Facebook oprește conversațiile dintre Instagram și Messenger
Autor: Simona Haiduc
Data publicării:
Facebook
Facebook
Fără explicații, fără nici un avertisment, compania-mamă a Messenger și Instagram întrerupe conexiunile dintre cele două servicii de mesagerie. 

Decizia pune, astfel, capăt capăt unui vast proiect lansat cu ani în urmă de unificare a tuturor serviciilor oferite de grup. În orice caz, pare un mare pas înapoi, iar decizia intră în vigoare  la jumătatea lunii decembrie 2023. 

Numai în modul citire

Meta, societatea-mamă a aplicațiilor în cauză, nu oferă o explicație pentru această răsturnare de situație. Un lucru este cert: nu se vor mai putea purta discuții de la un serviciu de mesagerie la altul. Pentru a discuta pe Messenger, va trebui folosită respectiva aplicație. Același lucru pentru Instagram. Compartimentarea revine între cele două medii.

Se precizează totuși că discuțiile care au avut loc înainte de jumătatea lunii decembrie vor fi în continuare accesibile, dar numai în modul citire. Atât. Sunt de așteptat, de asemenea, și alte efecte, precum dispariția stării online sau notificarea citirii unui mesaj.

O apropiere inițiată cu ani în urmă

Fuziunea serviciilor de mesagerie aparținând Meta este un proiect care datează cel puțin din 2018. Proiectul a atins o etapă importantă în septembrie 2020, cu punțile lansate între cele două aplicații. Urma integrarea WhatsApp, etapă care nu a fost însă finalizată. 

Nu este clar dacă provocările pe care Meta le-ar fi putut întâlni pe calea unificarea tuturor serviciilor de mesagerii au cântărit în luarea acestei decizii. Care este însă cu atât mai greu de înțeles, cu cât Europa pune în aplicare Digital Markets Act (DMA), care include prevederi pentru a forța interoperabilitatea între serviciile de mesagerie. 

Categorii diferite 

DMA este programat să intre în vigoare pe 6 martie 2024, dar anumite prevederi se aplică imediat, în special pentru companiile desemnate ca gatekeepers. Trebuie remarcat, însă, că, dacă sunt menționate Instagram și Messenger, ele figurează în categorii diferite. Prima este o rețea socială, a doua este mesagerie (cum ar fi WhatsApp).

Meta nu spune dacă această clasificare diferențiată în ceea ce privește DMA a jucat vreun rol. Cert este că rețeaua de socializare americană își asumă riscul de a se expune sancțiunilor prevăzute de Digital Markets Act, în cazul în care Comisia Europeană va aprecia existența unei culpe. 

Dacă Meta se gândește, poate, la o platformă tehnică complet nouă, comună tuturor acestor servicii? Asta rămâne de văzut. O răscruce globală pentru toate ecosistemele Meta nu ar fi prea mult, mai ales că este un mediu în plină dezvoltare

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Reperele zilei

DC Media Group Audience

Ştiri Recomandate

Un român norocos poate deveni, duminică, milionar în euro

Loteria Română anunţă un report cumulat la Noroc de...

CNPP: Viaţă de "special": 24.151 lei pe lună

Casa Naţională de Pensii Publice a transmis...

Finanțele au publicat ghidul e-Transport

Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de...

AQUILA a preluat Parmafood

AQUILA finalizează a doua tranzacție din 2024, prin preluarea Parmafood.

Știrile dimineții. Cinci informații pentru începutul zilei

Programul magazinelor de Paște; Implementarea salariului...

TikTok renunță voluntar la plata recompenselor

TikTok a anunțat miercuri că va suspenda "voluntar"...

Iti place noua modalitate de votare pe DCBusiness.ro?

pixel