Tranzacții de 99,72 milioane euro: BVB închide săptămâna pe roșu
Performanța negativă a fost...
În ultimii ani, hidrogenul verde a fost aclamat ca fiind combustibilul curat al viitorului, lucru pe care mulți producători auto l-au luat în considerare în timp ce dezvoltau mașini cu pile de combustie. Deși s-a vorbit mult despre ascensiunea FCEV, cele mai multe companii se află încă în faza de dezvoltare timpurie. Dar acum, unele companii sunt pregătite să prezinte publicului modelele lor demonstrative pentru a vedea cum se descurcă în comparație cu vehiculele electrice de pe piață.
Vehiculele electrice cu pile de combustie funcționează în același mod ca și BEV-urile tradiționale, funcționând cu un motor electric în locul unui motor cu ardere internă (ICE). Cu toate acestea, BEV-urile se bazează pe o baterie care trebuie să fie conectată la priză pentru a se reîncărca, folosind electricitate din rețea. Însă FCEV-urile pot produce energie electrică la bord, fără a fi nevoie de încărcare. Acest lucru este extrem de atrăgător pentru producătorii de automobile care doresc să mărească autonomia vehiculelor lor facilitând astfel trecerea consumatorilor de la vehiculele cu motor cu ardere internă la alternative ecologice.
Unul dintre avantajele majore ale hidrogenului este faptul că acesta emite în atmosferă doar apă și căldură, și nu gaze cu efect de seră. Având în vedere că guvernele și companiile energetice din întreaga lume investesc fonduri consistente în proiecte ecologice pe bază de hidrogen, constructorii de automobile văd din ce în ce mai mult potențialul ca mașinile să funcționeze cu acest combustibil curat. Pentru a produce FCEV-uri ecologice, constructorii de automobile trebuie să se asigure că hidrogenul din care se aprovizionează este mai degrabă verde decât gri, adică derivat din gaz natural. În prezent, costul hidrogenului verde este mult mai mare decât cel al alternativelor care emit carbon. Dar, pe măsură ce companiile investesc mai mult în cercetare și dezvoltare, se așteaptă ca prețul hidrogenului verde să scadă, la fel cum s-a întâmplat cu costul energiei eoliene și solare pe măsură ce operațiunile s-au extins.
În ciuda potențialului semnificativ al FCEV-urilor care funcționează cu hidrogen verde, conceptul de pilă de combustibil este încă relativ necunoscut pe piața de consum. În timp ce majoritatea oamenilor au auzit până acum de BEV-uri, în special de la boom-ul Tesla, producătorii de automobile au împărtășit consumatorilor puține informații despre dezvoltarea unei flote de HFCV. Acest lucru este cauzat probabil de multitudinea de obstacole care trebuie încă depășite înainte ca HFCV-urile să ajungă pe piață. De exemplu, dimensiunea și greutatea unei pile de combustie care poate genera suficientă energie electrică pentru a face să funcționeze o mașină sau un vehicul mai mare continuă să reprezinte o problemă.
Dar unii producători de automobile își prezintă acum inovațiile publicului, demonstrând astfel că se așteaptă ca viitorul transportului să fie mai larg decât doar BEV-urile. În februarie, Honda a anunțat că va produce un nou sistem de pile de combustie cu hidrogen pe care l-a dezvoltat împreună cu GM. Se preconizează că acesta va sprijini creșterea activității sale în domeniul hidrogenului, cu obiectivul de a vinde 2.000 de unități ale noului sistem anual până la mijlocul deceniului și peste 60.000 de unități pe an până în 2030. Honda se așteaptă ca "sistemul său de nouă generație" să fie mai durabil decât pilele de combustie anterioare și cu aproximativ două treimi mai ieftin decât opțiunile existente.
Între timp, BMW a lansat o flotă demonstrativă de mașini pe bază de hidrogen care utilizează pile de combustie de la Toyota. Luna trecută, producătorul auto german a prezentat BMW iX5 Hydrogen, cu o viteză maximă de peste 112 mile pe oră, care este în prezent asamblat la Munchen. Directorul general al companiei consideră că aceasta este "piesa lipsă din puzzle atunci când vine vorba de mobilitate fără emisii".
Hidrogenul este stocat în două rezervoare, care pot fi realimentate în trei-patru minute, la fel ca atunci când se alimentează cu benzină. Acest lucru oferă modelului iX5 o autonomie mult mai mare decât majoritatea BEV-urilor, de aproximativ 313 mile. BMW plănuiește lansarea unei mici flote inițiale în 2023 - mai puțin de 100 de vehicule, în principal pentru a fi "utilizate la nivel internațional în scopuri demonstrative și de testare pentru diverse grupuri țintă".
Pe lângă Honda și BMW, Toyota și Hyundai sunt alți doi mari producători auto care caută să își dezvolte capacitățile FCEV pentru a concura cu producătorii auto care se concentrează exclusiv pe BEV-uri. În timp ce tehnologia poate fi în urma celei a bateriilor electrice, potențialul este semnificativ.
Toyota investește în tehnologia sa de pile de combustie de peste 30 de ani și a introdus pe piață primul său FCEV în 2014, sedanul Mirai. Noua versiune a modelului Mirai, lansată în 2021, oferă o autonomie extinsă de aproximativ 650 km și utilizează hidrogen verde, ceea ce înseamnă că nu produce emisii poluante. Iar Hyundai și-a prezentat în 2018 "Viziunea FCEV 2030", menită să accelerezedezvoltarea unei societăți bazate pe hidrogen. Hyundai speră să producă 700.000 de sisteme de pile de combustie anual până în 2030, inclusiv 500.000 de unități pentru FCEV-uri, creând 51.000 de locuri de muncă în industrie.
În timp ce dezvoltarea vehiculelor cu pile de combustie pe bază de hidrogen a rămas în urma vehiculelor electrice cu baterii, investițiile mai mari în industrie au sprijinit inovațiile necesare pentru a aduce HFCV pe piață. Având în vedere că din ce în ce mai mulți producători auto își extind viziunea dincolo de BEV-uri și investesc în hidrogen, ne putem aștepta să vedem mai multe HFCV-uri în următorul deceniu, oferind o alternativă atractivă la VE cu baterii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Performanța negativă a fost...
”Am construit acest proiect cu...
Ministrul Sebastian Burduja a...
Aceasta ar putea reprezenta...
Al doilea mare producător de oțel din lume are pretenții...
Agenția Națională de...
Precizări privind înscrierea...
Beko, Ford, Audi și Auchan sunt...
O strategie menită să asigure un echilibru între...
Companiile chineze își păstrează dolarii,...
Indicele ROBOR la trei luni a crescut la 5,75% pe an,...
Înscrierea dealerilor în Programul Rabla pentru...
Greenpeace România a câștigat...
Economia Germaniei a crescut...
Rubla rusească se depreciază...
La Palatul Victoria, a fost...
China anunţă că este dispusă să...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
Mutările şi cotaţiile...
Grupaj de știri.
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...