Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
Proiectata modernizare a Beijing Benz Automotive Co (BBAC), unde Daimler deţine 49%, a fost prezentată într-un document postat luna trecută pe site-ul BBAC pentru a se solicita opinia publică privind extinderea.
Anunţul vine pe fondul majorării cererii pentru vehiculele de lux produse de BBAC pe cea mai mare piaţă auto din lume. China este cea mai mare piaţă a Daimler, grupul german vinde aici mai multe maşini decât în Germania şi în Statele Unite.
Anul trecut, BBAC a vândut un număr record - 611.000 de vehicule - în statul chinez, în creştere cu 8% faţă de 2019. Capacitatea combinată a celor două fabrici din Beijing era de 520.000 de vehicule pe an.
Reprezentanţii BBAC şi Daimler nu au dorit să comenteze informaţiile despre modernizarea uzinelor. Separat, BBAC are o fabrică unde sunt produse vehicule electrice în Beijing, cu o capacitate de 150.000 de maşini pe an.
BAIC Group, firma mamă a BAIC Motor, deţine o participaţie de 5% în Daimler.
Pe lângă societatea mixtă cu BAIC Motor, Daimler va începe anul viitor fabricarea vehiculelor electrice Smart cu grupul chinez Geely, care deţine o participaţie de 9,7% la Daimler. De asemenea, grupul german produce camioane cu o altă subsidiară a BAIC Group, Beiqi Foton.
Criza semiconductorilor afectează prețurile acțiunilor fabricanților auto
Autorităţile de la Beijing vor ca automobilele electrice şi hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, faţă de aproximativ 5% acum.
În condiţiile în care economia chineză continuă redresarea stabilă, revenirea cererii va accelera, contribuind la creşterea vânzărilor auto în 2021, când livrările ar urma să depăşească 26 milioane de unităţi, o creştere de 4% faţă de 2020, previzionează Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM).
China va rămâne cea mai mare piaţă a Mercedes-Benz în următorul deceniu, iar grupul german îşi va ajusta unităţile de producţie pentru a face faţă modificării cererii, pe fondul creşterii tensiunilor comerciale globale, a afirmat recent directorul general al Daimler AG, Ola Kaellenius.
Declaraţia sa vine în contextul escaladării tensiunilor comerciale dintre SUA, China şi Europa, după ce aproape un deceniu de creştere a ajutat Mercedes să devină cel mai bine vândut brand de lux din lume.
Datorită cererii solide din China, Daimler şi rivalele germane Volkswagen şi BMW au publicat rezultate peste aşteptări în 2020.
"În următorii zece ani ne aşteptăm de asemenea să înregistrăm cel mai semnificativ ritm de creştere în China, producătorul de maşini de lux va urma piaţa", a explicat Kallenius.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart.
În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...