De ce Cybertruck a devenit un coșmar pentru Tesla
Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Cybertruck va fi livrat începând de anul viitor
Cybertruck va fi livrat începând de anul viitor
Cybertruck nici măcar nu a ajuns încă pe piață, iar Elon Musk se plânge deja că Tesla Inc. și-a săpat singură groapa.

Caroseria din oțel inoxidabil poate fi capabilă să reziste la gloanțe și săgeți, dar va fi un chin asamblarea panourilor. Va fi primul vehicul de înaltă tensiune al Tesla, oferind avantajul unei încărcări mai rapide, dar se pare că sunt și câteva potențiale capcane. Și va fi singurul produs al Tesla care depinde de baterii producție proprie și care, din păcate, sunt cu ani de zile în urmă .

Din aceste puncte de vedere, dar și altele, Cybertruck va fi un mare pas înapoi față de modul în care Tesla a progresat în abordarea sa de a construi automobile. Ultimul vehicul despre care Musk a vorbit în modul în care a descris Cybertruck a fost Model X, vehiculul utilitar sport care nu a atins niciodată volume mari.

Accentul pus pe simplitate și pe proiectarea pentru ușurința de fabricație a servit bine Tesla cu următorul său produs, sedanul Model 3, și cu SUV-ul de succes Model Y care a urmat. Cele două au fost primele vehicule electrice care au pătruns în rândul publicului larg, făcând din Tesla de departe cel mai valoros producător de automobile și din directorul său general cel mai bogat om din lume.

2. Vânzarea a... (musk3_90126400.jpg)

Musk a remarcat, atunci când Modelul 3 a început producția în 2017, că nu va avea "tot felul de briz-briz-uri" precum Modelul X, care avea uși cu două balamale și scaune flotante pe al doilea rând.

Luna trecută, în cadrul aceleiași teleconferințe privind câștigurile în care Musk s-a referit la faptul că Tesla își sapă propriul mormânt, el a avertizat că Cybertruck "are o mulțime de briz-briz-uri".

Sfatul experților pentru Musk

Tesla ar putea în cele din urmă să depășească ceea ce CEO-ul său a descris ca fiind provocări uriașe pentru a produce Cybertruck în volume mari și fără a pierde banii. Dar Musk însuși a estimat că acest lucru va dura între 12 și 18 luni de "sânge, sudoare și lacrimi". El a mai spus că este puțin probabil ca Tesla să ajungă la o rată de producție anuală de 250.000 de Cybertruck-uri până undeva în 2025.

Înaintea începerii de către companie a livrărilor Cybertruck pe 30 noiembrie, un analist a mers până într-acolo încât a sugerat că firma ar trebui să renunțe la acest vehicul, spunând că acest lucru ar fi probabil pozitiv pentru acțiunile Tesla.

3. Cybertruck... (cybertrucxk_61514200.jpg)

"Când Elon Musk spune că va fi greu, ascultați", a declarat Stephanie Brinley, director asociat la S&P Global Mobility.

Musk a numit Modelul X "oul Fabergé al mașinilor", referindu-se la simbolurile rare de opulență lucrate cu ajutorul metalelor prețioase și pietrelor prețioase. "Probabil că nimic asemănător nu va mai fi făcut vreodată, și poate că nu ar trebui să fie făcut", a declarat el în ianuarie 2019.

Ieșirea din tipare

Zece luni mai târziu, Musk a urcat pe o scenă la centrul de design al Tesla de la periferia Los Angeles și a spus unei mulțimi de fani că toate camionetele au arătat mai mult sau mai puțin la fel în ultimul secol. Compania a vrut să încerce ceva diferit, a spus el.

4. Tesla Cybe... (tesla_cybertruck_outside_unveil_65926700.jpg)

Câteva minute mai târziu, vehiculul care a intrat pe scenă printr-un nor de fum, lumini stroboscopice și bile de foc s-a ridicat la înălțimea descrierii făcute de CEO ca fiind ceva desprins din filmul SF Blade Runner. 

Tesla a început să primească bani în avans pentru camionetă, prețurile de pornire fiind cuprinse între 39.900 și 69.900 de dolari. Inițial, compania a declarat că livrările vor începe nu mai devreme de sfârșitul anului 2021. Cam în momentul în care ar fi trebuit să înceapă să predea pick-up-ul clienților, Tesla a renunțat la prețurile anunțate și a returnat bani iar specificațiile Cybertruck de pe site-ul său au fost eliminate.

Oțel inoxidabil

Un motiv cheie pentru care companiei i-a luat cu doi ani mai mult decât se aștepta pentru a începe livrările a fost decizia de a îmbrăca vehiculul cu un aliaj de oțel inoxidabil ultradur, pe care Musk a declarat că firma sa de rachete SpaceX îl va folosi și pentru Starship, vehiculul său de lansare conceput pentru a ajunge într-o zi pe Marte.

5. Camioneta ... (ekfniyrwwaa69uw_51073600.jpg)

Deși oțelul inoxidabil rezistă la coroziune și nu trebuie vopsit, poate fi costisitor și dificil de modelat și sudat. De asemenea, tinde să fie mai greu decât oțelul utilizat în mod obișnuit pentru majoritatea caroseriilor de mașini și camioane.

La sfârșitul lunii august - cu trei luni înainte de începerea programată a livrărilor de către Tesla - Musk a scris un e-mail către angajații Tesla, care s-a scurs către public. "Din cauza naturii Cybertruck, care este fabricat din metal strălucitor cu margini în mare parte drepte, orice variație duce la erori mari", a notat CEO-ul. El a ordonat ca toate piesele pentru vehicul să fie proiectate și construite cu o precizie de sub 10 microni.

Atunci când Franz von Holzhausen, designerul șef al Tesla, a apărut la un eveniment pentru pasionații de automobile din California de Sud la începutul acestei luni cu un prototip Cybertruck, au apărut rapid fotografii care arătau aripioare nealiniate și spații între panouri suficient de largi pentru a trece un deget prin ele.

"Problemele care sunt foarte evidente în cazul Cybertruck sunt probleme legate de conceptul în sine", a declarat Eric Noble, președinte al The CarLab, o firmă de consultanță în domeniul produselor și designului auto. "Piața nu cerea un finisaj din oțel inoxidabil, o configurație trăznită a banchetei, o linie de acoperiș neobișnuită sau o vizibilitate laterală și mai și. Toate acestea sunt răspunsuri la o întrebare pe care piața de camionete nu o punea."

Arhitectura de 800 de volți

Tesla a anunțat luna trecută că va adopta o arhitectură de 800 de volți pentru Cybertruck, citând economiile de costuri pe care aceasta le aduce vehiculelor grele.

Aceasta va fi o premieră pentru vehiculele de consum ale companiei, deși nu este un teritoriu neexplorat. Porsche a adus pe piață un sistem de 800 de volți cu mașina sport electrică Taycan în 2019. Hyundai a oferit, de asemenea, unul pe Ioniq 5, permițând SUV-ului să preia mai rapid energia electrică.

Deși alți producători au reușit acest lucru, trecerea va implica anumite riscuri și cheltuieli.

"Schimbați multe lucruri - infrastructura de încărcare, până la întregul sistem al vehiculului", a declarat în aprilie 2022 Drew Baglino, vicepreședinte senior al Tesla pentru grupul motopropulsor și energie.

"Avantajele sunt mici, iar costul este ridicat", a adăugat Musk în cadrul aceleiași teleconferințe privind câștigurile. "Peste câțiva ani, va avea sens să trecem la o arhitectură de 800 de volți? Probabil că da. Dar este nevoie într-adevăr de un volum foarte mare de vehicule pentru a plăti costul trecerii de la 400 la 800 de volți".

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel