Tesla și constructorii auto chinezi se pregătesc să fure spectacolul europenilor la Salonul Auto de la Munchen, ce-și deschide porțile pe fondul unei economii sumbre. Dar printre companiile Bătrânului Continent, doar firmele germane, de la Volkswagen și BMW, la Mercedes, și-au mai păstrat din strălucirea de altă dată.
Sâmbătă, BMW a prezentat conceptul "Neue Klasse" (Noua Clasă), viitoarea sa generație de șase mașini electrice care vor fi produse începând cu 2025, pentru a răspunde cererii ce devine tot mai mare pe măsura apropierii sfârșitului erei motoarelor cu combustie în Europa, în 2035. Pe partea franceză, Stellantis este reprezentată doar de marca sa germană Opel, iar grupul Renault doar de marca sa omonimă, pentru a-și prezenta noul Scenic.
Tesla revine la acest eveniment, după o absență de zece ani, dar concurența cea mai mare vine din partea Chinei, determinată să profite de Salonul de la Munchen pentru a ”lansa asaltul asupra Europei”, după cum susține Ferdinand Dudenhöffer, expert de la Center Automotive Research din Germania.
O afirmație susținută de cifre, având în vedere că 41% din totalul expozanților au sediul în China. BYD, Leapmotor, Geely și Dongfeng au venit la Munchen cu toate modelele lor și amenință poziția dominantă a producătorilor europeni nu pe segmentul mașinilor cu motoare cu combustie, ci pe piața strategică a modelelor electrice.
Piața crucială a Chinei
Avantajul lor este că oferă modele la prețuri mult mai mici, într-un moment în care mașinile electrice entry-level sunt în criză. "Ceea ce le lipsește este credibilitatea mărcii", spune Eric Kirstetter, partener senior la firma de consultanță Roland Berger. "O problemă pe care vor încerca să o rezolve pompând masiv bani în marketing și sporindu-și prezența la toate târgurile comerciale", consideră analistul.
În același timp însă, producătorii europeni se confruntă cu mari dificultăți pe piața chineză, una dintre cele mai căutate din lume și unde, anul trecut, Volkswagen a avut o cotă de doar 3,1%, mult în urma mărcilor chineze BYD (18%), SAIC (inclusiv Wuling) cu 11,9% și a americanului Tesla (8,7%). "Toate previziunile anunță că grupurile internaționale vor pierde cote pe piața chineză în favoarea localnicilor și a Tesla", a declarat Kirstetter.
La sfârșitul lunii iunie, șeful grupului Volkswagen, Oliver Blume, a recunoscut provocările reprezentate de "viteza și evoluția spectaculoasă a tehnologiei și inovației" în China, unde au apărut "un număr mare de noi concurenți". Potrivit barometrului inovației în domeniul auto realizat de cercetătorul Stefan Bratzel, publicat vineri, în 2022 "constructorii chinezi au fost mai inovatori decât grupurile germane pentru prima dată" de la începutul studiului, în 2005.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Precizări privind înscrierea...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...