Eduard Hanganu, despre unde se blochează marile proiecte de infrastructură

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Coadă de camioane / Foto: MTI
Coadă de camioane / Foto: MTI
România nu are nici în ziua de astăzi o autostradă care să traverseze Carpaţii, legătura din Portul Constanţa şi ieşirea din ţară spre ţările din Vest nu este nici acum realizată, iar drumul spre Moldova se face pe un DN2 care este un adevărat drum al morţii. 

Aceasta este o scurtă radiografie a situaţiei infrastructurii din România, o radiografie tristă, chiar sumbră, având în vedere timpul pe care îl pierd oamenii în trafic şi miile de morţi înregistraţi pe şoselele care nu mai fac faţă numărului de maşini.

Eduard Hanganu, preşedintele Consitrans, a explicat, pentru DC News, unde se blochează marile proiecte de infrastructură. De asemenea interlocutorul nostru a scos în evidenţă faptul că marile firme româneşti de construcţii au început să dispară, locul lor fiind luat de firme străine. 

„Lucrurile merg în măsura în care nu se înregistrează claimuri sau s-au luat la preţuri bune. Altfel, nu merg foarte bine. Iar dovada cea mai bună este aceea că au dispărut constructorii mari. A rămas Umbrărescu, care a fost şi el dispărut o vreme, iar acum a revenit. 

La toate licitaţiile de acum sunt 2-3 firme româneşti, iar restul sunt turceşti. În curând vom avea firme ucrainene. Vă daţi seama ce va ieşi pentru că ei lucrează după regulile lor de proiectare iar noi după normele noastre, iar acum sunt cele ale Uniunii Europene”, subliniază preşedintele Consitrans.

Cât priveşte strategia României privind infrastructura, interlocutorul nostru a explicat: „Strategia e bună, însă drumul spre Iad e pavat cu intenţii bune. Degeaba autorităţile au făcut o strategie bună dacă nu o urmăresc. Lucrurile se blochează atunci când trebuie să se aplice, la CFR, la CNAIR, la cei de la naval.

Ministerul Transporturilor este de acuzat cu privire la modul în care este făcut masterplanul. A fost făcut de o firmă străină care l-a lucrat în subantrepriză cu firme mărunţele. Pe vremea comuniştilor s-a lucrat cu specialişti din Iptana mult timp. Evident s-a greşit atunci când a fost întocmit actualul masterplan.”

Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Banca Centrală a Ungariei

Forintul s-a prăbușit. Decizia băncii centrale a Ungariei

Ungaria este pregătită să mențină ratele dobânzilor...

Bună dimineața! Să aveți o zi minunată! / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja
La birou / FOTO: Freepik

UE vs SUA: Ce nu au reușit europenii în ultimii 50 de ani

În raportul său despre competitivitatea europeană,...

Lingouri de aur / FOTO: Unsplash
Inginer / FOTO: Freepik
Casa Albă / Foto: Freepik

SUA pregătesc o nouă lovitură pentru China

Statele Unite urmează să implementeze noi reglementări...

La fermă / FOTO: Freepik

Vești bune de la APIA pentru mai mult de 400.000 de fermieri

Suma totală autorizată depășește 172,86 milioane de...

Se caută firmă / FOTO: Freepik
Petrol / sursa: Freepik.com
Bancnote / Foto: Oana Pavelescu
Tendințele noi în moda office
Recoltarea strugurilor dintr-o podgorie
Ceasuri / Foto: Emran Kassim / Flickr

Exporturile de ceasuri elvețiene s-au prăbușit în septembrie

Exporturile de ceasuri elvețiene înregistrează cea mai...

Tineri / Foto: Freepik
Platformă
Urmează unele modificări fiscale / Foto: Freepik
Bancă / Foto: Freepik
Știrile dimineții / Foto: Freepik
Gabriel Biriș / sursa: Facebook
Foto: pexels.com
Eximbank
Cosmin Marinescu
Instalație de gaze

pixel