Economia între varză și portocale. Mircea Coșea: Se joacă alba-neagra cu România
Profesorul Mircea Coșea trage...
„La data de 19 noiembrie 2024, conducerea Centrului de Servicii ArcelorMittal a anunțat un proiect de reorganizare a companiei și de adaptare a capacităților de producție. Acest proiect include posibila oprire a Centrelor de Servicii și Producție ale ArcelorMittal din Reims și Denain”, a anunțat ArcelorMittal Franța într-un scurt comunicat de presă.
Compania ArcelorMittal Service Centers, o subsidiară specializată în comerțul cu ridicata al metalelor și mineralelor de către întreprinderi, „se confruntă cu o scădere bruscă a activității în rândul clienților săi din industrie și auto, care s-a accelerat în ultimele luni”, explică producătorul de oțel.
Anunțul ar putea duce la pierderea a aproximativ 130 de locuri de muncă, aproximativ o sută în Reims și 30 în Denain, precizat reprezentantul sindicatului CGT, David Blaise.
Nimic nu a fost anticipat
„Vor avea loc negocieri cu organizațiile sindicale privind măsurile sociale ce se impun pentru a limita impactul asupra ocupării forței de muncă”, precizează producatorul de oțel.
Pentru David Blaise, de la CGT, „cum fac întotdeauna capitaliștii” această decizie este justificată „de competitivitate, costuri fixe prea mari, situația economică în declin și în special a industriei auto”. „Avem o scădere în carnetul de comenzi, dar (...) au fost și alte soluții, diversificarea în alte activități” de exemplu, adaugă el.
„Știam ce avea să se întâmple în industria de automobile, dar nimic nu era anticipat”, acuză reprezentantul angajaților. Chiar înainte de vacanțele de sfârșit de an, „este greu pentru angajați”, a adăugat sindicalistul, precizând că șantierul din Denain va intra în grevă.
ArcelorMittal, cu furnalele sale din Dunkirk și Fos-sur-mer, furnizează oțel fabricilor de automobile și în special industriei construcțiilor.
Invocând o scădere a vânzărilor de automobile, Michelin a anunțat pe 5 noiembrie închiderea în 2026 a fabricilor sale din Vannes și Cholet (1.254 de locuri de muncă).
Deși a subliniat că este nevoie de forță de muncă în anumite sectoare industriale care sunt în creștere, ministrul Industriei Marc Ferracci a recunoscut că vor exista și alte anunțuri de închidere a siturilor industriale din Franța după cele anunțate în Michelin.
Industria auto din Europa este afectată în mod deosebit de încetinire, cu 32.000 de reduceri de locuri de muncă anunțate în prima jumătate a anului în rândul furnizorilor europeni de echipamente auto.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Profesorul Mircea Coșea trage...
România face pași importanți...
Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...
TikTok riscă să fie suspendată...
Grupaj de ştiri. Click pe...
FMI a publicat vineri un nou...
BRD anunţă lucrări de...
Chișinăul reafirmă deschiderea...
Trump mută ceremonia de...
Anul trecut a fost unul mai...
O rachetă Starship a SpaceX s-a...
Un termen limită pentru...
Peste 90% dintre fermierii eligibili, autorizați pentru...
Mai mulți livratori ai...
Analistul economic Adrian...
Președintele rus Vladimir Putin...
Piețele financiare mizează că...
Înalta Curte de Casaţie şi...
Un decret regal vechi din...
Evoluția ROBOR nu aduce o veste bună pentru cei care au credite la bănci.
Cel mai recent raport privind...
Cei care doresc că câștige bani...
România intensifică lupta...
Gazprom, pe fondul pierderilor...