Bucureștiul, epicentrul accidentelor de muncă: Peste un sfert din totalul cazurilor
Raport 2025: accidentele de...
"În interesul siguranței navelor și a echipajelor, Evergreen Line a decis să oprească imediat acceptarea de mărfuri israeliene", se arată într-o declarație. În același timp, navele cargo ale companiei au primit instrucțiuni să nu mai navigheze prin Marea Roșie până la noi ordine.
Deși mai multe companii de transport maritim anunțaseră anterior că nu vor mai naviga prin Marea Roșie, anunțul Evergreen merge mai departe deoarece compania nu mai dorește să transporte mărfuri către sau din Israel până la noi ordine pentru a evita să devină ținta atacurilor. Rebelii Houthi din Yemen probabil vor considera această decizie ca pe un alt succes al lor.
Cu mai multe atacuri asupra navelor din Marea Roșie, aceștia au perturbat din ce în ce mai mult traficul maritim pe această rută, care este importantă pentru economia globală. Grupul susținut de Iran a declarat că a atacat o altă navă de mărfuri cu drone luni.
Timpul pentru transport mai lung, costuri mai mari
Mai multe companii mari de transport al containerelor - inclusiv liderul din industrie, MSC, și compania germană Hapag-Lloyd - au început să vadă Canalul Suez ca pe un punct nevralgic între Shanghai, Rotterdam și Hamburg și nu mai tranzitează prin el.
În schimb, aceste companii ocolesc Africa prin Capul Bunei Speranțe, ceea ce duce la costuri suplimentare și întârzieri. Acestea probabil că vor crește în săptămânile următoare, spun experții. Se estimează că între zece și cincisprezece la sută din traficul global de transport maritim trece prin Canalul Suez, fiind cea mai scurtă rută între Europa și Asia.
Împreună, companiile care au redirecționat deja navele controlează "aproximativ jumătate din piața globală de transport containere", a declarat analistul ABN Amro, Albert Jan Swart, pentru Reuters. "Evitarea Mării Roșii va duce la costuri mai mari din cauza timpului de călătorie mai lung." Compania de petrol BP a suspendat și ea temporar transportul prin Marea Roșie.
Acest lucru crește riscul ca criza - care până acum a afectat în principal transportul de bunuri industriale - să se extindă și către sectorul energetic. Prețurile petrolului au crescut la începutul săptămânii din cauza acestor temeri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Raport 2025: accidentele de...
Ministerul Finanțelor lansează...
România se sprijină pe vânt pentru a evita o pană majoră...
Comisia Europeană va încerca...
Cursul valutar BNR al zilei - 5...
Avans modest al PIB-ului României în 2025.
Excelența Sa Adrian Zuckerman...
Rovinari pornește Grupul 6 – un pas decisiv pentru...
Curs valutar BNR, 4 decembrie.
Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi...
Sistemul Garanţie-Returnare...
ANAF, informare privind ţintele asumate în PNRR.
Piața RCA intră într-o nouă...
Veniturile Rusiei din petrol şi gaze au scăzut...
Cazierul judiciar intră într-o nouă eră digitală, după...
O secțiune a conductei de...