Europenii, umiliți la Salonul auto de la Munchen. Cine le-a furat spectacolul

Autor: Andreea Craciun
Data actualizării:
Data publicării:
Salonul auto / FOTO: https://www.facebook.com/IAAmobility/photos
Salonul auto / FOTO: https://www.facebook.com/IAAmobility/photos
Salonul auto de la Munchen, unul dintre cele mai importante evenimente mondiale ale industriei, va fi deschis oficial marți de cancelarul german Olaf Scholz. Astăzi, producătorii vor profita de ziua pentru presă pentru a-și promova noile modele

Tesla și constructorii auto chinezi se pregătesc să fure spectacolul europenilor la Salonul Auto de la Munchen, ce-și deschide porțile pe fondul unei economii sumbre. Dar printre companiile Bătrânului Continent, doar firmele germane, de la Volkswagen și BMW, la Mercedes, și-au mai păstrat din strălucirea de altă dată. 

Sâmbătă, BMW a prezentat conceptul "Neue Klasse" (Noua Clasă), viitoarea sa generație de șase mașini electrice care vor fi produse începând cu 2025, pentru a răspunde cererii ce devine tot mai mare pe măsura apropierii sfârșitului erei motoarelor cu combustie în Europa, în 2035. Pe partea franceză, Stellantis este reprezentată doar de marca sa germană Opel, iar grupul Renault doar de marca sa omonimă, pentru a-și prezenta noul Scenic.

Tesla revine la acest eveniment, după o absență de zece ani, dar concurența cea mai mare vine din partea Chinei, determinată să profite de Salonul de la Munchen pentru a ”lansa asaltul asupra Europei”, după cum susține Ferdinand Dudenhöffer, expert de la Center Automotive Research din Germania.

O afirmație susținută de cifre, având în vedere că 41% din totalul expozanților au sediul în China. BYD, Leapmotor, Geely și Dongfeng au venit la Munchen cu toate modelele lor și amenință poziția dominantă a producătorilor europeni nu pe segmentul mașinilor cu motoare cu combustie, ci pe piața strategică a modelelor electrice.

Piața crucială a Chinei

Avantajul lor este că oferă modele la prețuri mult mai mici, într-un moment în care mașinile electrice entry-level sunt în criză. "Ceea ce le lipsește este credibilitatea mărcii", spune Eric Kirstetter, partener senior la firma de consultanță Roland Berger. "O problemă pe care vor încerca să o rezolve pompând masiv bani în marketing și sporindu-și prezența la toate târgurile comerciale", consideră analistul. 

În același timp însă, producătorii europeni se confruntă cu mari dificultăți pe piața chineză, una dintre cele mai căutate din lume și unde, anul trecut, Volkswagen a avut o cotă de doar 3,1%, mult în urma mărcilor chineze BYD (18%), SAIC (inclusiv Wuling) cu 11,9% și a americanului Tesla (8,7%). "Toate previziunile anunță că grupurile internaționale vor pierde cote pe piața chineză în favoarea localnicilor și a Tesla", a declarat Kirstetter.

La sfârșitul lunii iunie, șeful grupului Volkswagen, Oliver Blume, a recunoscut provocările reprezentate de "viteza și evoluția spectaculoasă a tehnologiei și inovației" în China, unde au apărut "un număr mare de noi concurenți". Potrivit barometrului inovației în domeniul auto realizat de cercetătorul Stefan Bratzel, publicat vineri, în 2022 "constructorii chinezi au fost mai inovatori decât grupurile germane pentru prima dată" de la începutul studiului, în 2005.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

Ştiri Recomandate

Un tren trece prin fața unor blocuri / Foto: Arhivă

Ordonanța trenuleț lasă trenurile ”ca-n gară”

Începând din acest weekend, călătorii care utilizează...

Un tractor ară câmpul / Foto: Freepik
Bani / Foto: DCBusiness
TikTok / sursa foto: Pexels.com / cottonbro studio

TikTok dispare din SUA. Google și Apple au șters aplicația

Serviciile TikTok au fost suspendate în Statele Unite,...

Bursa / sursa foto: Freepik.com / frimufilms
Ola Kalenius / Foto: Mercedes

Șeful Mercedes cere investiții reciproce între UE și China

Directorul Mercedes-Benz, Ola Källenius, sugerează o...

Știrile dimineții / Foto: Freepik

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Astăzi aducem în prim-plan cele mai importante subiecte...

Microsoft ajunge pe locul trei în industria jocurilor video
Adrian Câciu
Contabil
Flacără la aragaz / Foto: Freepik
Baterii pentru stocarea energiei / Foto: Freepik
TVA
Fabrică de imbuteliere Pepsi

Pepsi, dată în judecată în SUA de protecția consumatorului

Comisia Federală pentru Comerț (FTC), instituția care...

Exploatare de litiu
Fermieri stau pe o combină agricolă / Foto: Freepik
Vaporul eCSOV

A început marea electrificare a transportului naval

Industria navală face pași importanți către un viitor...

ByteDance, compania mamă a TikTok
Stațiune de schi
FMI
Agenție BRD
Foto: Pexels.com
foto: pexels.com
Donad Trump în timpul unei vizite la zidul de la granița cu Mexic
Bursa / sursa foto: Freepik.com
Donald Trump
foto: pexels.com

pixel