Directorul general al Tesla, Elon Musk, a avertizat că producătorii auto chinezi "îşi vor demola" rivalii mondiali fără bariere comerciale, ceea ce indică problemele cu care se confruntă liderul pieţei de vehicule electrice (EV) din SUA în urma eforturilor grupurilor chineze de a se extinde pe plan global, transmite Reuters.
Declaraţiile lui Musk vin după ce grupul chinez BYD a depăşit Tesla pe segmentul vânzărilor trimestriale de vehicule electrice. În ultimele trei luni din 2023, compania americană a livrat 484.507 EV, în timp ce analiştii se aşteptau la 483.173 unităţi. BYD a vândut 526.409 vehicule complet electrice în trimestrul patru din 2023, devenind lider pe acest segment, în special datorită modelelor mai ieftine vândute în China, cea mai mare piaţă auto din lume.
Producătorii auto chinezi "sunt cei mai competitivi şi vor avea un succes semnificativ în afara Chinei, în funcţie de ce tipuri de taxe vamale şi bariere comerciale sunt stabilite. Dacă nu vor fi stabilite bariere comerciale, ei aproape îi vor demola pe cei mai mulţi producători auto globali, sunt extrem de buni", susţine Musk.
Analiştii consideră că Musk are motive să fie îngrijorat
El a demarat anul trecut un război al preţurilor pentru a-i tenta pe consumatorii afectaţi de creşterea dobânzilor să cumpere vehicule electrice, dar astfel au fost afectate marjele de profit ale Tesla, ceea ce-i îngrijorează pe investitori. Musk a avertizat că Tesla a ajuns "la limita naturală a reducerii costurilor cu actuala gamă de produse".
Tesla intenţionează anul viitor să înceapă producerea unui crossover compact mai ieftin, denumit "Redwood", pentru a concura cu modelele ieftine ale rivalilor, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. Musk a confirmat că Tesla se aşteaptă să înceapă producţia viitoarei generaţii de EV la fabrica sa din Texas în semestrul doi din 2025.
Dar producătorii EV chinezi se mişcă rapid. În condiţiile concurenţei strânse şi ale excesului de capacitate din China, mulţi se extind rapid peste hotare, după ce în ultimii ani subvenţiile de stat i-au ajutat să-şi majoreze vânzările pe plan intern.
Şi Comisia Europeană a lansat în octombrie o anchetă prin care caută să stabilească dacă vehiculele electrice mai ieftine produse în China beneficiază în mod incorect de subvenţii de stat. China a denunţat ancheta pe care a calificat-o drept un "protecţionism pur" şi a subliniat că este probabil să dăuneze relaţiilor comerciale sino-europene.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Agenția Națională de...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...