Bursa de la București a început săptămâna în scădere: Roșu pe linie
Bursa de la București nu a...
”Faleza din Tulcea este o faleză care, din punct de vedere al constructorului, a fost o lucrare dificil de executat. De ce? În primul rând, pentru că aici apele nu păstrează un nivel constant, cum se întâmplă, de obicei, la mare, în alte zone de ape statistice. În afară de faptul că este curgătoare, Dunărea își schimbă nivelul într-o lună poate chiar cu 2-3 metri. Ca să lucrezi în asemenea condiții, trebuie să aștepți anumite perioade propice, mai ales pentru forarea piloților de-a lungul falezei.
Peste 2300 de piloți
Să nu uităm că au fost peste 2300 de piloți forați și, pentru ca lucrurile să fie cât mai clare, trebuie spus că acești piloți au un diametru de un metru, cămășuiți, armați, săpați în zona de dură tare a terenului, deci sub apă, se mai duceau la 15-30 de metri în pământ pentru a căpăta stabilitate. Acești piloți forați erau legați, la rândul lor, prin niște grinzi, care se duceau perpendicular pe faleză. La rândul lor, aceste grinzi au fost consolidate cu o platformă armată, astfel încât să se obțină un întreg și niciodată să nu existe posibilitatea ca toate materialele folosite să se ducă înapoi în apă, provocând acele caverne în structura falezei. Văzută din exterior, faleza pare o lucrare nu foarte mare. Într-adevăr, nu este o lucrare foarte mare, dar este foarte complexă.
Ivan Patzaichin, un exemplu
Ceea ce vede omul cu ochiul liber, un granit, niște stâlpi, este partea mică și care încântă privirea. Ce vreau să spun este că, după părerea mea, am reușit să facem o faleză frumoasă, plăcută pentru locuitorii din Tulcea, pentru aici ei se plimbă, împreună cu copiii, cu familiile aproape zilnic. Ne-am dorit să fie o faleză funcțională, valoroasă și pentru cei care vin și ne calcă pragul. Iar când spun asta, mă refer la navele de croazieră, la turiștii care vin și își ancorează ambarcațiunile mai mici sau mai mari la noi. Două lucruri importante mai trebuie precizate: această faleză reprezintă intrarea în această perlă a țării care este Delta Dunării și trebuia să avem și noi un port de preluare a turiștilor. În al doilea rând, am dorit să ne ridicăm la standardul pe care l-a avut, ca sportiv, Ivan Patzaichin”, a declarat Horia Teodorescu.
O povestioară
”Vreau să spun o povestioară. De multe ori mergeam la pescuit cu Ivan, mai mult ne plimbam prin Deltă și îmi povestea din viața lui. La un moment dat mi-a spus: Tu știi, Teo, că eu plecam cu tata de la Mila 23 la rame până la Tulcea, să luăm ce aveam nevoie, să ne aprovizionăm, și mă întorceam, tot la rame, la Mila 23. Pentru mine, a precizat președintele Consiliului Județean Tulcea, era ceva de neînchipuit. De aceea Ivan venea foarte des la Tulcea, oraș care a devenit parte din viața lui”, a subliniat Horia Teodorescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.
Bursa de la București nu a...
Orizontul pentru producătorii...
Compania a achiziționat...
În prima zi a săptămânii, investitorii au exprimat o...
Analistul economic Adrian...
Comerţul online ia amploare în Germania.
O situația similară s-a înregistrat și în luna mai, când...
Evoluția pieței carburanților este, oarecum,...
Sunt date publicate de...
Chiar dacă inflația în zona...
Grupaj de știri.
Performanțele variate ale...
Într-o notă adresată recent...
Această tendință reflectă...
La capătul unor dezbateri...
Un concept surprinzător și...
Înainte de a se lansa în forță...
Președintele ales a dezvăluit într-un timp record numele...
"Make the impossible possible"...
Anunțul a fost făcut de Bernd...
Andrea Orcel, directorul general al UniCredit SpA, a...
Este o manevră care face parte din planurile de...
Amazon continuă să-și...