Times citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmit Reuters şi Automotive News. 

Tranzacţia va fi confirmată înaintea Salonului Auto de la Shanghai din aprilie, susţine FT. 

Reprezentanţii Daimler and Geely nu au dorit să comenteze informaţia. 

Anul trecut, Geely a plătit nouă miliarde de dolari pentru o participaţie de aproape 10% în Daimler, devenind cel mai mare acţionar al producătorului auto german. 

Luni, publicaţia germană Handelsblatt anunţa că Daimler va decide până la sfârşitul acestui an viitorul brandului Smart, care înregistrează pierderi. Viitorul director general al Daimler, Ola Kallenius, care-i va succeda în mai lui Dieter Zetsche, "nu este legat de Smart" şi "nu are scrupule să renunţe la brand dacă va fi necesar", a declarat o sursă din interiorul companiei pentru publicaţia germană. 

Citește și: Daimler vrea să renunțe la un brand celebru al său

Daimler are o ofertă foarte variată de produse, care include automobile de mici dimensiuni marca Smart, limuzine de lux Mercedes-Benz, camioane şi autobuze. Dar, în ultimul timp, Daimler şi-a pierdut răbdarea cu pierderile înregistrate de Smart, susţine Handelsblatt. 

De la lansarea sa în 1998, Smart a înregistrat pierderi de miliarde de euro, estimează analiştii financiari. Daimler nu a dat publicităţii performanţele financiare ale brandului. 

În cel mai recent proces de restructurare al brandului, Daimler a anunţat că va transforma Smart într-un vehicul complet electric. Însă, o astfel de decizie s-ar dovedi costisitoare, apreciază publicaţia germană. 

Vânzările Smart pe plan global au scăzut cu 4,6% anul trecut, la 128.802 unităţi. 

Compania de consultanţă Evercore ISI susţine că ar fi binevenită o eventuală decizie a Daimler de a renunţa la brand, care ar înregistrează pierderi anuale estimate la 500 - 700 de milioane de euro. 

"Nu văd cum un model mini german poate genera profit, costurile sunt pur şi simplu prea ridicate", apreciază analiştii Evercore. 

În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Compania de audit a Trump Media, acuzată de fraudă

Firma de audit a Trump Media, compania care conduce...

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...


pixel