Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zile
Bun venit la ediția de azi, 29 octombrie, a...
Proiectul de lege este promovat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației și Ministerul Energiei pentru punerea în executare a etapei nr. 1, lit. b) prevăzută în Memorandumul cu tema „Realizarea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat (SACET), respectiv producerea, transportul, distribuția și furnizarea energiei termice în Municipiul București, în vederea utilizării optime a resurselor de energie și cu respectarea normelor de protecție a mediului, sănătății populației și dezvoltării durabile” aprobat în ședința Guvernului din 31 ianuarie 2024.
Conform Memorandumului cu tema ,,Realizarea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat (SACET), respectiv producerea, transportul, distribuția și furnizarea energiei termice în Municipiul București, în vederea utilizării optime a resurselor de energie și cu respectarea normelor de protecție a mediului, sănătății populației și dezvoltării durabile” aprobat în ședința Guvernului din 31 ianuarie 2024, la nivelul MDLPA s-a efectuat o analiză cu privire la cadrul legislativ aplicabil serviciului public de alimentare cu energie termică:
- Legea serviciilor comunitare de utilități publice nr. 51/2006,
- Legea nr. 325/2006 a serviciului public de alimentare cu energie termică, precum și normele secundare și terțiare aferente.
Potrivit Memorandumului, scopul analizei îl constituie identificarea modificărilor și completărilor legislative necesare pentru ca, în urma realizării fuziunii dintre Societatea Electrocentrale București S.A. (ELCEN) și Compania Municipală Termoenergetica București (C.M.T.E.B.), societatea
absorbantă sau, după caz, noua societate rezultată din procedura de fuziune să poată continua prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică în Municipiul București (producere, transport, distribuție și furnizare energie termică), prin gestiune directă, prin cesionarea Contractului nr. 7/29.11.2019, semnat între Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Termoenergetica București – Ilfov și C.M.T.E.B, cu toate drepturile și obligațiile izvorâte din acest contract și din legislația aplicabilă.
Astfel, a fost identificată necesitatea instituirii unor norme juridice în Legea serviciului public de alimentare cu energie termică nr. 325/2006, republicată, care să introducă o derogare care particularizează prevederile privind delegarea gestiunii directe a serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat.
Ca urmare au fost introduse următoarele modificări și completări:
1. La alineatul (2) al art. 2 a fost introdusă posibilitatea utilizării infrastructurii tehnico-edilitare a operatorului/operatorului regional pentru prestarea serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat. Se îndreptă astfel, omisiunea potrivit căreia parte din sistem poate fi în proprietatea operatorului/operatorului regional, nu numai domeniu public.
2. Prin modificarea punctului 46 de la art. 5 a fost extinsă definiția operatorului regional, respectiv au fost incluse societățile care au capital social deținut integral/majoritar de statul român.
3. La articolul 11 a fost introdus alin. (4) care propune o derogare pentru atribuirea directă a contractului de delegare a gestiunii către un operator de drept privat cu respectarea unor condiții cumulative ce trebuie îndeplinite atât la data atribuirii contractului de delegare a gestiunii, cât şi pe toată durata acestui contract, pentru a răspunde necesității descrise la pct. 2.2..
4. Prin modificarea alin. (11) al art. 43 se introduce o prevedere potrivit căreia autoritatea de reglementare competentă stabilește în metodologie, termenul de emitere a avizului pentru ajustarea prețurilor și tarifelor. Stabilirea unui termen este necesară pentru asigurarea predictibilității normei juridice, astfel încât, prin instituirea un termen precis, se diminuează riscul pierderilor financiare determinate de procesul birocratic al avizării.
5. A fost introdus un alineat nou la art. 43 prin care se recunosc pierderile financiare generate de modificarea prețului/tarifului, înregistrate de operator/ operatorul regional în intervalul dintre data aprobării prețului de către autoritatea deliberativă a unității administrativ-teritorială și data primei livrări realizată la noile prețuri și se recuperează. Prin această soluție juridică se stabilește legal recunoașterea unei pierderi care în prezent este suportată de operator, fără să fie culpa acestuia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bun venit la ediția de azi, 29 octombrie, a...
Guvernul urmează să adopte în...
Proiectul de ordin prevede amânarea și anularea unor...
Gigantul rus Gazprom a raportat...
România și Bulgaria...
Alegerile din SUA pot afecta...
Cursul valutar comunicat de...
O analiză dată publicităţii...
ANPC propune noi reglementări pentru informarea...
Netflix extinde parteneriatul cu NBCUniversal iar...
Laurenţiu Neculaescu,...
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunțat că în...
Coreea de Nord a trimis soldați...
După un început de săptămână...
Angajaţii a peste o sută de...
Un abces dentar este o acumulare de puroi care poate...
Germania are nevoie de reforme şi investiţii pentru a...
Probabilitate confirmată de reprezentantul Kremlinului,...
Legislația în vigoare reglementează strict dobânzile...
Este vorba despre Zhang Yiming, a cărui avere este...
Laurenţiu Neculaescu,...
Australia este cel mai mare...
Laurențiu Neculaescu,...
Grupaj de știri.