Europa are nevoie de o uniune bancară. Cine spune acest lucru

Autor: DCBusiness Team
Data publicării:
Băncile europene au nevoie disperată să formeze o uniune bancară completă pentru a concura cu cele mai valoroase instituţii financiare mondiale, a afirmat directorul general al Deutsche Bank, Christian Sewing, transmit CNBC şi Reuters. 

"Trebuie să accelerăm uniunea bancară şi să revitalizăm conceptul uniunii pieţelor de capital în Europa", a declarat Christian Sewing, la o conferinţă pe teme bancare desfăşurată vineri la Frankfurt.

În 2012, a fost iniţiată uniunea economică şi monetară (UEM) ca mod de prevenire a unor viitoare şocuri financiare. Principalele beneficii ţin de îmbunătăţirea funcţionalităţii pieţei financiare unice prin reducerea fragmentării acesteia; asigurarea stabilităţii financiare; consolidarea încrederii în sistemul bancar european şi în moneda comună; reducerea riscului de contagiune în cazul unor turbulenţe financiare; ruperea cercului vicios dintre guverne şi băncile cu probleme sau prevenirea retragerilor masive de depozite.

Câteva bănci europene au încercat să se consolideze în ultimii ani, în special în Italia şi Spania, în încercarea de a evita intrarea în faliment.

"Pentru a crea băncile de care are nevoie Europa, trebuie să avem o piaţă mai mare, de fapt o piaţă unică. Aceasta este necesară pentru a facilita creşterea organică şi consolidarea în rândul instituţiilor financiare europene. Ambele sunt necesare pe termen lung", a declarat Sewing.

Acesta a adăugat: "Dacă ne vom consolida şi dacă obţinem şi puţin sprijin din partea Băncii Centrale Europene în privinţa normalizării ratelor dobânzilor, atunci va fi mai uşor pentru băncile europene să înregistreze din nou creştere şi să concureze pe plan global".

Şi directorul general al gigantului elveţian UBS Bank, Sergio Ermotti, a afirmat săptămâna aceasta că sistemul bancar european are nevoie de consolidare şi "odată cu trecerea timpului acest proces va deveni din ce în ce mai inevitabil".

Adeseori investitorii, autorităţile şi experţii se referă la fragmentare ca la unul dintre cele mai mari obstacole cu care se confruntă băncile din Europa. Sergio Ermotti susţine că problema "nu este sustenabilă".

"Este ceva ce, pe măsura trecerii timpului, va deveni din ce în ce mai inevitabil, este o parte a soluţiilor. Desigur, consolidarea trebuie să aibă loc, în special în Europa, unde vedem multă fragmentare, care nu este sustenabilă", a declarat şeful UBS.

Acesta a adăugat că tehnologia va face sectorul bancar "din ce în ce mai eficient".

În ultima perioadă au apărut speculaţii potrivit cărora primele două bănci germane, Deutsche Bank şi Commerzbank, ar putea fuziona. Cu active totale de aproape 2.000 de miliarde euro, o entitate rezultată în urma fuziunii Deutsche Bank-Commerzbank ar da naştere celei de a treia mari bănci din Europa, după HSBC şi BNP Paribas. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

inchirieri - FOTO: Freepik@mrkaka1102
Rubin / Foto: Gemfields
Ce este portofelul european de identitate digitală. Când intră în vigoare şi cum se foloseşte
firme - FOTO: Freepik@Flowo
Industria apărării este în plin boom economic / Foto: NATO
Decizia vine în sprijinul celor cu credite ipotecare
Freepik.com
intarzieri - FOTO: Freepik
Lingouri de argint
Tren deraiat / Foto: Replica Online

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman

Tren plin cu benzină, deraiat în Teleorman 

Bursa de Valori București
Titluri Tezaur / Ilustrațe: Oana Pavelescu
București / Foto: Oana Pavelescu
Curs valutar / Foto: Arhivă
Cisco
FMI
Euro / FOTO: Freepik
ROBOR mai doboară un record
O măsură de stimulare a creșterii
Dacia a vândut mai puțin în Europa
Reactorul stellarator Wendelstein 7-X
Port comercial / Foto: Freepik
Tesla

pixel