Eduard Hanganu, despre unde se blochează marile proiecte de infrastructură

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Coadă de camioane / Foto: MTI
Coadă de camioane / Foto: MTI
România nu are nici în ziua de astăzi o autostradă care să traverseze Carpaţii, legătura din Portul Constanţa şi ieşirea din ţară spre ţările din Vest nu este nici acum realizată, iar drumul spre Moldova se face pe un DN2 care este un adevărat drum al morţii. 

Aceasta este o scurtă radiografie a situaţiei infrastructurii din România, o radiografie tristă, chiar sumbră, având în vedere timpul pe care îl pierd oamenii în trafic şi miile de morţi înregistraţi pe şoselele care nu mai fac faţă numărului de maşini.

Eduard Hanganu, preşedintele Consitrans, a explicat, pentru DC News, unde se blochează marile proiecte de infrastructură. De asemenea interlocutorul nostru a scos în evidenţă faptul că marile firme româneşti de construcţii au început să dispară, locul lor fiind luat de firme străine. 

„Lucrurile merg în măsura în care nu se înregistrează claimuri sau s-au luat la preţuri bune. Altfel, nu merg foarte bine. Iar dovada cea mai bună este aceea că au dispărut constructorii mari. A rămas Umbrărescu, care a fost şi el dispărut o vreme, iar acum a revenit. 

La toate licitaţiile de acum sunt 2-3 firme româneşti, iar restul sunt turceşti. În curând vom avea firme ucrainene. Vă daţi seama ce va ieşi pentru că ei lucrează după regulile lor de proiectare iar noi după normele noastre, iar acum sunt cele ale Uniunii Europene”, subliniază preşedintele Consitrans.

Cât priveşte strategia României privind infrastructura, interlocutorul nostru a explicat: „Strategia e bună, însă drumul spre Iad e pavat cu intenţii bune. Degeaba autorităţile au făcut o strategie bună dacă nu o urmăresc. Lucrurile se blochează atunci când trebuie să se aplice, la CFR, la CNAIR, la cei de la naval.

Ministerul Transporturilor este de acuzat cu privire la modul în care este făcut masterplanul. A fost făcut de o firmă străină care l-a lucrat în subantrepriză cu firme mărunţele. Pe vremea comuniştilor s-a lucrat cu specialişti din Iptana mult timp. Evident s-a greşit atunci când a fost întocmit actualul masterplan.”

Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Muncitori pe șantier / Foto: Unsplash
Nuclearelectrica / Foto: Arhivă
Foto: Reuters
Freepik.com
Fermier / Foto: Freepik

Cum vor fi afectați fermierii români de noile reguli UE

Comisia de Agricultură a Parlamentului European a...

Alexandru Nazare / Foto: gov.ro
Curtea de Conturi Europeana
ECOFIN / Foto: Comisia Europeană
Oameni traversează strada

România, la un pas de sancțiuni dure de la Bruxelles

România riscă să intre din nou în vizorul Comisiei...

Strangere de mana. Foto: Pexels.com
Întâlnirea dintre Donald Trump și Vladimir Putin în Alaska
OMV Petrom
Freepik.com

Leul recuperează teren în faţa euro şi a dolarului

Curs valutar BNR, 12 septembrie 2025.

Ilie Bolojan / Foto: gov.ro
Impozite și taxe / Foto: Freepik
ANAF. Freepik.com
BVB
foto: pexels.com
factura. Freepik.com
Dolari. Freepik.com

Dolarul își revine uşor, dar rămâne sub presiune

Fed, în prim-plan: investitorii pariază pe reducerea...

Freepik.com
Gazprom
Calcularea pensiei se face în funcție de mai multe elemente
Camp petrolier / Foto: Freepik
Banca Națională a României
rosii frigider - Foto: Freepik

pixel