Digitizarea între call-center și chatbot
Autor: DCBusiness Team
Data actualizării:
Data publicării:
Chatbot-ul poate fi o soluție pentru operatorii umani
Chatbot-ul poate fi o soluție pentru operatorii umani
Digitizarea instituțiilor statului bate pasul pe loc. Dezideratul actualului șef ANAF Lucian Heiuș de a digitiza call-center-ul pare ”un pod prea începărtat”, în condițiile în care tot acesta afirmă că plara taxelor în România se face tot cu plasa.

Lucian Heiuș ar dori să înlocuiască operatorilor din call-center cu chatbot, ceea ce ar putea degreva și ușura relația dintre contribuabili și ANAF, aceasta fiind o viziune de viitor.

Pe de altă parte, există și o propunere legislativă care impune ca românii să nu trebuiască să aștepte ca apelul lor să fie preluat de un operator de call-center mai mult de cinci minute, un lucru care pare să fie foarte puțin fezabil în condițiile în care forța de de muncă devine o ”rara avis”.

Și din acest punct de vedere, fezabilă este soluția chatbot-ului care poate să preia unele dintre sarcinile simple ale unul om dintr-un call center.

În 2022, chatbot-ul începea să fie din ce în ce mai popular spune un studiu publicat la începutu lunii aprilie a.c.

Studiul a confirmat că aproximativ 88% dintre clienți au avut cel puțin o conversație cu un chatbot în ultimul an.

Aproximativ 53% dintre respondenți consideră că așteptarea prea lungă a răspunsurilor este cea mai frustrantă parte a interacțiunii cu întreprinderile.

Agenții nepoliticoși, necesitatea de a descrie problema de mai multe ori și de a cere asistență în mod repetat nu constituie o experiență prea bună pentru oameni. Dar există ceva care îi enervează și mai mult pe consumatori. Faptul de a fi pus în așteptare sau de a aștepta un răspuns a fost selectat ca fiind extrem de frustrant de către 53% dintre respondenții studiului.

Dacă alternativa ar fi să aștepte 15 minute pentru un răspuns, 62% dintre consumatori ar prefera să vorbească cu un chatbot decât cu un agent uman

Există unii clienți care preferă întotdeauna interacțiunea umană ceea ce înseamnă că este în continuare necesar să fie oferită și această opțiune Cu toate acestea, majoritatea ar prefera să nu aibă această opțiune și să folosească un chatbot de autoservire în loc să aștepte.

Aproape 9/10 dintre respondenți au avut cel puțin o conversație cu un chatbot în 2022

Studiul a relevat că 7 din 10 oameni consideră experiența cu un chatbot pozitivă. Majoritatea consideră că mai multe companii ar trebui să profite de chatbots, deoarece asistența 24 de ore din 24 și 7 zile din 7 și răspunsurile rapide sunt esențiale pentru întreprinderile moderne.

Aproximativ 90% dintre întrebările clienților sunt rezolvate în 10 mesaje sau chiar mai puțin.

Cele mai multe conversații cu chatbots sunt scurte și la obiect. Aproape toate cazurile și scenariile sunt rezolvate în câteva mesaje. Acest lucru le permite designerilor de chatbot să controleze experiența utilizatorului, fluxul conversației și ratele de răspuns pentru diferite alegeri de mesaje.

Primele 5 țări care utilizează chatbot-uri sunt Statele Unite, India, Germania, Regatul Unit și Brazilia.

Aproximativ 1,5 miliarde de persoane folosesc chatbot-uri, iar majoritatea se află în aceste 5 țări. Numărul de utilizatori de chatboturi la nivel mondial va continua să crească, iar până în 2027, se așteaptă ca chatboturile să devină principalul canal de servicii pentru clienți pentru un sfert dintre întreprinderi.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Marcel Ciolacu
Oameni pe strada

Haos pe căile ferate germane. Mii de călători, afectați

Serviciile feroviare din Germania au fost grav...

INS: Aproape 16% din gospodării nu au baie sau duș

Ponderea gospodăriilor dotate cu baie/duş a fost, anul...

Industria nu mai duduie ca altă dată / FOTO: Freepik
Principele Dimitrie Sturdza / Foto: Dorina MATIŞ / AGERPRES
Bani / Foto: Freepik

OnlyFans a plătit dividende record proprietarului platformei

Cea mai mare platformă porno online a acordat dividende...

Sediul central al Google
Casa de pensii / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos

Compensații pentru pensionari prevăzute într-o nouă OUG

După controversata recalculare a pensiilor, Guvernul a...

Aglomerație / Foto: Freepik
Foto: Pexels.com
Selena Gomez
Bună dimineața!
Investitori la bursă / FOTO: Freepik

Bursa de la București, fără suflu la sfârșit de săptămână

Săptămâna a fost marcată de scăderi generalizate pe...

Chirie sau rate? Ce este mai avantajos la această oră

În contextul prețurilor crescânde la locuințe și a...

Nu este loc pentru butoaiele OPEC, spun analiștii
Unt / FOTO: Freepik

Prețul mondial al untului a atins un record absolut

La nivel mondial, prețul la unt a sărit la un record...

Localitate în Spania / FOTO: Freepik

Polonezii dau năvală în Spania să cumpere active imobiliare

În timp ce Polonia se înarmează, încheind contracte după...

Un cuplu stă pe balcon / Foto: Freepik

Prețurile locuințelor din România continuă să crească

Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate...

La benzinărie / FOTO: Unsplash
S-au făcut calculele
Amazon Alexa / FOTO: Wikipedia
Vladimir Putin si Sadir Japarov, președintele Kârgâstanului
Curs valutar / Foto: DCBusiness
ANAF / Montaj foto: DCBusiness
Telefoane

Cele mai vândute telefoane mobile din lume în 2024

Apple rămâne compania care a vândut cele mai multe...

Oficiul Național al Registrului Comerțului
Ruta pe care a zburat în jurul lumii aeronava TAROM

Oferte speciale de la Tarom pentru trei destinații europene

Tarom lansează o ofertă specială pentru trei destinații...

Stație de transformare / Foto: Arhivă

pixel