Activiştii Greenpeace anunţă "prima victorie în instanță împotriva Neptun Deep"
Greenpeace România a câștigat...
Moș Crăciun, care locuiește în nordul larg, mai ales în Finlanda, cu renii și spiridușii lui, este o imagine creată pentru a favoriza turismul în această frumoasă regiune a Laponiei. O strategie de marketing pură elaborată în anii 1980 de către Oficiul de Turism finlandez, pentru a aduce mai mulți turiști în zona Marelui Nord!
Totul a început în 1927. Un jurnalist al postului de radio finlandez, Markus Rautio, care conducea o emisiune pentru copii, spunea o poveste despre un bătrând cu barba albă, și-ar fi așezat, cu sania lui trasă de reni pe Korvatunturi, un munte din nordul Laponiei. Un munte care, așa cum îi spune și numele care înseamnă "muntele ureche", i-ar fi permis bătrânului să audă chiar și cele mai discrete șoapte ale copiilor, aduse până la el de vântul de nord. De aici s-a născut ideea care va face din Moș Crăciun "cel mai cunoscut personaj finlandez".
O nouă strategie
Dar această idee a prins un format concret abia în anii 1980, când Oficiul de Turism finlandez a decis să lanseze o nouă strategie turistică pentru Lapland. O regiune plină de pitoresc, sălbatică în marea ei parte, acoperită de zăpadă pe tot parcursul iernii, unde apar aurolele boreale și unde trăiește poporul Sami, cu o cultură bogată în tradiții seculare, nu reușise până atunci să atragă vizitatori.
Dar lucrurile se schimbă radical când statul decide să facă din Rovaniemi, capitala Laponiei, casa lui Moș Crăciun. Orașul, reconstruit în 1945 sub forma unui cap de ren, emblema locală, de faimosul arhitect Alvar Aalto, înlocuiește muntele Korvatunturi din legendă, considerat prea îndepărtat.
Un produs pur finlandez
Așa a început capitalizarea legendei despre Sfântul Nicolae: în 1985 este creat satul lui Moș Crăciun, la câțiva kilometri nord de orașul traversat de Cercul Polar Arctic. Un loc deja popularizat în timpul reconstrucției orașului de Eleanor Roosevelt, soția celui de-al 32-lea președinte al Statelor Unite, care a venit în vizită oficială. O linie directă Londra-Rovaniemi cu avionul Concorde a adus un plus de faimă acestei destinații. Pe lângă auto-proclamarea Laponiei "Tărâmul lui Moș Crăciun", această vastă campanie de publicitate a condus la crearea Fundației lui Moș Crăciun, o companie privată care reunește numeroase branduri, în special finlandeze, și a cărei sarcină este de a promova imaginea moșului îmbrăcat în alb și roșu ca un produs pur din Finlanda.
Astăzi, satul lui Santa Claus atrage în medie 600.000 de vizitatori pe an. Sesiune foto cu Moșul, plimbare cu sania trasă de reni, magazin de suveniruri, traversarea frontierei polare ... Există o mulțime de activități create în jurul acestei povești. Cei care doresc pot depune scrisoarea pentru Moș Crăciun cu lista de dorințe direct la oficiul poștal al Moșului, care primește sute de mii de scrisori din întreaga lume în fiecare an. Oricum, adresa este aceeași: Tähtikuja 1, 96 930 Arctic Circle, Finlanda!
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Greenpeace România a câștigat...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...