Oficialii Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA) au susținut, în cadrul unei audieri din luna octombrie, că pompele de aer produse de cei doi producători de airbaguri, ARC Automotive și Delphi Automotive, ar trebui înlocuite pentru că se pot rupe în timpul unui impact, scrie Reuters.
Această problemă este legată de un deces și șapte răniți din SUA, a declarat NHTSA, în urma unei anchete guvernamentale care a durat opt ani. În cazul în care retragerea va fi acceptată, ar fi a doua ca mărime din istoria SUA.
Constructorii și producătorii auto au declarat că riscurile legate de această problemă sunt extrem de mici și au pus la îndoială analiza agenției și rațiunea pentru care a solicitat o rechemare.
ARC a declarat că, în conformitate cu rata de defecțiune estimată de NHTSA, ar exista mai puțin de un astfel de incident în următorii 33 de ani.
Aceste pompe de aer pentru airbaguri au fost utilizate în vehicule produse din 2000 până la începutul anului 2018 de 12 producători auto. Ford, Mercedes-Benz, BMW, Hyundai, Kia și Porsche au depus, de asemenea, declarații de opoziție în cadrul procesului oficial de comentarii al autorității de reglementare.
NHTSA a solicitat pentru prima dată o rechemare voluntară în luna mai, dar ARC a respins-o. NHTSA a emis o decizie inițială în septembrie care anunță că dispozitivele de umflare ar trebui să fie rechemate, primul pas în această direcție
General Motors, care în luna mai a rechemat în service 1 milion de dispozitive de umflare ARC după ce o ruptură a provocat leziuni faciale unui șofer, a declarat că NHTSA nu a reușit să demonstreze necesitatea unei "extinderi masive și fără precedent a rechemării în service a dispozitivelor de umflare ARC existente".
GM a adăugat că rechemarea ar afecta "până la 15% din cele peste 300 de milioane de autovehicule înmatriculate în Statele Unite".
Atât GM, cât și Stellantis au calificat decizia NHTSA drept "arbitrară, capricioasă și contrară legii".
Reuters a raportat în octombrie că cel puțin 20 de milioane de vehicule GM ar putea fi afectate, în timp ce Stellantis are peste 4,9 milioane de vehicule cu dispozitive de umflare în cauză și a raportat o singură defectare, în 2009, a precizat producătorul auto.
VW a declarat că "nu există o bază rațională pentru rechemarea în service a sutelor de mii de vehicule VW și Audi" în decizia inițială a NHTSA.
Delphi Automotive, parte a Autoliv, a fabricat aproximativ 11 milioane de dispozitive de umflare până în 2004, în cadrul unui acord de licență cu ARC, care a fabricat restul de 41 de milioane.
Autoliv a declarat că se opune acestei rechemări, argumentând că NHTSA nu a demonstrat că acestea sunt defecte.
ARC și-a reiterat opoziția, spunând: "(Dosarul NHTSA) este lipsit de orice dovadă, cu atât mai puțin de dovezi credibile, că există un defect."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Tot mai multe firme aflate la început de drum sau cu...
Producţia de gaze naturale utilizabile a României a...
Deputatul Radu Miruţă (USR) anunţă că o alunecare de...
Săptămâna 9-13 iunie 2025 a...
Fondurile de pensii facultative...
Producătorul de accesorii tech...
Aurul continuă să fie...
Tensiunile geopolitice din...
În urma zvonurilor privind o...
Andreea Raicu, probabil una...
CFR Călători trage un semnal de...
Toți contribuabilii, inclusiv...
Noile cărți electronice de identitate, emise cu...
România a produs, în primele...
Ilie Boloja atrage atenția că România se confruntă cu o...
După ce și-a câștigat un nou mandat cu mesajul...
Activiștii anti-turism de masă...
A fost depus la Senat un...
Restricțiile impuse de China...
Agenţia pentru Energie Nucleară din Kazahstan a anunţat...
Renault Group a lansat două...
Conflictul, reconcilierea și...
Escaladare periculoasă în...