Elon Musk, de la X a ajuns la XXX. Disperare sau reprofilare?
Autor: Matei Ion
Data publicării:
Elon Musk / Grafica: Oana Pavelescu
Elon Musk / Grafica: Oana Pavelescu
După ce marile companii și-au retras în semn de protest reclamele de pe rețeaua de socializare X (fota Twitter) a lui Elon Musk, miliardarul a început să lase ștacheta calității acestora din ce în ce mai jos.

Musk, care este extrem de tolerant față de personaje precum frații Tate, și promovează de multe ori idei îndoielnice, motiv pentru care marile companii l-au lăsat baltă, permite prezența din ce în ce mai evidentă a postărilor pornografice ceea ce face atmosfera de pe această rețea de socializare din ce în ce mai insalbură.

Șeful Tesla confundă grav cenzurarea discursurilor care promovează violența și excesele de tot felul cu lipsa libertății de exprimare și a transformat fostul Twitter într-o tribună pentru tot felul de vietăți dubioase care au ieșit din rigola societății.

Cifrele de vânzări ale Tesla. Acestea nu sunt bune

În ultimele zile, analiștii Tesla și-au redus cifrele de vânzări preconizate de Tesla. Tesla a livrat doar 386.810 vehicule în primele trei luni ale anului, ceea ce a făcut ca acțiunile companiei, deja în criză, să scadă cu peste 6% în orele de după aflarea veștii.

Există o serie de motive pentru cifrele dezamăgitoare, dar mulți arată cu degetul spre comentariile scandaloase ale lui Musk pe X (și nu numai). 

Pe rețeaua de socializare X, chiar și utilizatorii ocazionali au observat materiale pornografice - adesea nedorite. Este adevărat că aceasta a fost o problemă cronică pe platformă atunci când se numea Twitter, înainte ca Elon Musk să o dețină. Dar în aceste zile s-a înrăutățit pe măsură ce proliferează spambots porno. Clienții interesați urmează o serie de linkuri pentru a vorbi aparent cu o singură persoană. Se pare că nu ai nevoie de o tehnologie complicată pentru a-i păcăli pe cei singuri - ai nevoie doar de o platformă care nu pare capabilă să stopeze un astfel de fenomen la scară largă.

Citește și: Elon Musk a găsit o metodă prin care să readucă agenții de publicitate pe platforma X

În afară de escrocheriile prin care naivilor li se fură tot ceea ce dețin, există o mulțime de pornografie pe X fără a fi o fraudă, în special de la creatorii OnlyFans care folosesc serviciul pentru a se promova. Twitter, chiar și înainte de Musk, a fost neobișnuit în rândul rețelelor sociale pentru că avea politici de conținut liberale care permiteau pornografia atâta timp cât era etichetată corect și nu era publicată în anumite zone. Compania chiar a luat în considerare posibilitatea de a-și lansa propria versiune de Onlyfans.

Omniprezența pornografiei și a spam-ului adiacent pornografic pe X ar putea reprezenta o oportunitate de creștere pentru compania cu probleme, dar ar putea submina și mai mult eforturile lui Musk de a recâștiga agenții de publicitate care au plecat pe fondul aprobării de către directorul executiv al Tesla a unei teorii a conspirației antisemite. Ca să nu mai vorbim de utilizatorii care consideră neconfortabile zona pornografică.

Eliminarea echipelor de moderare a conținutului are în mod clar ramificații în ceea ce privește proliferarea conținutului pornografic. Gestionarea actuală a unor probleme este extrem de stângace, un exemplu este răspunsul la viralul deepfake a lui Taylor Swift, care timp de câteva zile tot ceea ce a făcut Twitter a fost doar să blocheze căutările pentru Taylor Swift.

Înseamnă acest lucru că X se va transforma într-o gazdă permanentă pentru pornografie și spam pornografic? Poate, dar există, de asemenea, semne că X vrea să facă mai mult decât să se plângă de conținutul sexual - ar putea încerca să profite de pe urma acestuia.

Bloomberg cât și alte publicații au raportat săptămâna trecută că X testează modalități de a dezvolta grupuri de utilizatori pentru postările "pentru adulți". Este un lucru pe care compania l-a mai analizat înainte, dar s-a dovedit a fi prea riscant, deoarece există multe tipuri de conținut sexual deviant și criminal care tind să iasă la suprafață.

X a transmis pentru Bloomber un mesaj pe această temă în care explică faptul că în timp ce conținutul pentru adulți și pornografia sunt permise acestea nu sunt însă permise pe livestreams sau în fotografiile de profil sau de antet. De asemenea, includerea de conținut pentru adulți în reclame este împotriva regulilor X. X spune că blochează conținutul pentru adulți de la utilizatorii care nu au împlinit 18 ani sau care nu și-au verificat ziua de naștere pe serviciu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

BCE are undă verde pentru reducerea dobânzii

BCE are cale liberă pentru reducerea dobânzii după ce...

China a creat Vidu, capabil să concureze cu OpenAI

China intenționează să se poziționeze în fruntea...

Salariile din agricultură au explodat în România

Salariile din agricultură încep să concureze cu cele din...

Noi reglementări pentru taxi și transportul alternativ

În contextul reglementării transportului alternativ s-a...

Aurul se repliază pe o piață cuprinsă de dezamăgire

Aurul scade pe măsură ce speranțele legate de o reducere...

Întreprinderile europene, vedete la răscumpărare de acțiuni

Valoarea totală a răscumpărărilor de acțiuni a scăzut cu...

Tona de cupru, metalul strategic, a depășit 10.000 de dolari

Prețul metalului roșu, element strategic al traziției...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel