Eli Lilly anunță sfârșitul penuriei medicamentului pentru slăbit

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Zepbound
Zepbound
Compania farmaceutică Eli Lilly anunță că penuria celebrului său medicament pentru slăbit se va termina în curând. 

Anunțul făcut de Eli Lilly vizează deocamdată numai piața din Statele Unite ale Americii unde penuria ar urma să se sfârșească în câteva zile.

Declarația directorul general al companiei amenință industria de miliarde de dolari a versiunilor copiate ale medicamentelului care este la mare căutare.

Medicamentul produs de Lilly, vândut pentru pierderea în greutate sub numele de Zepbound, va înceta să mai fie în penurie "foarte curând", a declarat directorul general David Ricks într-un interviu acordat joi la Paris. "Cred că de fapt astăzi sau mâine plănuim să ieșim din acest proces", a mai explicat Ricks.

Concurența din partea farmaciilor

Dozele multiple ale medicamentului, comercializat, de asemenea, pentru diabet sub denumirea comercială Mounjaro, au fost pe lista medicamentelor lipsă a Food and Drug Administration (FDA) de la sfârșitul anului 2022, permițând farmaciilor să vândă ceea ce sunt cunoscute ca versiuni "compuse". Medicamentul concurent Wegovy al Novo Nordisk A/S rămâne însă pe lista FDA.

O încetare a penuriei are potențialul de a afecta piața de miliarde de dolari a medicamentelor pentru pierderea în greutate fabricate în farmacii, care nu sunt revizuite de autoritățile sanitare pentru siguranță și eficacitate în același mod ca medicamentele de marcă eliberate pe bază de rețetă. 

Eli Lilly a dat în judecată farmaciile

Potrivit listei medicamentelor lipsă a FDA, două doze din medicamentul Lilly utilizat pentru pierderea în greutate și două doze pentru diabet erau disponibile doar în cantități limitate până în iulie. Lipsa Wegovy de la Novo este listată ca fiind nedeterminată.

Înainte de boom-ul prescripțiilor pentru pierderea în greutate, prepararea medicamentelor era în mare parte rezervată spitalelor și pacienților care aveau nevoie de medicamente personalizate din motive precum evitarea alergenilor. 

FDA a permis mult timp această practică, dar companii precum Lilly și Novo au început să dea în judecată fabricanții și alte companii care fac publicitate medicamentelor lor, invocând probleme de marketing și de calitate.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Planificarea este cuvântul cheie / Foto: Freepik
Un cuplu verifică documente / Foto: Freepik
ANAF

ANAF 2026. Fiscul poate bloca cesiuni ale părților sociale

Transferul părților sociale intră sub reguli stricte în...

Lemne de foc / Foto: Freepik
Românii adora cozonacii

Cozonacul se scumpește cu 12% de sărbători, anunță ROMPAN

Patiserii din România vor scoate pe piață peste șapte...

Uzină auto
Banca Națională a României

Avertisment BNR: Companiile intră în zona roșie

Companiile românești traversează o perioadă critică,...

Măcelar tranșează o bucată de carne / Foto: Freepik
Sistemul S-500 Prometheus
PNRR
Jeffrey Epstein / Foto: DoJ
Obligații noi pentru companiile private
Barajul Paltinu
Boris Rotenberg

Vila unui oligarh rus, pusă sub sechestru de Finlanda

Autoritățile din Finlanda au pus sechestru pe o vilă de...

Volodimir Zelenski, la Consiliul European
SUA investesc 3,5 miliarde de dolari în sateliți militar
Fibră optică / Foto: Freepik
Nu a fost semnat acordul cu Mercosur

Ce urmează pentru acordul de liber schimb UE–Mercosur

Uniunea Europeană a amânat aprobarea și semnarea...

Ingineri proiectanți / Foto: Freepik
Muncitori / Foto: Freepik
Curs valutar. Sursa: Freepik.com
Freepik.com
Bani / Foto: Freepik
Bani. Freepik.com
Un răspuns scurt și la obiect

pixel