Costul astronomic al blocajului de pe Canalul Suez

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Vasul Ever Given blochează canalul Suez
Vasul Ever Given blochează canalul Suez
Remorcherele și excavatoarele nu au reușit până acum să disloce nava cargo care blochează Canalul Suez de trei zile, sporind șansele de întârzieri prelungite în ceea ce este, probabil, cea mai importantă cale navigabilă din lume.

Cu o lungime de aproximativ 400 de metri și cântărind 200.000 de tone, dimensiunea cargoului copleșește eforturile de dislocare a navei. Un imens excavator galben, el însuși cam de două ori mai înalt decât șoferul său, arată ca o jucărie pentru copii parcată lângă prova navei.

Situația a devenit atât de disperată încât o echipă de salvare de elită urmează să sosească joi pentru a extrage nava Ever Given din malul canalului prin care se transportă de la petrol la bunuri de larg consum.

Totuși, speranțele pentru ca nava să poată fi extrasă nu va veni vină decât duminică sau luni, când mareea va atinge un vârf, potrivit lui Nick Sloane, expertul care a fost responsabil pentru reflotarea Costa Concordia, nava de croazieră care s-a răsturnat pe coasta Italiei în 2012. 

______________________________________________

 

______________________________________________

Aproximativ 12% din comerțul global trece prin canal, ceea ce a dus în trecut la conflicte armate pentru a domina acest nod comercial, încă din 1869, atunci când a fost finalizat. 

Citește și: Un bizar accident a blocat Canalul Suez. Mărfurile din Asia nu mai ajung în Europa

Acum, tot traficul este oprit ceea ce a dus la întreruperea lanțului de aprovizionare la nivel global pe un fundal deja tensionat din cauza boom-ului comerțului electronic generat de pandemie.

O estimare aproximativă arată că blocajul costă aproximativ 400 de milioane de dolari pe oră, pe baza calculelor Lloyd’s List care sugerează că traficul spre vest valorează în jur de 5,1 miliarde de dolari pe zi, iar traficul spre est este de aproximativ 4,5 miliarde de dolari. Miercuri, 185 de nave așteptau să treacă canalul, conform datelor de livrare compilate de Bloomberg, în timp ce Lloyd estimează că există 165.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Guvernul prorogă RO e-Factura pentru două domenii economice

Guvernul a adoptat, prin Ordonanță de Urgență, abrogarea...

Protest spontan al unor angajați ai ANAF din Cluj-Napoca
Dragoș Pîslaru
Gabriel Biriș
„Lo Storto” de la Zaha Hadid, afectat de temperaturi extreme în Italia
Energie / FOTO: Freepik
TVA mai mare, taxe în creștere, consum în picaj!
Președintele Nicușor Dan conduce ședința CSAT
Licitație ANAF pentru lucruri confiscate

OUG adoptată: fără restructurare ANAF pe județe

Guvernul a adoptat luni, 30 iunie 2025, o ordonanță de...

Semiconductori
Agricultură
Miniștrii cabinetului Bolojan / Foto: Octav Ganea / Inquam Photos
Oameni pe stradă
freepik.com
Curs valutar. Foto: Mihai Ciobanu
ANAF
Freepik.com
Birou
Foto: Pexels.com
Panouri solare / Foto: Unsplash
Foto: Pexels.com
Bursă / FOTO: Freepik
Euro-dolar / FOTO: Freepik
Factura. Freepik.com

pixel