E oficial: Apare TALONUL de pensie electronic. Cine și de când va primi ”TALONUL MOV” doar online

Autor: Ciprian Dumitrache
Data actualizării:
Data publicării:
Talonul de pensie / Foto: Arhivă
Talonul de pensie / Foto: Arhivă
Camera Deputaţilor a adoptat, miercuri, proiectul de lege care prevede posibilitatea ca talonul de pensie să fie transmis, la cerere, în format electronic, de către Casa Naţională de Pensii Publice. Talonul electronic va fi acceptat de toate autoritățile publice, fără a mai fi nevoie de prezentarea documentului în format fizic.

Proiectul de lege completează art. 109 din Legea nr. 263/2010, în sensul instituirii posibilităţii transmiterii de către Casa Naţională de Pensii Publice, la cerere, în format electronic, pe e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP, a documentului de informare cu privire la sumele plătite beneficiarilor care au optat pentru plata pensiei în cont curent sau cont de card.

"Casa Naţională de Pensii Publice transmite, la cerere, în format electronic, pe e-mail sau în contul online deschis în portalul CNPP, documentul de informare cu privire la sumele plătite beneficiarilor care au optat pentru efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau în cont de card. Documentul de informare se transmite în format electronic începând cu luna următoare înregistrării cererii, în maximum 48 de ore de la efectuarea plăţii drepturilor în cont curent sau cont de card", prevede proiectul.

Documentul de informare, transmis în format electronic, produce efecte juridice identice cu documentul de informare cu privire la sumele plătite transmis lunar la domiciliu sau, după caz, la reşedinţă prin serviciul de corespondenţă standard. Acest document în format electronic este acceptat ca document valid în relaţia cu toate instituţiile şi autorităţile publice. Instituţiile şi autorităţile publice care îl solicită nu vor condiţiona oferirea de informaţii sau de servicii de prezentarea documentului în format fizic.

Talonul în format electronic conţine toate elementele de identificare unică de pe documentul fizic omolog.

"Casa Naţională de Pensii Publice arhivează documentele de informare cu privire la sumele plătite transmise în format electronic, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, în condiţiile tehnice stabilite de Legea nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică", se mai prevede în proiect.

Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect.

Citește și: Cel mai mare salariu la stat este cât salariul minim pe patru ani

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Ce riscuri anunță Adrian Negrescu pentru piața carburanților

Adrian Negrescu avertizează că strategia ministrului...

Fără internet
Bitcoin / Foto: Freepik
Declarația unică - Foto ilustrativ
Livrator / Foto: Freepik
Shein / Foto: Dick Thomas Johnson / Flickr
Banca Națională a României
Stâlpi de înaltă tensiune / Foto: Freepik
Nokian Tires
Cupa mondială adusă de conducerea FIFA în Biroul Oval
Invalid în scaun rulant / Foto: Freepik
Finante. Freepik.com
Tanczos Barna
Razboiul comercial SUA-China / Foto: Freepik
Bursă / Foto: Freepik
Plată online / Foto: Freepik
CEC Bank
Rafinărie / Foto: Freepik
Banca Națională a României
Michael Burry se retrage de pe Wall Street
Vameși
Banca Central Europeană
Traderi / Foto: Freepik
Showroom Foto: Freepik

pixel