Euro, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani față de dolar
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Aceste manuale conțin și ghiduri de bune practici, cu exemple concrete și activități care se pot face cu micuții, de la ccele mai fragede vârste. Jocurile sunt cele mai indicate, pentru orele de educație financiară la grădiniță și în clasele I-IV. Un astfel de ghid este „Educația financiară a micului antreprenor”, lansat de Inspectoratul Școlar Tulcea, în anul 2016.
„Pornind de la dorinţele zilnice ale copiilor, putem constata ușor că banii reprezintă un subiect frecvent între părinţi şi copii, iar de multe ori, aceste discuţii devin baza gândirii copiilor despre bani: cum se obţin ei (adulții primesc, în fiecare lună, o sumă de bani pentru munca lor), ce rol au şi cine are succes financiar în viaţă”, scriu autorii ghidului de bune practici.
Abilități pentru întreaga viață
Specialiștii în psihologia copilului au constatat că o bună educaţie financiară începută prin joc, de la grădiniță, formează obiceiuri care vor influenţa modul în care copilul va decide să gestioneze banii proprii, întreaga viaţă. „Scopul este ca pe măsură ce cresc, ei să înțeleagă că banii pot fi câștigați, că lucrurile, serviciile au un cost care trebuie plătit pentru a le avea. Este important să-i învăţăm pe copii, cât mai de timpuriu, cum să-şi administreze banii. Jocurile organizate la grădiniță contribuie la pregătirea atitudinii pe care ei o vor dezvolta în viaţă privitor la conceptul bani”, explică specialiștii care au elaborat ghidul de bune practici.
Cine ar putea preda Educație Financiară în școli
Formarea unui comportament responsabil față de bani, pentru preșcolari, presupune activități în urma cărora micuții să dobândească o atitudine corectă faţă de muncă, față de banul muncit, faţă de cei aflaţi în suferinţă, prin acţiuni caritabile. Aceste jocuri educative îi învață pe copii să lucreze în echipă pentru a face rost de banii de care au nevoie, le dezvoltă abilități care îi vor ajuta să să managerieze inteligent finanţele de care dispun, pentru a-şi satisface dorinţele proprii - jucării, excursii, etc. De asemenea, aceste activități îi ajută să devină independenţi financiar, când vor câștiga propriile venituri, și să-şi dezvolte capacităţile antreprenoriale.
Recomandat pentru dascăli
Ghidul de bune practici este recomandat pentru toți cei care susțin cursuri de educație financiară la grădinițe și școli, deoarece îi ajută pe formatori să înțeleagă psihologia copilului și să se adapteze nivelului de înțelegere al celor mici. Ghidul elaborat de ISJ Tulcea propune exemple de activități și jocuri atractive care stimulează dezvoltarea cognitivă, creativitatea, spiritul antreprenorial, contribuie la însușirea unor comportamente conform intereselor și nevoilor copiilor de vârstă preșcolară.
„Educaţia financiară poate începe la vârstele timpurii şi se realizează pe tot parcursul vieții. Timpul şi energia investite acum sunt cel mai bun chilipir atunci când este vorba de copiii noştri, iar rezultatele activităţilor ne pot aduce dividende pentru tot restul vieţii”, explică autorii ghidului – unul dintre cele mai complete materiale didactice pentru educația financiară a copiilor preșcolari.
Abilități pe termen lung și responsabilitate
Activităţile antreprenoriale și alfabetizarea privind educația financiară se realizează la vărsta preşcolară, prin participarea copiilor la activităţi specifice de educaţie prin experimentare, prin jocuri, exerciţii, discuţii libere, prin mici responsabilizări, pentru a învăţa: să facă distincţia dintre ceea ce doresc şi ceea ce este posibil sau dintre dorinţă şi nevoie - ideea de limită; să înţeleagă că realizarea unor dorinţe necesită suportarea unui anume grad de frustrare (nu tot ce este posibil este realizabil imediat) - ideea de amânare.
De asemenea, prin jocurile educative, copiii vor conştientiza efortul de care este nevoie pentru a obţine satisfacerea unei dorinţe și vor înțelege ideea de valoare. Prin desfăşurarea activităţilor în mod ludic, simplu, pornind de la activităţile zilnice, obişnuite petrecute în grădiniţă şi continuate cu părinţii, acasă, ori la cumpărături, copilul își dezvoltă aptitudini de bun organizator, iar pe termen lung devine din ce în ce mai responsabil.
Prin aceste metode de predare, adaptate la nivelul de înțelegere al copiilor, se dezvoltă abilități și aptitudini pentru multe alte domenii de activitate și pentru viață, în general. Astfel, rolul educației financiare predate la vârstele cele mai fragede este chiar mai important, pentru viitorul societății, decât cel al cunoștințelor de bază, precum învățarea limbii materne, a calculelor matematice de bază și a limbilor străine, iar socializarea pe care o presupun jocurile de grup îi pregătește pe cei mici să se adapteze la viața socială din următoarele perioade ale dezvoltării lor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Moneda euro a continuat să piardă teren în fața...
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...