Arieratele bugetului general consolidat au scăzut la 520 milioane de lei
Arieratele bugetului general...
Această schimbare vine în întâmpinarea nevoilor mediului de afaceri, fiind o funcționalitate solicitată de antreprenori în cadrul discuțiilor cu experții MF/ANAF.
Un alt aspect important semnalat de contribuabili a fost imposibilitatea accesării sistemului în situațiile în care au loc lucrări de mentenanță la nivelul Spațiului Privat Virtual. În acest sens, echipa CNIF a identificat operațiunile tehnice necesare astfel încât contribuabilii să poată utiliza e-Factura în mod normal, chiar și în perioadele în care sunt în desfășurare lucrările de mentenanță.
„Am luat foarte în serios feedback-ul primit din partea antreprenorilor cu privire la dificultățile întâmpinate în timpul lucrărilor de mentenanță. În consecință, echipa noastră a intervenit pentru a găsi soluții și a asigura că e-Factura rămâne accesibilă și funcțională în orice moment. Pe această cale încurajez contribuabilii în continuare să semnaleze orice probleme sau sugestii legate de utilizarea platformei. Așa am ajuns să implementăm și autofacturarea, dar și să efectuăm o serie de corecții la aplicația de completare oferită gratuit de MF/ANAF. De asemenea, echipa continuă să colaboreze strâns cu reprezentanții platformelor de facturare, pentru a asigura sinergia între tehnologii. Au fost peste 1.200 persoane implicate, fiind organizate zilnic discuții”, a explicat ministrul Marcel Boloș.
Dincolo de acestea, furnizorii de servicii de contabilitate au cerut să poată filtra facturile în baza anumitor criterii specifice. Această facilitate a fost introdusă printr-o modificare la apelul de listă facturi disponibile de la serviciile web apelabile automat prin API.
Amintim că Ministerul Finanțelor a anunțat că din 16 ianuarie nu mai pot fi introduse facturi duplicat în sistemul e-Factura.
În contextul implementării cu caracter obligatoriu a sistemului RO e-Factura de la 1 ianuarie 2024 în relaţia business-to-business (B2B), până în prezent, peste 18 milioane de facturi au fost înregistrate cu succes în sistemul e-Factura, în valoare totală de 75 miliarde de lei.
Statusul facturilor expediate este actualizat la fiecare 30 de minute AICI.
Pentru a eficientiza interacțiunea cu utilizatorii finali, în zilele 7 și 8 februarie sunt organizate noi webinarii în care se pot adresa orice nelămuriri și primi răspunsuri din partea experților din Agenția Națională de Administrare Fiscală/Centrul Național pentru Informații Financiare.
Până în prezent, alte patru astfel de cursuri online au fost organizate, pentru toate fiind atinsă capacitatea maximă de înscriere de 1.000 persoane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Arieratele bugetului general...
Conform sondajelor la ieșirea de la urne, CDU/CSU au...
România, în fruntea producției...
Favoriți în sondaje,...
Se dorește verificarea...
După o serie impresionantă de...
Litiul, cobaltul și nichelul...
Oficial BCE: „Am putea ajunge la acest nivel în câteva...
Autoritățile din Grecia monitorizează situația seismică
Angajații federali obligați să...
Ursula von der Leyen merge luni la Kiev, iar Emmanuel...
SUA apără acordul propus de...
O decizie dificilă pentru...
Președintele argentinian Javier...
Care este țara europeană care plătește abonamentul...
Guvernul s-a decis în privința...
Despre ultimele decizii ale președintelui Trump, despre...
Rating susţinut de apartenenţa...
Cum poți obține 500 de lei de...
Un avertisment adresat în...
Ministrul Finanțelor se află la...
Declinul social-democraților...
Portofoliul Berkshire Hathaway,...
SUA reacționează la taxele...
Reciclarea textilelor,...
Pe de altă parte, Bitpanda, a...
Rețea extinsă de conducte...