Valea Jiului și CE Oltenia, în joc. Soarta centralelor pe cărbune se decide la Bruxelles
Ministrul Energiei negociază cu...
Versiunea de beta a aplicaţiei Facebook Horizon Workrooms a fost lansată în contextul în care angajaţii multor companii continuă să lucreze de acasă după ce pandemia de COVID-19 a închis spaţiile de lucru fizice, iar o nouă variantă de coronavirus se extinde pe glob.
Facebook consideră această cea mai nouă aplicaţie a sa drept unul dintre primii paşi către construirea ''metaversului'' futuristic promovat de CEO-ul companiei, Mark Zuckerberg, în ultimele săptămâni.
Cea mai mare reţea de socializare din lume a investit masiv în realitatea virtuală şi în cea augmentată, dezvoltând echipamente precum căştile Oculus VR, a lucrat la tehnologii destinate ochelarilor şi brăţărilor AR şi a cumpărat studiouri de VR gaming, printre care BigBox VR.
Odată cu obţinerea unei poziţii dominante pe această piaţă, despre care Facebook crede că va fi platforma digitală a viitorului, îşi va permite să fie mai puţin dependentă de alţi fabricanţi de echipamente cum ar fi Apple Inc, a precizat compania.
Vicepreşedintele diviziei Reality Labs din cadrul Facebook, Andrew ''Boz'' Bosworth, a spus că noua aplicaţie Workrooms oferă ''o perspectivă bună'' a modului în care compania şi-a imaginat elementele metaversului. ''Este unul dintre paşii fundamentali în acea direcţie'', le-a spus Bosworth reporterilor cu prilejul unei conferinţe de presă VR.
Termenul ''metavers'', apărut pentru prima dată în romanul distopic din 1992 ''Snow Crash'', este folosit pentru a descrie spaţii imersive, comune, accesate de pe mai multe platforme şi unde realitatea fizică şi cea digitală converg. Zuckerberg l-a descris ca pe un ''internet întrupat''.
Citește și Google, Facebook și Twitter umblă la SALARIILE angajaților
În luna iulie, Facebook a anunţat că înfiinţează o echipă de producţie care să lucreze la metavers şi care va face parte din divizia dedicată tehnologiilor AR şi VR, Facebook Reality Labs.
În prima sa conferinţă de presă desfăşurată integral în realitatea virtuală, compania a demonstrat cum utilizatorii Workrooms pot proiecta versiuni avatar ale propriei persoane care să se întâlnească în camere de conferinţă virtuale şi să lucreze la documente partajate, interacţionând în acelaşi timp cu propriul birou fizic şi cu tastatura computerului. Aplicaţia, oferită gratuit la achiziţionarea ochelarilor Quest 2, care costă circa 300 de dolari, permite prezenţa unui număr maxim de 16 persoane simultan în VR şi un total de 50 incluzând participanţii la video conferinţă.
Compania a precizat că nu va folosi discuţiile şi materialele de muncă ale utilizatorilor Workrooms pentru a direcţiona reclame pe Facebook. Recent, Facebook, în colaborare cu Comisia pentru siguranţa consumatorilor, a sistat vânzările căştilor Oculus Quest 2 şi a retras dispozitivul din cauza unor reclamaţii care vizează iritaţii ale pielii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Ministrul Energiei negociază cu...
ANAF a introdus un nou model al...
Tranzacția prin care grupul...
Organizația europeană Fusion...
România are toate ingredientele...
Ministerul Mediului a prelungit...
Eurostat: România rămâne ţara...
Pentru a deveni brand, un...
Grupul bancar UniCredit nu va mai încerca să încheie...
După declanșarea invaziei rusești în Ucraina, statele...
Investitorul Alin Bucur revine...
Combaterea evaziunii fiscale...
Rusia anunţă că va avea propria reţea de internet prin...
BMW începe luna viitoare să...
Trump și Xi pregătesc...
Robert Redford, actorul și regizorul american care a...
Premierul Ilie Bolojan a exclus o nouă creștere a TVA și...
Șeful ANAF a venit cu precizări după ce în spațiul...