Cursul BNR. Leul, depreciere pe linie. Aurul, tot mai ieftin
Banca Națională a României a...
Cea mai recentă rundă de reduceri a lui Elon Musk a dus cele două best-seller-uri ale sale pe un teritoriu necunoscut, scrie Bloomberg.
Tesla Inc. percepe acum pentru cea mai ieftină versiune a SUV-ului Model Y un preț mai mic decât cel cu care se vinde un vehicul nou tipic în SUA, un prag pe care Elon Musk l-a depășit în mod fulminant.
La 46.990 de dolari, modelul de bază Model Y costă acum cu 759 de dolari mai puțin decât suma medie plătită pentru o mașină sau o camionetă în SUA oiar față de mijlocul anului trecut, reducerea este de 20.000 de dolari.
Niciun producător auto nu a mai făcut o reducere atât de dramatică la un vehicul de mare volum în epoca modernă a automobilului. Modelul Y a fost cel mai bine vândut vehicul electric în SUA anul trecut și unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri de orice tip.
Deși Musk a negat că Tesla începe un război al prețurilor, colegii din industrie văd lucrurile altfel. Ford Motor Co. directorul general Jim Farley, al cărui SUV Mustang Mach-E a pierdut o cotă de piață considerabilă în favoarea Model Y în ultimul trimestru - în ciuda unor reduceri - a declarat săptămâna trecută că bătăliile pentru prețuri "izbucnesc peste tot".
Într-adevăr, Tesla a tăiat prețurile dincolo de granițele Americii. Constructorul auto francez Renault SA a calificat săptămâna trecută reducerile Tesla drept o provocare și a declarat că își examinează strategia de prețuri ca răspuns. În China, constructorii auto au urmat Tesla cu reduceri abrupte, iar cel puțin un analist a avertizat că unele companii ar putea să nu supraviețuiască.
Analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley a declarat săptămâna trecută că reducerile operate de Musk în SUA sunt atât de agresive, încât ar putea determina unii producători auto să încetinească ritmul accelerat al investițiilor în vehicule electrice, mai degrabă decât să concureze cu Tesla la capitolul preț într-o economie incertă. "Ne punem întrebarea dacă acesta este "momentul" în care consiliile de administrație ale producătorilor de echipamente originale tradiționale pot reconsidera reducerea magnitudinii și a momentului în care își vor reduce planurile de investiții și de cercetare și dezvoltare în domeniul vehiculelor electrice", a declarat Jonas.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Banca Națională a României a...
Este o veste bună și, totodată,...
Normalul se împletește cu...
Un avion cargo Boeing al...
Cifra de afaceri din comerțul...
AstraZeneca își retrage...
Este foarte posibil ca, pe...
A fost aprobată o nouă OUG care...
Concret, este vorba despre un instrument nou al celor de...
În anumite situații legea prevede că nu proprietarii...
Autoritatea de Supraveghere...
Un start-up britanic, Wayve, a...
Amazon va investi aproape 9...
Statele Unite au revocat...
Marea Britanie investește...
Până acum câțiva ani, motorina era mai ieftină decât...
TikTok și proprietarul rețelei de socializare,...
Producătorul de automobile...
Grupaj de știri
În cea de-a doua zi a vizitei...
Consecință a volumului impresionant de producție al...
Din cele aproximativ 11...
Marea Britanie, SUA și...
Unii dintre giganții energetici...
Gigantul elvețian Richemont, proprietar printre altele...