Deutsche Telekom vrea să fuzioneze cu un mare operator prezent și în Romănia
Autor: Mara Ivan
Data publicării:
Grupul german de telefonie Deutsche Telekom analizează o posibilă fuziune cu rivalul francez Orange (fostul France Telecom), potrivit unui articol publicat miercuri în cotidianul financiar german Handelsblatt, care citează surse din apropierea acestui dosar.

În replică, un purtător de cuvânt de la Orange a spus că "nu există idei sau discuţii care să se deruleze în prezent" cu privire la o astfel de iniţiativă.

Potrivit Handelsblatt, Deutsche Telekom evaluează o posibilă alianţă cu Orange în cadrul unui scenariu strategic, publicaţia menţionând că cele două companii au cooperat cu prilejul unor achiziţii derulate în ultimii opt ani. Fuziunea ar urma să ia forma unui schimb de acţiuni pentru că niciuna din cele două părţi nu şi-ar permite o preluare clasică. Prin această fuziune, Deutsche Telekom vrea să dea naştere unui jucător dominant în Europa care să poată concura cu AT&T şi Verizon peste hotare.

Începând de anul trecut, Orange a acordat Deutsche Telekom acces la reţeaua sa de fibră optică din Polonia iar cele două companii cooperează de mai mulţi ani în domeniul infrastructurii mobile din Polonia. Celelalte pieţe unde cei doi giganţi au activităţi care se suprapun sunt Slovacia şi România.

Deutsche Telekom este cea mai mare companie de telecomunicaţii din Europa cu o capitalizare de piaţă de aproximativ 72 miliarde euro în timp ce Orange are o valoare de piaţă de aproximativ 40 miliarde euro. Deutsche Telekom controlează un pachet majoritar din acţiunile Hellenic Telecommunications Organization (OTE), care, la rândul său, deţine 54,01% din Telekom România. La jumătatea lunii august 2014, Romtelecom şi Cosmote România au anunţat că vor fi reprezentate comercial prin intermediul brandului Telekom România, iar produsele şi serviciile vor fi oferite sub brandul 'T'.

Citește și Ce spun oficialii români despre o eventuală preluare a Telekom de către Orange

De asemenea, grupul francez Orange este prezent şi pe piaţa din România, unde, în perioada iulie-septembrie 2019, a obţinut o cifră de afaceri de 279 milioane de euro, în scădere cu 2,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. La 30 septembrie 2019, Orange România oferea servicii mobile, fixe şi TV pentru 10.928.000 de clienţi, în creştere cu 0,3% comparativ cu finalul T3 2018.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Datoria guvernamentală a sărit de 52% din PIB

Ministerul Finanţelor a publicat cifrele privind...

Turcia anunţă suspendarea relaţiilor comerciale cu Israelul

Turcia a decis să oprească relațiile comerciale cu...

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Știri despre: Cheltuieli de Paști; Temerile...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 

Ucraina caută cumpărători pentru zahărul său

Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...

Un miliard de euro pentru un coniac!

Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...


pixel