A fost finalizat cel mai mare parc fotovoltaic construit în România prin PNRR
Ministrul Energiei, Sebastian...
Daimler a încheiat în 2019 un acord pentru achiziţionarea de baterii litiu-ion de la Farasis Energy iar furnizorul chinezo-american intenţiona să construiască o fabrică în estul Germaniei pentru a ajuta producătorul maşinilor Mercedes-Benz să-şi extindă gama de vehicule electrice. Dar uzina nu a mai fost construită şi au existat probleme la mostrele iniţiale de baterii, a informat Business Insider, ceea ce a determinat modificarea strategiei Daimler.
Business Insider susţine că nu se cunoaşte dacă Daimler vrea să producă baterii pe cont propriu sau cu un partener. Un purtător de cuvânt al Daimler nu a dorit să comenteze informaţia.
Luna trecută, Daimler a intensificat parteneriatul cu producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology (CATL), ca parte a planurilor de a accelera electrificarea.
Producătorii auto europeni fac eforturi pentru a-şi reduce dependenţa de bateriile din Asia, pe fondul lansării de modele exclusiv electrice pentru a îndeplini ţintele de emisii mai stricte din Uniunea Europeană.
Duminică, Porsche a anunţat că va înfiinţa o societate mixtă cu Customcells pentru a produce baterii de înaltă performanţă care vor reduce semnificativ timpul de încărcare.
Parteneriatul cu Customcells, o companie din Tuebingen, în sudul Germaniei, specializată în baterii litiu-ion, are ca obiectiv producerea de baterii pentru vehicule cu o densitatea de energie mai ridicată decât prototipurile folosite la actualele maşini electrice ale Porsche.
În martie, Daimler anunţa că va accelera trecerea la vehiculele electrice, după un început solid în 2021, în pofida deficitului global de semiconductori care afectează industria auto.
Citește și Mercedes-Benz va grupa brandurile de lux Maybach, AMG şi G Class
Daimler a anunţat, fără a da detalii suplimentare, că intenţionează să accelereze electrificarea gamei sale de produse. În 2019, grupul german estima că vehiculele complet electrice şi cele hibride plug-in vor reprezenta peste 50% din vânzări, până în 2030.
"Vrem să accelerăm electrificarea gamei noastre de produse. Este obiectivul nostru să atingem această ţintă mai rapid", a afirmat directorul general Ola Kallenius. Acesta a adăugat că vor fi retehnologizate două dintre cele mai vechi fabrici Daimler din Germania - Unterturkheim şi Berlin-Marienfelde - iar unii angajaţi vor produce componente pentru vehicule electrice.
Daimler deţine divizia de lux Mercedes-Benz şi brandul Smart. În România, Daimler are două unităţi de producţie, la Cugir şi Sebeş.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Energiei, Sebastian...
Proiectele de acte normative...
ANAF, anunţ important pentru...
Trump îndulcește impactul...
Autoritățile caută cauza unuia...
Leul s-a menținut stabil față...
Donald Trump Jr. a participat...
Ministerul Finanțelor lansează...
Programul Rabla Auto 2025 vine...
Un raport al Bank of America (BofA) a scos în evidență...
Donald Trump sărbătorește...
Documentul a fost publicat în...
Băncile de pe Wall Street scapă...
General Motors recheamă aproape...
Engie România a anunțat...
Ministerul Investiţiilor şi...
La o solicitare formulată în limbaj obișnuit, ChatGPT...
Dolarul a scăzut luni, în absența unor schimbări reale...
Gigantul farmaceutic britanic AstraZeneca a anunțat...
Un experiement efectuat în câmpiile din sudul Chile, tot...
Adrian a câștigat echivalentul...
Un tur de orizont al pieței materiilor prime, pentru a...
Amazon (NASDAQ:AMZN) a reușit...
Uniunea Europeană a adoptat noi...