Eduard Hanganu, despre unde se blochează marile proiecte de infrastructură

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Coadă de camioane / Foto: MTI
Coadă de camioane / Foto: MTI
România nu are nici în ziua de astăzi o autostradă care să traverseze Carpaţii, legătura din Portul Constanţa şi ieşirea din ţară spre ţările din Vest nu este nici acum realizată, iar drumul spre Moldova se face pe un DN2 care este un adevărat drum al morţii. 

Aceasta este o scurtă radiografie a situaţiei infrastructurii din România, o radiografie tristă, chiar sumbră, având în vedere timpul pe care îl pierd oamenii în trafic şi miile de morţi înregistraţi pe şoselele care nu mai fac faţă numărului de maşini.

Eduard Hanganu, preşedintele Consitrans, a explicat, pentru DC News, unde se blochează marile proiecte de infrastructură. De asemenea interlocutorul nostru a scos în evidenţă faptul că marile firme româneşti de construcţii au început să dispară, locul lor fiind luat de firme străine. 

„Lucrurile merg în măsura în care nu se înregistrează claimuri sau s-au luat la preţuri bune. Altfel, nu merg foarte bine. Iar dovada cea mai bună este aceea că au dispărut constructorii mari. A rămas Umbrărescu, care a fost şi el dispărut o vreme, iar acum a revenit. 

La toate licitaţiile de acum sunt 2-3 firme româneşti, iar restul sunt turceşti. În curând vom avea firme ucrainene. Vă daţi seama ce va ieşi pentru că ei lucrează după regulile lor de proiectare iar noi după normele noastre, iar acum sunt cele ale Uniunii Europene”, subliniază preşedintele Consitrans.

Cât priveşte strategia României privind infrastructura, interlocutorul nostru a explicat: „Strategia e bună, însă drumul spre Iad e pavat cu intenţii bune. Degeaba autorităţile au făcut o strategie bună dacă nu o urmăresc. Lucrurile se blochează atunci când trebuie să se aplice, la CFR, la CNAIR, la cei de la naval.

Ministerul Transporturilor este de acuzat cu privire la modul în care este făcut masterplanul. A fost făcut de o firmă străină care l-a lucrat în subantrepriză cu firme mărunţele. Pe vremea comuniştilor s-a lucrat cu specialişti din Iptana mult timp. Evident s-a greşit atunci când a fost întocmit actualul masterplan.”

Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Bursa de Valori de la București / FOTO: Facebook
Foto: Freepik.com
Freepik.com
Foto: Reuters
Vladimir Putin / Foto: Kremlin
SUA vs China
Muncitor

Germania 2025: Sectoarele cu potențial ridicat de investiții

Germania, prima economie a Europei, rămâne un pilon de...

Ursula von der Leyen
Bani. Foto: Freepik.com
Știrile dimineții
Document
Foto: Freepik.com
Beijing

Preţurile din China au scăzut pentru a treia lună consecutiv

Preţurile de consum în scădere pentru a treia lună...

Criptomonede / FOTO: Freepik
Bursa / sursa foto: Pexels.com / Anna Nekrashevich
Inteligența artificială / Foto: Freepik
Radar / Foto: Freepik
CNE Cernavoda
S&P Global
Google
Bună dimineața! / FOTO: Freepik
Tanczos Barna / Foto: gov.ro

Tanczos Barna cere formarea rapidă a unui guvern responsabil

Ministrul Finanțelor lansează o serie de avertismente.

Robotul Vulcan / FOTO: Captură ecran
Mașină / FOTO: Freepik

În timp ce industria auto frânează, Ferrari accelerează

Ferrari nu cunoaște criza: profituri record într-un...

Estimări și calcule / FOTO: Freepik
Bitcoin

Prețul Bitcoin se apropie de 104.000 de dolari

Bitcoin a crescut semnificativ vineri, depășind în goană...

Foto: Oana Pavelescu
Foto: Freepik.com

pixel