Escape Rooms, AVENTURI cu profit. Ce spune un antreprenor
Autor: Olimpia Nicolae
Data actualizării:
Data publicării:
Carmen Stancu
Carmen Stancu
Un  escape room  este un joc de aventură. Jucătorii sunt blocați într-o cameră și trebuie să rezolve o serie de puzzle-uri pentru a evada din aceasta sau a îndeplini o misiune în limita unui timp dat. Acest concept a devenit foarte popular în întreaga lume în urmă cu 10 ani și de câțiva ani a apărut și în România.

Tematicile camerelor variază, de la Cavalerii Templieri, la apocalipse cu zombie până la rezolvarea unei crime. Cu o paleta atât de largă, nu e de mirare că oamenii se înghesuie să evadeze din propria realitate.

Carmen Stancu deține Cryptex, una dintre cele mai cunoscute Escape Room-uri din București. 

Arhivele Vaticanului sau Casa Conspirativă sunt doar două dintre camerele pe care aceasta le propune clienților săi, la niște prețuri imbatabile. Iar clienții nu întârzie să apară. 

Aflăm azi de la Carmen din secretele unui Escape Room și de ce dedicația este direct proporțională cu profitul.  

- DC Business: Povestește-ne puțin despre Cryptex? De ce ai hotărât să investești într-o afacere de genul acesta?

Carmen Stancu: Nu am hotărât, din contră, am fugit cât am putut de „subiect”, dar când lucrurile trebuie să se întâmple nu prea mai contează dacă tu îți dorești sau nu.

Prima dată acest concept mi-a ajuns la ureche prin 2014, când partenerul meu de afaceri de la vremea respectivă (aveam o ceainărie împreună) a venit cu propunerea să deschidem și un Escape Room. Am refuzat cu vehemență, nu pentru că nu aș fi crezut în idee, ci pentru că pur și simplu simțeam că nu am energia sau timpul pentru a începe ceva nou.

În 2016 niste prieteni mi-au propus să mă ocup de Escape Room-ul lor, care se afla pe atunci într-o situatie foarte proastă, iar în schimbul ajutorului oferit, eu îmi puteam muta afacerea (o mini școală de artă) în spațiul pe care ei nu îl foloseau din cladire. Mi s-a părut o înțelegere bună, mai ales că totul se desfășura la nivel de colaborare.

Astfel a apărut Cryptex Escape Room în viața mea. După doi ani în care m-am străduit și am reușit să-l pun pe picioare, prietenii mei m-au anunțat că vor sa renunțe la el si mi-au propus să îl cumpăr. Nu am stat pe gânduri. E cam ca atunci când deși nu îți dorești, te atașezi iremediabil de ceva.

 

- DC Business: Cât costă să pui pe picioare un asemenea proiect și să amenajezi o întreagă locație?

Carmen Stancu Pe mine m-a costat destul de puțini bani, dar foarte mult timp și energie. Mi-a luat doi ani doar să „scap” Cryptexul de datoriile în care era înglodat.

Dacă îți creezi de unul singur scenariile camerelor și ai norocul să fii și un pic îndemânatic, probabil poți să te încadrezi undeva pe la 3.000 euro/ cameră. Dacă angajezi persoane care să se ocupe de asta, atunci poți ajunge să plătești 10.000 euro/cameră, în funcție de complexitatea temei alese.

De asemenea, depinde și câte camere va avea escape-ul. Cryptex are șase camere, cu patru tematici diferite.

 Una dintre camerele tematice de la Crytex

- DC Business: Dacă ai vrea să reamenajezi o cameră, la ce sumă crezi că te-ar ajunge această invetiție?

Carmen Stancu: De cum am preluat Cryptex, am și început renovările, aici referindu-mă la îmbunătățiri, nu schimbat complet camere. Nu am facut încă un sumar al cheltuelilor, dar suma ajunge probabil la aproximativ 6.000 euro (majoritatea lucrărilor fiind făcute de echipa mea, fapt ce a redus considerabil cheltuielile).

Până la finalul anului sper să inaugurez o camera cu o tematică nouă, la care lucrăm deja și pentru care am alocat un buget inițial 4.000 euro.

Mi-am mai propus ca până vara viitoare să mai modific cel puțin o altă cameră.

- DC Business: Cine sunt clienții tăi și cum îi atragi?

Carmen Stancu: Din fericire aria de clienti este destul de vastă. De la adulți care vin cu prieteni, ori colegii de muncă, sau familia, până la copii (de peste 10 ani) care aleg să-și serbeze zilele de naștere la noi sau să vină împreună cu clasa. Scenariile camerelor le adaptăm în funcție de vârstă și experiența clienților.

La cerere, am creat și niște pachete în funcție de evenimentul pe care clienții aleg să-l organizeze la noi: team building-uri, petreceri aniversare, Săptămâna Altfel etc.

În reclame investesc lunar cam 1.000 euro, însă majoritatea clienților vin din recomandări.

-  DC Business: Există 100 de alte Escape Rooms numai în București, ce te distinge de competiție și care sunt atuurile afacerii tale?

Carmen Stancu: Cei aproape trei ani de când am început să mă ocup de această afacere s-au scurs atât de repede și am avut parte de atât de multă agitație încât recunosc că nu am avut timp să-mi studiez foarte bine concurența. Majoritatea informațiilor le primesc de la clienții care îmi mărturisesc că au mai fost și în alte locuri și fac comparații cu acelea.

Probabil aceasta este unul dintre cele mai mari atuuri ale afacerilor mele în general… faptul că eu ascult foarte mult părerile clienților. Învăț de la ei, mă dezvolt, mă adaptez, diversific.

De asemenea, numărul mare de camere și faptul că avem posibilitatea să le oferim clienților săli de protocol, terasă și alte servicii adiacente atunci când organizează evenimente la noi a contat foarte mult în dezvoltarea Escape Room-ului.

Dar, de departe, ingredientul cheie în cazul meu, în afacerile trecute sau actuale, este echipa.

Ma bucur că lucrurile s-au aliniat în felul acesta, chiar și fără voia mea. Este un Escape Room o afacere profitabilă? Desigur, atât timp cât te ocupi constant de ea. Până la vârsta de 30 de ani deja închisesem două alte afaceri și dețineam altele două, ceea ce mă face să fiu sigură de un singur lucru… habar n-am care este rețeta succesului, și să fiu sinceră nici nu cred că există așa ceva. Există doar entuziasm, curaj, abilitate de adaptare, un strop de nebunie și extraordinar de multă muncă.

Cryptex Fun

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Județele care cheltuie cel mai puțin de Paște în 2024

Românii au o adevărată obsesie atunci când vine vorba...

”Se vor închide toate aprozarele!” Un strigăt de neputință

O spune patronul unui mic astfel de magazin, un...

Slănic, stradă surpată. Evacuare extinsă, decisă de prefect

Prefectul judeţului Prahova, Emil Drăgănescu, a anunţat...

Rezervele valutare ale BNR s-au redus

Banca Națională a României a prezentat ultimele cifre. 

Ucraina caută cumpărători pentru zahărul său

Ucraina îşi va epuiza luna viitoarea cota de export de...

Un miliard de euro pentru un coniac!

Cea mai importantă tranzacție din istoria companiei...

Finanțele se vor împrumuta mai puțin în luna mai

Ministerul Finanțelor și-a stabilit programul de...

WhatsApp se transformă! O noutate extraordinară

Asta da, veste! Ce pregătesc cei de la Meta

Mai puțini cozonaci pe piață, dar mai ieftini, anunță ROMPAN

Preşedintele Patronatului Român din Industria de...

Lockheed Martin, contract istoric în Australia

Compania americană Lockheed Martin a anunțat că divizia...

De ce a inventat Guvernul lozul Team România

Până la debutul Jocurilor Olimpice de la Paris mai este...

Număr record de firme radiate în România

În primele trei luni ale anului peste 25.000 de firme au...

Programul de Paște al magazinelor Lidl din România

Cum funcționează magazinele Lidl în zilele Sărbătorilor...

SUA interzic importul de uraniu din Rusia

Senatul american a aprobat marți o lege prin care se...

Plăți de 119 milioane de euro pentru agricultori

Cele mai semnificative plăți, în valoare de 112,7...


pixel