Praid primește 19,5 milioane lei ajutor de stat pentru refacerea după inundații
Ministerul Economiei a anunțat...
Daimler a încheiat în 2019 un acord pentru achiziţionarea de baterii litiu-ion de la Farasis Energy iar furnizorul chinezo-american intenţiona să construiască o fabrică în estul Germaniei pentru a ajuta producătorul maşinilor Mercedes-Benz să-şi extindă gama de vehicule electrice. Dar uzina nu a mai fost construită şi au existat probleme la mostrele iniţiale de baterii, a informat Business Insider, ceea ce a determinat modificarea strategiei Daimler.
Business Insider susţine că nu se cunoaşte dacă Daimler vrea să producă baterii pe cont propriu sau cu un partener. Un purtător de cuvânt al Daimler nu a dorit să comenteze informaţia.
Luna trecută, Daimler a intensificat parteneriatul cu producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology (CATL), ca parte a planurilor de a accelera electrificarea.
Producătorii auto europeni fac eforturi pentru a-şi reduce dependenţa de bateriile din Asia, pe fondul lansării de modele exclusiv electrice pentru a îndeplini ţintele de emisii mai stricte din Uniunea Europeană.
Duminică, Porsche a anunţat că va înfiinţa o societate mixtă cu Customcells pentru a produce baterii de înaltă performanţă care vor reduce semnificativ timpul de încărcare.
Parteneriatul cu Customcells, o companie din Tuebingen, în sudul Germaniei, specializată în baterii litiu-ion, are ca obiectiv producerea de baterii pentru vehicule cu o densitatea de energie mai ridicată decât prototipurile folosite la actualele maşini electrice ale Porsche.
În martie, Daimler anunţa că va accelera trecerea la vehiculele electrice, după un început solid în 2021, în pofida deficitului global de semiconductori care afectează industria auto.
Citește și Mercedes-Benz va grupa brandurile de lux Maybach, AMG şi G Class
Daimler a anunţat, fără a da detalii suplimentare, că intenţionează să accelereze electrificarea gamei sale de produse. În 2019, grupul german estima că vehiculele complet electrice şi cele hibride plug-in vor reprezenta peste 50% din vânzări, până în 2030.
"Vrem să accelerăm electrificarea gamei noastre de produse. Este obiectivul nostru să atingem această ţintă mai rapid", a afirmat directorul general Ola Kallenius. Acesta a adăugat că vor fi retehnologizate două dintre cele mai vechi fabrici Daimler din Germania - Unterturkheim şi Berlin-Marienfelde - iar unii angajaţi vor produce componente pentru vehicule electrice.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministerul Economiei a anunțat...
Începând cu 1 iulie 2025,...
Ministerul Finanțelor lansează...
Analistul economic Adrian...
Ministrul Energiei, Sebastian...
România a ajuns să aibă unele...
ASF actualizează normele privind simularea situațiilor...
ANAF a descoperit o fraudă...
Producţia de cărbune a României...
Președintele Donald Trump a...
Platforma de mesagerie...
Peste 100 de pompieri greci...
Afirmaţia vehiculată în spaţiul...
Carburanții se scumpesc din nou...
Orice creştere de TVA, chiar...
Fraudă de 1,8 milioane de lei cu o firmă de tip...
Preşedintele Nicuşor Dan discută, în această dimineaţă,...
Tarifele comerciale vor afecta...
Calendarul fiscal al lunii...
Spitalul Clinic de Urgență...
Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...