Proiectul Ro-HydroHub. Câciu: ”Este un model care trebuie perpetuat”
La Palatul Victoria, a fost...
Analistul economic a explicat că: ”Piața mondială a petrolului este sub o presiune extraordinară nu doar din punct de vedere al extracției și al distribuției și al unor declarații politice. Declarațiile politice pe care Uniunea Europeană le-a făcut în a șasea rundă de sancțiuni și anume încercarea de a renunța total la exportul de petrol prin conducte a făcut ca prețul să crească. Pe de altă parte există niște mișcări foarte curioase la nivelul OPEC-ului. Producătorii de petrol încearcă să speculeze această situație. Deci, piața mondială a petrolului este impredictibilă dar cu tendință de creștere, ceea ce face ca și la pompă în fiecare țară prețurile să crească și bineînțeles și la noi”.
Mircea Coșea a explicat ce ar trebui să facă Guvernul: ”La noi însă trebuie să existe niște măsuri pe care să le ia statul, pentru că în condițiile economiei României, care este o economie destul de energo-intensivă, consumă multă energie pentru lucrările industriale, agricole, transport și așa mai departe. Statul ar trebui să intervină pentru că lucrurile au început să fie atât de periculoase, încât ne putem aștepta la falimente foarte multe sau la o creștere importantă a prețului la toate produsele deoarece absolut toate produsele, chiar și o legătură de pătrunjel, sunt până la urmă determinat de prețul carburantului”.
Citește și: Vești extrem de proaste din partea OPEC
Profesorul de economie a atras atenția că: ”Guvernul a trebui să gândească rapid o reducere a accizei sau alte forme de reducere prin cele 60 de procente pe care Guvernul le ia din fiecare litru de carburant. Ar trebui să se gândească la o anumită prioritate. Ce faci? Alimentezi bugetul mai mult ca urmare a creșterii acestor prețuri, sau salvezi anumite sectoare ale economiei pentru că renunți la această creștere absolut artificială a veniturilor la buget, pentru a reduce prețul la carburanți și a ajuta anumite sectoare. În primul rând ar trebui ajutată agricultura pentru că aici se fac lucrări mari cu mari consum de carburant, în general cu diesel. A fost secetă! Sunt lucrări cu un consum mare de utilaje și de carburanți. Trebuie ajutată ramura transporturilor internaționali pentru că și ei au pierderi foarte mari. Și aici e o concurență fantastică din partea turcilor. Nu trebuie să pierdem acest statut pe care îl avem cu această ramură a economiei care aduce beneficii transportului internațional. Nu mai vorbesc de cei care au sere, au solarii, acolo unde se consumă energie și, la urma urmei, să ne gândim puțin și la cetățeanul de rând. În România automobilul nu mai este un lux. Traiul multora depinde de automobil cu care se deplasează la locul de muncă. Distanțele sunt din ce în ce mai mari, transportul public nu funcționează cum trebuie”.
În finalul intervenției la B1TV, Mircea Coșea a atras atenția că: ”Acest pericol care a apărut acum și anume escaladarea prețurilor la carburanți, nu trebuie să fie preluat ca pe o chestiune imposibil de reglat pentru că așa se întâmplă pe plan internațional. Sigur, așa s-a întâmplat, dar fiecare țară și-a măsurile ei de prevedere și cred că și în cazul nostru ar trebui ca la nivelul Ministerului de Finanțe să existe o simulare foarte atentă pentru încercarea de a mai reduce din acciză. Eu așa cred că ar trebui să facem în momentul de față, să încercăm să reducem prețul în România indiferent de prețul internațional pentru că economia nu mai suportă această creștere. Pe de altă parte numeroase. Pe de altă parte este clar că există anumite înțelegeri în România pe piața distribuitorilor de carburant. Încă o dată, atrag atenția asupra faptului că noi avem o instituție a statului care trebuie să regleze aceste lucruri. Această instituție se numește Consiliul Concurenței, care din păcate nu acționează cum trebuie. Este momentul în care această instituție a statului trebuie să intre serios în acest joc de depistarea înțelegerilor între producători și distribuitori pentru a putea să pună punct măcar să plafoneze prețul dacă nu să-l mai reducă”, a conchis profesorul Mircea Coșea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
La Palatul Victoria, a fost...
Curs valutar BNR, 21 noiembrie...
Florian Lixandru, candidatul...
La show-ul de tehnologie Gitex 2024 desfășurat recent în...
Activitatea RAR este blocată...
Premierul Marcel Ciolacu a făcut un anunț important...
Șeful unuia dintre cele mai...
Decizia adoptată în ședința de...
Documentul a fost parafat la Budapesta de Zsolt Hernadi,...
Trenul nou a fost anulat joi...
În şedinţa de joi a...
Legile gravitației par să se...
Evenimentul va avea loc, cel mai probabil, în primele...
MF sprijină autoritățile locale...
Potrivit celui mai recent...
La data de 19 noiembrie 2024,...
Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a...
O nouă inițiativă legislativă promite să revoluționeze...
Scădere uşoară a vânzărilor de autoturisme Dacia în...
Proiect de OUG pentru...