De ce a fost demis Tavares de la conducerea Stellantis

Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
O fabrică a grupului Stellantis / FOTO: Wikipedia
O fabrică a grupului Stellantis / FOTO: Wikipedia
Carlos Tavares, fostul director general al Stellantis, a fost demis pe neașteptate de consiliul de administrație, la doar o lună după primise sprijinul acestuia. Agenția Reuters explică despre ce a fost, de fapt, vorba. 

Potrivit unor surse citate de Reuters, motivele înlăturării au avut legătură cu unele dintre obiectivele stabilite de Tavares, considerate însă de partenerii cheie ai companiei drept nerealiste sau distructive. Se pare că nu a fost pe plac nici stilul său autoritar de a gestiona lucrurile. 

Tensiuni în interior

Carlos Tavares a fost nevoit să își dea demisia duminică, ceea ce a dus la o scădere a valorii acțiunilor Stellantis, al patrulea mare producător auto din lume, care deține mărci precum Jeep, Fiat, Peugeot și Ram. Divergențele între Tavares și consiliul de administrație au escaladat în noiembrie, iar atmosfera a devenit „total imposibilă”, potrivit unei surse.

Un punct de cotitură a fost reacția lui Tavares la întrebările consiliului de administrație privind strategia companiei. Răspunsul său – „Nu vă amestecați în munca mea, nu este treaba voastră” – a fost considerat inacceptabil. Relațiile tensionate cu sindicatele, dealerii, furnizorii și chiar cu guvernele Italiei și Franței au accentuat nemulțumirea în rândul membrilor consiliului.

Obiective „radicale” și decizii contestate

Obiectivele agresive stabilite de Tavares, inclusiv reducerea costurilor și creșterea cotei de piață pentru vehiculele electrice, au fost considerate nerealiste. Un exemplu este angajamentul său de a atinge o cotă de 21% pentru vehiculele electrice până în 2025, față de doar 12% înregistrat până în prezent. Consiliul de administrație a criticat această strategie, considerând că va fi nevoie de o reducere drastică a vânzărilor de vehicule convenționale pentru a evita sancțiunile UE.

Pe lângă aceste obiective, Tavares a propus și reduceri suplimentare de costuri în Europa, unde resursele fuseseră deja diminuate semnificativ. De asemenea, strategia sa de gestionare a lichidităților, concentrată pe 2024, a fost considerată riscantă pentru fluxul de numerar din 2025, ceea ce ar fi putut afecta și mai mult reputația companiei.

Impactul deciziilor asupra partenerilor

Stilul său abrupt și politica strictă de reducere a costurilor au cauzat fricțiuni în întregul „ecosistem” al Stellantis. Relațiile tensionate cu furnizorii – considerați uneori „sacrificabili” – au dus la întârzieri în lanțul de aprovizionare și la dificultăți în producție. Potrivit unei surse, schimbarea producătorilor de piese de încredere fără un plan solid a pus în pericol capacitatea companiei de a livra vehicule.

Demiterea lui Tavares reprezintă o schimbare bruscă în planurile companiei, care inițial vizau o tranziție lină a conducerii până în 2026. Acum, Stellantis se confruntă cu provocări majore: gestionarea a 14 mărci globale, rezolvarea problemelor de stocuri excesive în SUA, recâștigarea cotelor de piață în Europa și America și competiția cu producătorii chinezi în domeniul vehiculelor electrice.

De asemenea, noul director general va trebui să facă față noilor reglementări europene stricte privind emisiile și politicilor comerciale imprevizibile promovate de președintele ales al SUA, Donald Trump.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Contor electric
Este o veste bună pentru cele doua banci
Warren Buffett supranumit și Oracolul din Omaha
Tanczos Barna / FOTO: gov.ro
Alegeri în Germania / FOTO: Freepik
Bani / Foto: Freepik
Taxe
reciclarea textilelor - FOTO: Freepik
Criptomonede / FOTO: Unsplash
Avion de luptă Rafale / FOTO: https://www.facebook.com/thalesgroup
Donald Trump / FOTO: Wikipedia

Air Force One: Donald Trump "nu este mulțumit" de Boeing

Termenele de livrare care ar putea determina...

Elon Musk

Trei scenarii pentru Elon Musk: Un exercițiu de imaginație

Cel mai bogat om din lume, devenit mâna dreaptă a...

007 / FOTO: Wikipedia
Completare document / FOTO: Freepik
Fermieri
santorini - FOTO: Freepik@saralaphotography94

Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini

Ce se întâmplă cu sezonul turistic din Santorini....

Satelit / FOTO: Freepik
slow shopping - FOTO: Freepik
Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

O selecție a celor semnificative informații ale zilei...

Veniți pentru ce venituri trebuie completată declarația unică
Marcel Ciolacu
Construirea Zidului Berlinului, 1961 / Foto: Arhiva Națională a Germaniei
Litoralul românesc
Recoltarea ceții
Foxconn

Centrala de la Mintia primește o turbină de 800 de tone

Continuă lucrările de modernizare a centralei de la...

Donald Trump / Foto: Casa Albă

Tarife, dobânzi, criptomonede, pariul pe Trump se clatină

La o lună după începutul celui de-al doilea mandat al...

Are cineva nevoie de un cutit de 150.000 de dolari? VIDEO

Un cuțit de 150.000 de dolari ar putea părea pentru unii...

Bursa de Valori București

pixel