Costul astronomic al blocajului de pe Canalul Suez

Autor: Oana Pavelescu
Data actualizării:
Data publicării:
Vasul Ever Given blochează canalul Suez
Vasul Ever Given blochează canalul Suez
Remorcherele și excavatoarele nu au reușit până acum să disloce nava cargo care blochează Canalul Suez de trei zile, sporind șansele de întârzieri prelungite în ceea ce este, probabil, cea mai importantă cale navigabilă din lume.

Cu o lungime de aproximativ 400 de metri și cântărind 200.000 de tone, dimensiunea cargoului copleșește eforturile de dislocare a navei. Un imens excavator galben, el însuși cam de două ori mai înalt decât șoferul său, arată ca o jucărie pentru copii parcată lângă prova navei.

Situația a devenit atât de disperată încât o echipă de salvare de elită urmează să sosească joi pentru a extrage nava Ever Given din malul canalului prin care se transportă de la petrol la bunuri de larg consum.

Totuși, speranțele pentru ca nava să poată fi extrasă nu va veni vină decât duminică sau luni, când mareea va atinge un vârf, potrivit lui Nick Sloane, expertul care a fost responsabil pentru reflotarea Costa Concordia, nava de croazieră care s-a răsturnat pe coasta Italiei în 2012. 

______________________________________________

 

______________________________________________

Aproximativ 12% din comerțul global trece prin canal, ceea ce a dus în trecut la conflicte armate pentru a domina acest nod comercial, încă din 1869, atunci când a fost finalizat. 

Citește și: Un bizar accident a blocat Canalul Suez. Mărfurile din Asia nu mai ajung în Europa

Acum, tot traficul este oprit ceea ce a dus la întreruperea lanțului de aprovizionare la nivel global pe un fundal deja tensionat din cauza boom-ului comerțului electronic generat de pandemie.

O estimare aproximativă arată că blocajul costă aproximativ 400 de milioane de dolari pe oră, pe baza calculelor Lloyd’s List care sugerează că traficul spre vest valorează în jur de 5,1 miliarde de dolari pe zi, iar traficul spre est este de aproximativ 4,5 miliarde de dolari. Miercuri, 185 de nave așteptau să treacă canalul, conform datelor de livrare compilate de Bloomberg, în timp ce Lloyd estimează că există 165.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Insolvență / FOTO: Freepik
Comerțul en-gros a scăzut / Foto: Freepik
Papa Fancisc
OMV Petrom / Foto: Oana Pavelescu
Bursa de la Frankfurt
Ministrul Comerțului din Coreea de Sud, Ahn Duk-geun (centru), alături de Yoji Muto din Japonia (stânga) și Wang Wentao din China (dreapta), la Seul.
Bună dimineața!
Bursa de la București / FOTO: Facebook
Persoană cu handicap / Foto: Freepik
Prof. Mircea Coșea
Foto: Freepik.com
Biroul unui judecător / Foto: Freepik
Hidroelectrica
Mircea Fechet / FOTO: Gov.ro
Miliardarul și invetitorul american Ray Dalio / FOTO: Wikipedia
Boeing
Eolian offshore / FOTO: Freepik

Energia eoliană offshore: Ce a rămas din gloria de altădată?

Carnajul bursier continuă pentru actorii din acest...

Platformă petrolieră / FOTO: Freepik
Sebastian Burduja / Foto: gov.ro
Casa de schimb valutar: Foto: Oana Pavelescu
Criză economică / Foto: Freepik

Norvegia pierde o avere: Zeci de miliarde au fost spulberate

Fondul suveran al Norvegiei, afectat de declinul pieței...

Donald Trump vorbește la telefon
Panouri fotovoltaice /FOTO: Pagina de Facebook a AFM
Unifarm / Foto: Agerpres
Camioane/ Foto: Freepik

RO e-Transport, frânat de Guvern care amână sancțiunile

Guvernul amână sancțiunile pentru e-Transport până la...

Lucrător la spații verzi / Foto: Freepik
Mașini / Foto: Freepik
La bancă
Familie / Foto: Freepik

pixel